الکسی لوچف رکورد حسین رضازاده را شکست

به دنبال برگزاری مسابقات جهانی وزنه برداری، الکسی لوچف توانست رکورد حسبن رضازاده را بشکند. در این مطلب به جزییات این خبر می پردازیم.

الکسی لوچف رکورد حسین رضازاده را شکست

در آخرین روز مسابقات جهانی وزنه‌برداری در آمریکا، وزنه‌برداران دسته فوق سنگین در غیاب بهداد سلیمی و روسلان آلبگوف(Ruslan Albegov) برای رسیدن به مدال طلای این وزن و عنوان قوی‌ترین مرد جهان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان، ‘لوچف’ با ثبت رکورد 475 کیلوگرم قهرمان شد و سه کیلوگرم رکورد مجموع جهان که در اختیار رضازاده بود را ارتقا بخشید.

او در دو ضرب 264 کیلوگرم را ثبت کرد که یک کیلوگرم از رکورد دو ضرب جهان که این رکورد هم در اختیار رضازاده بود، بیشتر است. ‘لاشا تالاخادزی’ از گرجستان با رکورد 454 کیلوگرم نایب قهرمان جهان شد و مدال برنز دو ضرب را نیز کسب کرد. ‘مرت سییم’ از استونی با رکورد 438 کیلوگرم مدال برنز مجموع را به دست آورد و مدل نقره دو ضرب نیز از آن او شد.

نتایج دسته 105+ کیلوگرم

1- الکسی لوچف از روسیه با رکورد 211 کیلوگرم یک‌ ضرب، 264 کیلوگرم دو ضرب و مجموع 475 کیلوگرم (3 مدال طلای یک‌ضرب، دو ضرب و مجموع)

2- لاشا تالاخادزی از گرجستان با رکورد 207 کیلوگرم یک‌ضرب، 247 کیلوگرم دو ضرب و مجموع 454 کیلوگرم (2 مدل نقره یک‌ضرب و مجموع و برنز دو ضرب)

3- مرت سییم از استونی با رکورد 190 کیلوگرم یک‌ضرب، 248 کیلوگرم دو ضرب و مجموع 438 کیلوگرم (نقره دو ضرب و برنز مجموع)

* بهادر مولایی نیز با رکورد 176 کیلوگرم یک‌ضرب،230 کیلوگرم دو ضرب و مجموع 406 کیلوگرم در رده شانزدهم جهان قرار گرفت.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه