استادیوم های دوستدار محیط زیست

تاريخ : 20 فروردین

زمان زیادی تا آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل باقی نمانده است. جدا از عملکرد تیم های حاضر در مسابقات فوتبال و کیفیت بازی ها، استادیوم هایی مجهز به فناوری های جدید مانند پنل های خورشیدی، سیستم جمع آوری آب باران و توربین های بادی نیز توجه مردم را به سوی خود جلب می کنند. با افزایش آگاهی عمومی درباره حفاظت از محیط زیست و پیشرفت صنعت فتوولتائیک طی سال های اخیر، بسیاری از استادیوم ها در سراسر جهان در قالب “استادیوم سبز” ساخته شده و اداره می شوند.

 

استادیوم ورلد گیمز، کائوسیونگ، تایوان

 

استادیوم ورلد گیمز و یا استادیوم ملی کائوسیونگ توسط “تویو ایتو”، طراح ژاپنی، طراحی شده است. سقف این استادیوم با ۸ هزار و ۸۴۴ پنل خورشیدی پوشیده شده است. ورلد گیمز که از طراحی شبیه به اژدها سود می برد نخستین استادیوم جهان که نیروی خود را با استفاده از فناوری انرژی خورشیدی تامین کرده، محسوب می شود. پنل های خورشیدی بخش اعظم نیروی مورد نیاز این استادیوم را فراهم می کنند.

استادیوم های دوستدار محیط زیست, پورتال خبری فرهنگی گهر


استادیوم مینیرو، برزیل

 

مینیرو دومین استادیوم فوتبال بزرگ برزیل پس از ماراکانا محسوب می شود و یکی از استادیوم های میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ است. مینیرو به سیستم خورشیدی ۱.۴ مگاوات پیک مجهز شده که کل پروژه هزینه ای ۱۶.۱ میلیون دلاری را در بر داشته است.

استادیوم های دوستدار محیط زیست, پورتال خبری فرهنگی گهر


استادیوم استادو سوئیس، برن، سوئیس

 

استادو سوئیس با ظرفیت ۳۲ هزار نفر دومین استادیوم بزرگ سوئیس محسوب می شود. در حال حاضر این استادیوم به ۷ هزار و ۹۳۰ ماژول خورشیدی تولیدی شرکت ژاپنی کیوسرا مجهز است که خروجی ۱۳۴۶.۷۷۴ کیلووات پیک را فراهم می کنند. فعالیت این مجموعه موجب کاهش انتشار ۶۳۰ تن دی اکسید کربن در سال می شود.

استادیوم های دوستدار محیط زیست, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

منبع: zistnews.com
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي