» اظهار تعجب مقام سوئدی از رصد خود توسط ظریف در توئیتر

با وجود فیلتر بودن شبکه‌های اجتماعی شاهد این هستیم که سیاستمداران ایرانی از وزرای کابینه دولت تدبیر و امید گرفته تا نمایندگان مجلس و چهره های سرشناس سیاسی و حتی فرزندان و نوه های آنها در این عرصه فعال هستند.

در این میان یکی از دولتمردانی که حضوری فعال در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر دارد و حضورش در این شبکه‌ها دارای نکات ظریفی است، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان می‌باشد.

یکی از نکات ظریف مربوط به فعالیت ظریف در شبکه توئیتر این است که 86894 نفر در توئیتر دنباله رو وی هستند، اما وزیر امور خارجه کشورمان تنها دنباله رو 3 مقام ایرانی و بلیت سوئدی است!

سه مقام ایرانی که ظریف در توئیتر خود آنها را دنبال می‌کند و انتخاب آنها توسط وی امری طبیعی است شامل: حسن روحانی رئیس جمهور، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و پایگاه اطلاع رسانی خامنه‌ای می‌شود، اما وزیر امور خارجه از میان میلیون‌ها انسان کره زمین اعم از سیاستمدار و غیر سیاستمدار، ایرانی و غیر ایرانی فقط کارل بلیت وزیر امور خارجه سوئد را دنبال می‌کند که نکته‌ای درخور توجه و سئوال برانگیز است و پاسخ وی به این سئوال می‌تواند جالب توجه باشد.

» اظهار تعجب مقام سوئدی از رصد خود توسط ظریف در توئیتر

با این حال دنبال کردن بلیت توسط ظریف در توئیتر موضوعی نبود که از دید رسانه‌های سوئدی مخفی بماند تا جایی که بزرگترین برنامه خبری تلویزیون سوئد اکتوئلت روز شنبه ضمن مطرح نمودن این موضوع در برنامه خود، با کارل بیلت وزیر امور خارجه سوئد تماس گرفته و نظر او را در این باره جویا شد و وی در پاسخ اظهار داشت: نمی دانم، شاید چون فکر می‌کند جالب است. اگر او را دیدم می‌پرسم!

اگرچه بلیت در شبکه توئیتر 1592 نفر ازجمله چند ایرانی را دنبال می‌کند ولی ظریف در لیست دنبال‌شونده‌های وی موجود نمی‌باشد.

» اظهار تعجب مقام سوئدی از رصد خود توسط ظریف در توئیتر

نکته درخور توجه اینکه در حالی که بلیت پس از مرگ آریل شارون معروف به قصاب صبرا و شتیلا و عامل کشتار دسته‌جمعی صدها فلسطینی مظلوم و بی‌دفاع در صفحه توئیتر خود چنین نوشته است:« آریل شارون یک رهبر بزرگ در اسرائیل بود. یک فرمانده نظامی پر درخشش و همچنین یک دولتمرد اندیشمند و صلح طلب!» سخنگوی مطبوعاتی بلیت خبر از دعوت رسمی وی به ایران توسط دولتمردان کشورمان داده و در این باره گفته است:اگر چه هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده است، اما سوئد با دید مثبت به این دعوت می‌نگرد و شرایط جهت انجام آن را نیز خوب ارزیابی می‌کند.

منبع: gizmiz.com
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه