الهام امین‌زاده (معاون حقوقی رئیس جمهور) را بیشتر بشناسید

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 21 مرداد

معاون حقوقی رئیس جمهور، دانش‌آموخته رشته حقوق بین‌الملل و عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است و در کارنامه خود سابقه یک دوره نمایندگی مردم تهران در مجلس را دارد.

الهام امین‌زاده (معاون حقوقی رئیس جمهور) را بیشتر بشناسید, پورتال خبری فرهنگی گهر
الهام امین‌زاده که دیروز  با حکم حسن روحانی به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهوری منصوب شده، دکترای حقوق بین‌الملل خود را از دانشگاه گلاسگو انگلستان دریافت کرده و عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.

وی در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از پارلمان ایران در اجلاس کامبوج برای تدوین منشور حقوق بشر آسیایی حضور یافت و در حال حاضر در دانشگاه‌های امام صادق(ع) و علامه طباطبایی نیز، کرسی تدریس دارد.

از فعالیت‌های پارلمانی او در دور هفتم مجلس می توان به نایب رئیسی کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، طراح و مدافع قوانینی در خصوص بیمه دندانپزشکی، حقوق زنان، مجروحین شیمیایی مصوب در مجلس اشاره کرد.

ریاست منتخب کشورهای آسیایی در کمیته زن و جوان در کشورهای پاکستان و فنلاند، ریاست هیئت پارلمانی شرکت‌کننده در سمینار حقوق زنان نروژ، عضویت در کمیته حقوقی شورایعالی ایرانیان خارج از کشور، ریاست گروه دوستی ایران و فنلاند و نایب رئیسی کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی از دیگر فعالیت‌های پارلمانی امین‌زاده است.

از فعالیت‌های اجرایی امین‌زاده نیز می توان به معاونت دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، ریاست کمیته پژوهشی انجمن حمایت از مصدومین شیمیایی، عضویت در کمیته علمی اجلاس ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه و عضویت در کمیته حقوقی و سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین اشاره کرد.

برخی سخنرانی های علمی معاون حقوقی رئیس جمهور به شرح ذیل است:

“اسراییل و مسأله آب در خاورمیانه” در دانشگاه شهرکرد در سال ۱۳۸۶، “اصلاح ساختار سازمان ملل متحد” در دانشگاه علامه طباطبایی در سال ۱۳۷۷، “تغییر ساختار سازمان ملل متحد” در دفتر مطالعات وزارت خارجه در سال ۱۳۷۸، “ترروریسم و حق تعیین سرنوشت” در سال ۱۳۷۹، “جامعه بین الملل و مقابله با تروریسم” در پردیس قم در سال ۱۳۸۰، “انفجار برج‌های تجارت جهانی و جنگ در افغانستان” در دانشگاه امام صادق(ع) در سال ۱۳۸۰.

“دفاع مشروع و تروریسم” در دانشکده علوم قضایی در سال ۱۳۸۲، “حق شرط در معاهدات حقوق بشری” در پژوهشگاه علوم انسانی در سال ۱۳۸۲، “بررسی اقدامات نظامی دولت‌های ائتلافی در عراق” در دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۸۲، “ابعاد حقوقی اشغال عراق” در سال ۱۳۸۳، “سلاح های شیمیایی و حقوق بین الملل” در همایش ملی کاربرد سلاح‌های شیمیایی در سال ۱۳۸۴، “ایران، معاهده NPT و پروتکل الحاقی” در دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۸۳، “آسیا و حق تعیین سرنوشت برای ملت‌های تحت اشغال” در مجمع پارلمان‌های آسیا برای صلح در مانیل (فیلیپین) در سال ۱۳۸۴، “ضرورت همگرایی آسیایی” در مجمع پارلمان‌های آسیا برای صلح در اسلام‌آباد (پاکستان) در سال ۱۳۸۵،

“تاسیسات بین المللی حقوق زن و موضع جمهوری اسلامی ایران” در سال ۱۳۸۶ و “ایران و حقوق بین الملل فضا” در اولین همایش بین المللی حقوق فضا در تهران در سال ۱۳۸۶، از دیگر سخنرانی های علمی امین‌زاده است.

 

منبع: خبر گزاری فارس

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي