افزایش قیمت لبنیات و باز هم مسئولین در خواب!

دسته بندي : اقتصاد,⭐ اخبار
تاريخ : 25 تیر

افزایش قیمت لبنیات و باز هم مسئولین در خواب!

افزایش قیمت لبنیات و باز هم مسئولین در خواب!, پورتال خبری فرهنگی گهر

در حالیکه مسئولان صنایع لبنی تاکنون زیر بار خرید شیرخام به نرخ ۱۴۴۰ تومان نرفته اند، قیمت فراورده های لبنی در بازار دور از چشم مسئولان نظارتی ۲۰ درصد افزایش یافته است.  حدود یک ماه قبل وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران گفته بود: نرخ شیر خامی که از دامدار خریداری می‌شود، یک‌هزار و ۴۴۰ تومان تصویب شده که سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار نیز آن را تأیید کرده است. گفته ای که کارخانجات صنایع لبنی تاکنون آن را نپذیرفته اند و اعلام کرده اند توان خرید شیرخام را به این قیمت ندارند و نرخ این کالا باید حداکثر ۱۲۵۰ تومان باشد.

براساس این گزارش با وجودی که شیرخام تا به این لحظه همچنان به قیمت ۱۱۱۰ تومان از دامدار خریداری می شود نرخ لبنیات با فزایش همراه بوده است.

گزارش میدانی خبرنگار ما حاکی از آن است که حدود ۱۰ روز گذشته بهای برخی از فراورده های لبنی نزدیک به ۲۰ درصد افزایش داشته است و همانگونه که در جدول زیر مشاهده می شود تنها قیمت کره بدون تغییر مانده که آن هم به گفته مغازه داران خرید گذشته بوده است. همچنین فروشندگان از میزان افزایش قیمت این کالا اظهار بی اطلاعی کردند.

افزایش قیمت لبنیات و باز هم مسئولین در خواب!, پورتال خبری فرهنگی گهر


نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که به گفته برخی مسئولان صنایع لبنی این افزایش قیمتها ناشی از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه هاست و ربطی به نرخ شیر خام ندارد.
این مسئولان همچنین اعلام کرده اند در صورتی که شیرخام به قیمت ۱۴۴۰ تومان از دامدار خریداری شود به تبع آن بهای لبنیات بین ۳۰ تا ۳۵ درصد دیگر گران می شود.

اتفاقی که خیلی هم دور از انتظار نیست چرا که سید احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تسنیم با بیان اینکه هنوز کارخانجات بابت خرید تیرماه به ما صورت حسابی ارایه نکرده اند، گفت: ما منتظر ارایه این صورت حساب هستیم و درصورتی که کارخانه ای نرخ شیرخام را کمتر از قیمت مصوب شده (۱۴۴۰ تومان) حساب کرده باشد اسامی آن ها را به سازمان حمایت اعلام می کنیم.

وی افزود: کارخانجات زبانی اعلام کرده اند که قادر به خرید شیرخام به این قیمت نیستند و تا به این لحظه شیر را ۱۱۱۰ تومان از دامدار خریداری کرده اند.

آنچه که مسلم است این است که افزایش بیش از میزان فعلی قیمت فراورده های لبنی مصرف آنها را به شدت در کشور کاهش می دهد و سوال مهم این است که در مجادله بین دولت ، دامدار و کارخانجات هر یک به فکر سود و زیان خود هستند، چه کسی به مصرف کننده فکر می کند و چه کسی از حقوق او دفاع خواهد کرد؟

 

گردآوری : گروه خبر سیمرغ

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي