ابتلا به بیماری تب مالت با خوردن پنیر تازه

به تازگی خبرهایی مبنی بر مصرف نکردن پنیر تازه به علت مبتلا شدن به تب مالت شنیده می شود. از این رو این مطلب از سایت گهر را اختصاص داده ایم به: ابتلا به بیماری تب مالت با خوردن پنیر تازه .از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

ابتلا به بیماری تب مالت با خوردن پنیر تازه, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

معاون بهداشتی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مردم از خرید‌ و مصرف پنیر تازه به‌ علت احتمال ابتلا به بیماری تب مالت خودداری کنند.

«راضی ناصری‌فرد» در جلسه مشترک مسئولان دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: همکاری‌های بین دو دستگاه اجرایی دامپزشکی و علوم پزشکی در حفظ سلامت مردم بسیار بااهمیت و حساس است.

وی بابیان این‌که افزایش آگاهی عمومی آحاد مردم از بسیاری از بیماری‌ها و امراض مشترک بین انسان و دام جلوگیری می‌کند، افزود: رسانه‌ها بیشتر بر آگاهی‌بخشی به مردم در زمینهٔ مصرف فرآورده‌های دامی از مراکز مجاز تلاش کنند.

ناصری‌فر ادامه داد: با توجه به اهمیت و مخاطرات بیماری‌های مشترک لازم است مردم برای حفظ سلامت خود و خانواده فرآورده‌های لبنی مورد نیاز را از مراکز تحت نظارت و بهداشتی خریداری کنند و از خرید‌ مصرف پنیر تازه به‌علت احتمال ابتلا به بیماری تب مالت خودداری کنند.

معاون بهداشتی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام خواستار نظارت بیشتر مشترک دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی به مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و لبنی شد.

در ادامه دکتر «وهاب پیرانی» مدیرکل دامپزشکی استان ایلام هدف از تشکیل این جلسه را افزایش هماهنگی بین‌بخشی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برشمرد و افزود: با تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی می‌توان در کاهش موارد ابتلا انسان به بیماری‌های مشترک اقدامات مؤثرتری انجام داد.

وی افزود: سلامت آحاد جامعه در گرو مصرف فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی بوده که کارشناسان دامپزشکی برای این مهم اقدامات لازم در خصوص پیشگیری و کنترل از شیوع بیماری‌های مشترک را انجام می‌دهند.

پیرانی خاطرنشان کرد: همکاری‌های فی‌مابینی در خصوص کنترل بیماری سالک، برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی با ساماندهی مراکز عرضه شیر خام و لبنیات محلی،ساماندهی کشتارگاه‌های دام و گزارش رسانی سریع موارد ابتلای انسان به بیماری‌های مشترک تشدید می‌شود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه