امام جمعه تهران: مواضع 1+5 نسبت به گذشته بهتر بود

دسته بندي : جنگ نرم
تاريخ : 11 اسفند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ارائه لایحه بودجه به مجلس، از دولت و مجلس درخواست کرد که با برنامه‌ریزی‌های دقیق اصلی‌ترین مساله مردم که تامین معیشت است را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایسنا کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مذاکرات کشورمان با گروه ۱+۵ در قزاقستان، تاکید کرد: مواضع ایران در مذاکرات مواضع ثابت و تزلزل‌ناپذیر است.

وی با اشاره به پیشنهاد پنج ماده‌ای ایران در مذاکرات مسکو، اظهار کرد: در این نشست مشاهده کردیم که مواضع ۱+۵ نسبت به گذشته بهتر بوده و واقع‌بینانه عمل کرده‌اند، اما یاوه‌های بعضی خبرگزاری‌ها که گفته‌اند ایران بر توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی موافقت کرده است، اساسی ندارد و ملت ایران فعالیت هسته‌یی علمی و صنعتی را حق مسلم خود می‌داند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: بنابراین درصد غنی‌سازی به کسی ارتباطی ندارد و به مقداری که ملت ایران نیاز دارد از این حق خود استفاده می‌کند و از هیچ قدرتی هم تاکنون نترسیده و از این به بعد هم نمی‌ترسد.

صدیقی در ادامه با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور آمریکا، گفت: رییس‌جمهور آمریکا اخیرا در اظهاراتش گفته است که ما هرگز نخواهیم گذاشت ایران به سلاح هسته‌یی دست یابد. در مقابل ما نیز بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به آنها می‌گوییم که ما اگر سلاح هسته‌یی در برنامه‌مان منظور نشده است، نه از باب این است که منتظریم رییس‌جمهور آمریکا اجازه دهد، بلکه از این جهت که فتوای رهبر ما بر حرمت ایجاد سلاح هسته‌یی است و تولید سلاح هسته‌یی جنایت بر بشریت است.

وی افزود: اخلاق انسانی دست ما را بسته است و در ساخت سلاح هسته‌یی اگر بنا داشتیم، این کار را می‌کردیم و هیچ قدرتی و هیچ ابرجنایتکاری حتی آمریکا نمی‌توانست جلوی این مساله را بگیرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که پاکستان، هند و کره شمالی نیز دارای سلاح هسته‌یی هستند، خطاب به کشورهای ابرقدرت اظهار کرد: شما در برابر این کشورها هیچ کاری نتوانستید بکنید تا چه رسد به ملتی که ۳۴ سال در برابر قدرت‌های تا بیخ دندان مسلح مبارزه و مقاومت کرده و جنگ هشت ساله را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

صدیقی ادامه داد: اگر در مورد سلاح هسته‌یی بر اساس اعتقادمان و نظر مقام معظم رهبری عمل می‌کنیم، نسبت به فعالیت هسته‌یی صلح‌آمیز هر نوع پیشنهادی که نافی حقوق حقه ملت باشد از نظر ملت مردود و هیچ مقامی حق هیچ نوع سازشی را نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اکرم (ص) توسط سپاه، گفت: این رزمایش پیام اقتدار ملت و حرکت ما در مسیر پیشرفت به سوی تامین سلاح‌های بازدارنده‌ای که دشمن سعی دارد ما را نسبت به آنها مایوس کند، است و همچنین پیام امنیت نسبت به کشورهای منطقه که کشور مقتدری مانند ایران در کنار آنها قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ایران با هیچ کشوری روابطی جز برادری و ارتباط سازنده ندارد و در روزهای سخت کشورهای منطقه بدانند، اگر در پرتو ارتباطات اسلامی با ایران ارتباط داشته باشند، برای امنیت آنها موثر خواهد بود.

صدیقی با اشاره به طرح‌هایی که آنها تهدید قلمداد می‌کنند، ابراز کرد: با داشتن سپاه غیور و دانشمندانی که در زمینه ساختن تجهیزات دفاعی و … فعالیت دارند تا به امروز پیروز بوده‌ایم و از این به بعد با حرکت جهشی و اعتقاد راسخ در برابر تمام قدرت‌های متجاوز خواهیم ایستاد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: انتظار ما از دولت و مجلس این است که برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که رعایت اولویت‌های کشور در صدر برنامه‌ریزی‌ها قرار بگیرد.

امام جمعه موقت تهران تامین معیشت طبقات کم‌درآمد را از مهم‌ترین این اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: کنترل قیمت‌ها، نظارت دقیق بر بازار و توجه کافی به سفارشات اکید مقام معظم رهبری در توجه به تولید ملی و سرمایه ایرانی، افزایش ارزش پول ملی، ثبات در ارز و … از دیگر اولویت‌های مدنظر توسط دولت و مجلس باید باشد.

صدیقی افزود: بی‌ثباتی در بازار ارز، صرف‌نظر از گرانی عاملی است که تولیدکنندگان و بازرگانان را با با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است و تا بخواهند برنامه‌ریزی کنند قیمت‌ها به هم می‌خورد.

وی تاکید کرد: در این مقطع انتظار دینی و اخلاقی بر گردن تمام مسئولین است و انتظار داریم که بگو و مگوها تمام شود و حاشیه سازی‌ها از بین برود و قبل از انتخابات هر نوع تنش و سلب آرامش فکری از مردم که به تعبیر رهبری خیانت به ملت است، وجود نداشته باشد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مسئولین باید همفکری کنند تا برنامه‌ها دقیق‌تر و بر اساس واقعیت کشور پیش رود تا زمینه شکوفایی اقتصاد مقاومتی و رفع معضلات و مشکلات طبقاتی که در مساله معیشتی آسیب دیده‌اند، فراهم شود.

صدیقی همچنین اظهار کرد: از رسانه ملی و صداوسیما انتظار می‌رود از هر مساله‌ای که تنش را تشدید و آرامش فکری را از بین می‌برد، بپرهیزد.

وی در ادامه با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری، از مردم درخواست کرد که در این مناسبت‌ها شرکت کنند؛ چرا که از طرح‌های مکتبی است که به ماوراء اتکا دارد.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران تاکید کرد که مردم مکان نماز را به دقت مورد توجه قرار دهند زیرا مکانی که غصبی باشد ضامن خرابی و ویرانی خواهد شد.

صدیقی در پایان رحلت آیت‌الله انواری، آیت‌الله آقامجتبی تهرانی و آیت‌الله خوشوقت را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت تسلیت گفت

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي