اسامي خيابان‌های داراي ممنوعيت‌ تردد برای اجلاس عدم تعهد

دسته بندي : عمومی
تاريخ : 9 شهریور
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ ممنوعيت‌هاي تردد و مسيرهاي جايگزين را طي روزهاي نهم و دهم شهريور ماه براي اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در پايتخت اعلام كرد.
سردار حسين رحيمي روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه برابر تدبير فرمانده ناجا تلاش كرده‌ايم تا تمامي محدوديت‌هاي اعمال شده در تهران در حداقل ممكن با اطلاع‌رساني قبلي و مقطعي و كوتاه مدت باشد، افزود: در تمام مسيرهايي كه محدوديت تردد اعمال مي‌شود، بنرهاي راهنما براي مسيرهاي جايگزين نصب شده و ماموران پليس راهور نيز شهروندان را براي رسيدن به مقاصد خود راهنمايي مي‌كند.

وي با تاكيد بر اينكه در خيابان‌هايي كه ممنوعيت دائمي تردد اعمال مي‌شود، ون‌هايي براي جابجايي افراد به صورت رايگان در نظر گرفته شده است، افزود: در عين حال انتظار داريم شهروندان تهراني كماكان مانند روزهاي قبل همكاري لازم را با ماموران پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ داشته باشند تا شاهد كمترين مشكل در آمد و شد پايتخت باشيم.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به محدوديت‌هاي دائمي تردد اشاره كرد و گفت: از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه هشتم شهريور ماه سال جاري در طول خيابان يمن حد فاصل يمن – چمران تا يمن و پروانه، طول خيابان رشيد فضل‌الله حد فاصل ميدان دانشگاه – تا خيابان شادآور در مقدس اردبيلي، طول خيابان البرزكوه در محدوده ميدان تجريش و خيابان‌هاي فاطمي و ملكي محدوديت كامل تردد اعمال مي‌شود.

رحيمي به محدوديت‌هاي مقطعي روزهاي نهم و دهم شهريور ماه اشاره كرد و گفت: بر اين اساس از ساعت ۷ صبح به مدت سه ساعت تردد در بزرگراه مدرس از جنوب به شمال از پل صدر تا پل چمران – نيايش ممنوع است.

وي با اشاره به اينكه تردد از اتوبان صدر به سمت شمال مدرس و پل پارك‌‌وي نيز در اين مدت ممنوع است، گفت: بر اين اساس رانندگان مي‌توانند از خيابان‌هاي شريعتي جنوب و مدرس جنوب براي تردد استفاده كنند.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينكه خيابان شهيد باهنر از ميدان قدس به سمت خيابان شهرداري و ميدان تجريش و متعاقب آن تا پل پارك‌وي و ميدان ونك در طول خيابان وليعصر (عج) ممنوعيت تردد اعمال مي‌شود، افزود: بر اين اساس رانندگاني كه از خيابان شهيد باهنر به ميدان قدس مي‌رسند، بايد به سمت شريعتي جنوب ادامه مسير داده و از مسيرهاي جايگزين براي تردد به سمت غرب استفاده كنند. از سوي ديگر آن دسته از رانندگاني كه از دربند و خيابان‌هاي اطراف آن به سمت ميدان قدس و ميدان تجريش تردد مي‌كنند نيز بايد از طريق ميدان تجريش، خيابان شهرداري به سمت شرق، ميدان قدس و شريعتي جنوب ادامه مسير دهند.

رحيمي در خصوص ساكنان خيابان‌هاي البرزكوه و طاهري در اطراف مجموعه سعدآباد نيز گفت: اين دسته از افراد مي‌توانند از مسير خيابان اعجازي، ميدان اعجازي و خيابان‌هاي منتهي به خيابان اعجازي به سمت جنوب، غرب يا مركز تهران تعيين مسير كنند.

وي به محدوديت تردد در خيابان‌هاي يمن جنوبي و شمالي، رشيدالدين فضل‌الله و پروانه اشاره كرد و گفت: بر اين اساس مسيرهاي چمران، يادگار امام، شهيد كچوري، ميدان شهرداري، بلوار دانشجو، ولنجك و خيابان‌هاي منتهي به اين مسير براي تردد اين افراد در نظر گرفته شده است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با تاكيد بر اينكه بزرگراه چمران از جنوب به شمال تردد از پل نيايش در ساعات ياد شده (۷ تا ۱۰) صبح روزهاي نهم و دهم ممنوع است، تصريح كرد: بر اين اساس رانندگان مي‌توانند از خيابان ملاصدرا يا نيايش و خيابان‌هاي منشعب به آفريقا و اسفندياري تردد كنند.

رحيمي به ممنوعيت تردد حد فاصل ميدان ونك تا چهارراه پارك‌وي اشاره كرد و گفت: بر اين اساس خيابان‌هاي ملاصدرا به غرب، حقاني و چهارراه جهان كودك به سمت شرق، مركز و شمال و جنوب براي تردد در نظر گرفته شده است. از سوي ديگر خيابان وليعصر (عج) حد فاصل ميدان ونك تا چهارراه پارك‌وي داراي ممنوعيت تردد مي‌باشد و تردد خودروها از تمامي خيابان‌هاي مابين آفريقا و خيابان وليعصر (عج) در اين محدوده ممنوع بوده و رانندگان مي‌توانند مسير جنوب آفريقا و پس از آن به سمت شرق را براي تردد استفاده كنند.

وي تاكيد كرد: محدوديت‌هاي ترافيكي كه از ساعت ۷ صبح روزهاي پنجشنبه و جمعه اعمال مي‌شود، به صورت كلي از ميدان تجريش تا ميدان ونك و پل صدر تا پل ملاصدرا و نيايش خواهد بود.

به گفته رحيمي، تمامي ممنوعيت‌هاي تردد ياد شده مشمول موتورسيكلت‌سواران نيز مي‌شود.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در خصوص تردد خبرنگاراني كه قصد دارند به محل اجلاس بروند نيز گفت: تمام محدوديت‌هاي ياد شده مشمول خبرنگاراني كه داراي كارت شناسايي معتبر تردد اجلاس هستند، نمي‌شود و اين دسته از خبرنگاران مي‌توانند در محدوده‌هاي ممنوع با ارائه كارت شناسايي معتبر تردد كنند.

رحيمي در عين حال با اشاره به اينكه اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها مهم‌ترين رويداد كشور به حساب مي‌آيد، از تمامي رانندگان خواست ضمن رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي از انجام تخلفات رانندگي در تعطيلي تهران خودداري كنند. از سوي ديگر عابران و موتورسواران نيز حتما از محل‌هاي مجاز براي تردد استفاده كنند.

گردآوری: گروه خبر گهر
منبع: ایسنا
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي