امام جمعه شیراز: مدیران کارخانه های خودروسازی را مانند احتکارکنندگان برنج محاکمه کنید

دسته بندي : جنگ نرم
تاريخ : 12 اسفند
 نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: مدیران فروش کارخانه های خودرو باید به محاکم قضایی سپرده شوند و مانند احتکارکنندگان برنج با آنها برخورد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،آیت اللهˈاسدالله ایمانیˈ در نماز این هفته شیراز افزود: دیدیم در چند ماه اخیر چه نوساناتی در قیمت خودرو به وجود آمد که کارخانه های تولیدکننده، هزاران خودرو را تولید و در بیابان ها احتکار می کنند تا عرضه و تقاضا را دچار لغزش کنند.

آیت الله ایمانی اضافه کرد: بعد همین افراد می گویند ما یک میلیون قیمت خودرو را کم کرده ایم در حالی که اجناس خود را به چندین برابر قیمت به مردم عرضه می کنند .

وی اظهار کرد: این چه بازی است که با مردم انجام می دهند،چرا مسوولان به این برخوردها توجه ندارند،چرا زمانی که یک نفر در بازار برنج و روغن احتکار می کند، ماموران تعزیرات به سراغ آنها می روند و آنها را جریمه می کنند اما همین تعزیرات به سراغ مدیران فروش کارخانه های خودرو نمی روند و همه چیز به حال خود رها می شود.

امام جمعه شیراز گفت: قیمت ها را به آسمان می رسانند ۲۰ میلیون که بالاتر رفت بعد قیمت ها را یک میلیون تومان پایین می آورند که اینها در جامعه ما درد است.

آیت الله ایمانی اضافه کرد: مسوولان، دست اندرکاران و اثرگذاران باید در خدمت مردم باشند زیرا در هیچ جای دنیا ملتی بخوبی ملت ایران وجود ندارد و ما باردیگر در حضور روز ۲۲ بهمن حمایت این ملت را از نظام خود دیدیم.

وی با اشاره به اینکه باید به ملت ایران احترام گذاشت و برای رفع مشکلات آنها کارهای اصولی انجام داد، افزود: مردم ما احتیاج به صدقه ندارند بلکه باید به این ملت فضای کار بدهیم تا بتوانند روی پای خود بایستند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگر سخنان خود اعلام کرد: بانک ها باید سرمایه مردم فارس را به خود این استان بازگردانند و عرصه تولید و اشتغال این خطه را رونق بخشند.

وی افزود: بر اساس آمار تا پایان آذر امسال، مانده منابع جذب شده شش بانک از بانک های معروف استان ۱۳ هزار و ۶۰ میلیارد تومان بوده و این درحالیست که میزان پرداختی های این بانکها تنها هشت هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان است.

آیت الله ایمانی گفت: این میزان جذب و پرداخت به معنی این است که حدود چهار هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان سپرده مردم فارس به کار تولید این استان بازنگشته، یا راکد مانده و یا به استان های دیگر تزریق شده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که کارخانه هایی در استان وجود دارد که برای اداره و نگهداری خود نیاز مبرم به نقدینگی دارند.

امام جمعه شیراز همچنین گفت: از دیگر سو آمار بیکاری استان فارس شکننده است که باید با بالابردن سطح مراکز تولیدی در سطح استان فارس، این معضل را از بین برد.

آیت الله ایمانی افزود: بر اساس آماری که یکی از مسوولان استان اعلام کرده، سهم جمعیتی استان فارس نسبت به کل کشور بر اساس آمار سال ۹۰ بیش از شش درصد است.

امام جمعه شیراز افزود: نسبت به کل جمعیت استان، سهم اقتصادی باید همین میزان یا بالاتر باشد در حالی که سهم اقتصادی فارس در کشور بیش از چهار درصد است که مقدار قابل ملاحظه ای از سهم اقتصادی ما بخصوص در بخش صنعت و معدن نسبت به کل کشور کمتر است.

وی بیان کرد: بر این اساس با وجود امکانات عظیم استان فارس، این آمار تاسف برانگیز و قابل توجه است.

آیت الله ایمانی اظهار داشت: اگر بانک ها به تولید اعتقاد داشته و تولید را قفل نکنند و کارخانه ها نیز بدهی ها و تسهیلات دریافتی خود را بپردازند می توان چاره ای برای برون رفت از معضل موجود اقتصادی و اشتغال اندیشید.

آیت الله ایمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر تولید ملی حساسیت و تاکید دارند که تولید، اشتغال را به دنبال دارد اما درخواست ما از اشتغال، دنبال کردن اشتغال مبتنی بر تولید ملی است و هر شغلی پاک نیست.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه افزود: همه در این شرایط باید دست به دست هم دهیم و مشکلات جامعه را برطرف کنیم.

امام جمعه شیراز گفت: فروشندگان در ایام مانده به نوروز رعایت انصاف را داشته باشند و کالایی که به قیمت دلار ربط ندارد را به قیمت واقعی به دست مردم برسانند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي