از زلزله در تبریز مردم به خیابان ها ریختند

ساعاتی پیش زلزله ۳.۵ ریشتری تبریز را لرزاند. این زلزله در ساعت ۱۰:۴ صبح یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۲ «امند» تبریز را لرزاند. مشخصات مرکز این زمین لرزه 38.09 شمالی و 46.39 شرقی است.

بنا بر این گزارش این زمین لرزه در عمق ۱۷ کیلومتری از سطح زمین رخ داد که اثرات آن در بیشتر نقاط شهر تبریز احساس و موجب وحشت شهروندان شد.

از زلزله در تبریز مردم به خیابان ها ریختند

تاکنون گزارشی از خسارات جانی و مالی احتمالی این زمین لرزه مخابره نشده است.

نادر تعارفی، یکی از شهروندان تبریزی به خبرآنلاین گفت: در حال حاضر وضعیت تبریز، عادی نیست و به دلیل تکان شدید زلزله، مردم وحشت زده اند و از خانه ها و ادارات بیرون رفته اند.‎ مردم نگران زلزله شدید احتمالی در شب هستند، به همین خاطر عده ای از شهر در حال خروجند و برخی به دنبال وسایل گذراندن شب در بیرون از خانه هستند.‎

بنا به گفته این شهروند تبریزی، اوضاع در شهر تبریز هم اکنون غیر عادی است‎.

فرامرز دلفرح، کارشناس حوادث غیرمترقبه دانشگاه علوم پزشکی تبریز دراین باره به خبرآنلاین گفت: زلزله خسارتی عمده ای نداشته است. اما مردم به دلیل ترس به خیابان ریخته اند.

گسل تبریز فعال است

دکتر مهدی زارع درباره این زلزله گفت: گسل شمال تبریز فعال است و انتظار این زمین لرزه ها همیشه وجود دارد و مانند اخطاری است که برای ما وجود دارد. از نظر تاریخچه هم مانند زلزله شمال تهران است و ۲۳۴ سال است که گسل شمال تبریز زلزله بالای ۷ ریشتری نداشته است. زلزله تابستان سال گذشته ورزقان هم ربطی به گسل شمال تبریز نداشت.

او گفت: البته این پیش لرزه، یک زلزله بزرگتر نیست. چون پیش لرزه ها معمولا اندازه متوسط در حد ۵ ریشتر دارند که در صورت وقوع پیاپی و یک وقوع فوج گونه ای زلزله های کوچک (۳ تا ۴ ریشتر)، می توان از آنها به عنوان پیش درآمد یک زلزله بزرگتر نام برد.

منبع: خبر انلاین
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه