اظهارات جان کری در مورد ایران پس از جلسه 7 ساعته با نتانیاهو

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر اسرائیل، بر استقبال از گشایش دیپلماتیک اخیر با ایران تاکید کرده اما در سوی دیگر بنیامین نتانیاهو بار دیگر خواستار توقف کامل غنی‌سازی در ایران شده است.

 vvvvvvvv

به نوشته بی بی سی فارسی(BBC Persian)، جان کری روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر، اول آبان، در ایتالیا با بنیامین نتانیاهو دیدار کرد و درباره حل و فصل دیپلماتیک مناقشه هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد.

پس از این دیدار که گزارش شده هفت ساعت طول کشیده، نتانیاهو در نشست خبری بار دیگر بر خواست اسرائیل برای توقف کامل غنی‌سازی در ایران و تحویل ذخیره اورانیوم غنی‌شده فعلی تاکید کرد.

با این حال جان کری گفت از گشایش دیپلماتیک حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و وزیر امور خارجه‌اش، محمد جواد ظریف، برای حل‌و فصل مناقشه اتمی استقبال می‌کند.

وزیر خارجه ایالات متحده در عین حال گفت که واشنگتن منتظر اقدامات عملی ایران است. او نیز بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

ساعاتی پس از این دیدار، یک مقام ارشد در وزارت امور خارجه آمریکا به بی‌بی‌سی گفت که این دیدار، حدود هفت ساعت طول کشید و در جریان آن، جان کری به ‌تفصیل درباره مذاکرات اخیر کشورهای ۱+۵ و ایران توضیح داده است.

آقای کری در این دیدار همچنین گفته است که رسیدن به توافق با ایران، اقتضا می‌کند که گفت‌وگوها در سطح فنی با ایران و کشورهای ۱+۵ در هفته‌های آینده ادامه پیدا کند.

به گفته این مقام ارشد در واشنگتن، در این دیدار طولانی، وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل همچنین به آخرین دور مذاکرات مستقیم بین مقامات اسرائیلی و فلسطینی هم پرداخته‌اند.

 منبع:جام نیوز

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه