استفاده نادرست ازسشوار عامل ریزش مو

تاريخ : 6 مرداد

به گزارش افکار نیوز،دکتر همایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو و لیزر درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه استفاده از سشوار و اتوی مو بسیار رایج و شایع شده است هنگام سشوار کردن موهای خود را به وسیله وزش باد گرم خشک می‌کنیم این حالت به طور طبیعی هم رخ می دهد مثلا در نواحی از کشور که آب و هوای گرم و خشک دارد موها خود به خود به وسیله گرمای هوا باید خشک می شود.

وی افزود: استفاده از سشوار به خودي خود اشکالی ندارد و در صورتیکه دمای سشوار به حدی باشد که این گرما باعث تبخیر ناگهانی آب ساقه مو شود و این مسئله می تواند باعث متلاشی شدن ساقه مو می شود گرمای مستقیم سشوار و یا آنچه اخیر رایج شده است اتوی مو نیز می‌توان موجب آسیب به سلول های سازنده ساقه مو شود.

وی تصریح کرد: اگر این دما به حدی زیاد باشد می‌تواند باعث آسیب به تخریب پوست کف سر و ریشه مو شود.
نتیجه نهایی استفاده از دمای زیاد سشوار باعث باقی ماندن موهایی با ساقه آسیب دیده و شکننده و موهایی با انتهای دو یا چند شاخه و به اصطلاح موخوره می شود و موهایی کدر و مات و غیر شفاف ایجاد شده و پوست کف سر ملتهب و خشک می شود.

وی افزود: در موارد شدید و به خصوص تکرار متداول یک سشوار غلط باعث سوختن ریشه مو و ریزش مو می شود.
با این وجود همان طور که گفته شد صرف خشک کردن مو با باد گرم و سشوار عمل نامطلوبی نیست به این ترتیب می‌توانیم سشوار را با روش صحیح انجام دهیم و موها را خشک نمائیم.

مژدهی آذر توصیه کرد: سشوار را با فاصله ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر از موها نگه داریم و درجه خشک کردن آن را زیاد بالا نبریم تمام موها را با هم و با حرکت ملایم بر روی کل موها و به تدریج خشک نمائیم.

سشوار را با فاصله خیلی نزدیک کف سر قرار ندهیم هنگام سشوار کردن دقت کنیم موها به طور کامل خشک نشود و مقداری رطوبت در موها باقی بماند.
وی تاکید کرد: به طور کلی توصیه متخصصین پوست این است که از اتوی مو تا حد امکان استفاده نکنیم.

 

 

گردآوری: گروه سلامت گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي