آینده درخشان رقیب رحمتی

جام نیوز:متن کامل گفت و گو دانیل داوری و سرمربی او و نیز ارزیابی وضعیت او در تیم آینتراخت برانشویک و جایگاهش در تیم ملی ایران را می خوانید:

 آینده درخشان رقیب رحمتی

این روزها در ایران درباره تو زیاد صحبت می شود . خودت تا چه حد خبرها را دنبال می کنی؟

داوری – خبر دارم که در ایران چه صحبت هایی در باره من هست . بابام و فامیل هایم گزارش ها را از ایران برای من می فرستند. متاسفانه نمی توانم فارسی بخوانم ولی برایم ترجمه می کنند.

س- آخرین باری که درایران بودی 10 سال پیش بود . چه طور بود؟ آنجا چه کار کردی؟

داوری – رفته بودم خانواده و فامیل را ببینم. تهران بودم. پیش دختر عمو و پسرعموهایم. با هم رفتیم شمال . برای تفریح رفته بودم.

س- اصلا چقدر ایرانی هستی؟ مثل پدرت ایرانی هستی یا مثل مادرت لهستانی؟

داوری – نه لهستانی نیستم. فقط مادرم لهستانی است و پدرم ایرانی. من ترکیبی از هر دو هستم ولی در اصل آلمانی ام چون که اینجا متولد شدم، اینجا بزرگ شدم و خودم را آلمانی می دانم ولی آره، یه کمی هم ایرانی ام.

س- غذاهای ایرانی مثلا چلوکباب را می شناسی؟

داوری – خیلی قورمه سبزی دوست دارم. بله خیلی غذاها هست که بابا و مامان درست می کنند. غذاهای ایرانی عالی اند. خیلی خوشمزه ا ند.

در ادامه این گزارش به بازی قبلی آینتراخت برانشویک با هرتا برلین که با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید اشاره شد و اینکه دانیل داوری به خوبی از دروازه این تیم حفاظت کرده است و نگذاشت هیچ توپی وارد آن شود.

بنابراین گزارش، برانشویک باشگاهی است که نزدیک به 120 سال قدمت دارد و یکی ازقدیمی ترین باشگاه های فوتبال درآلمان محسوب می شود. البته در لیگ برتر بوندسلیگا بیشتر در دهه 70 میلادی موفق بود و بازیکنان مشهوری مثل پل برایتنر هم زمانی اینجا توپ می زدند.

دانیل نزدیک به چهار سال است که با این باشگاه قرارداد دارد.این جوان 25 ساله از چهار سالگی فوتبال بازی می کرده و میگه همیشه آرزویش این بود که فوتبالیست حرفه ای شود. این باشگاه سومین باشگاه حرفه ای دانیل در کنار ماینز و میزک است. خودش می گوید جوی که اینجا بین بازیکنان می بیند را کمتر مشاهده کرده و این برایش نکته خیلی مثبتی است.

برانشویک 46 سال پیش برای اولین و آخرین بار قهرمان بوندس لیگای آلمان شد و حدود سی سال پیش هم ازبوندسلیگای یک خارج شد و از آن زمان تلاش می کند وارد بوندس لیگای یک شود و امسال برای اولین بار بیشترین شانس را دارد که به این هدف برسد.

دلیلش هم روشن است. آنها با 44 امتیاز و 35 گلی که به حریفان زده اند در صدر جدول قرار دارند و امیدوارندکه تا دو سه ماه دیگر بتوانند به لیگ برتر بوندسلیگا برگردند. شاید یکی از دلایل اصلی شان برای سرمایه گذاری و ساخت ورزشگاه هم همین امید باشد.

اگر این اتفاق بیفتد دانیل داوری در این بازگشت نقش مهمی ایفا می کند و یکی از مهره های اصلی این تیم است.

به گفته کارشناسان، دانیل از 4 شوت ، سه شوت را می گیرد.

تورستن لیبرکنشت سرمربی تیم برانشویک در این بخش از گزارش گفت: او دروازه بان مدرنی است.هر انتظاری را که ما از یک دروازه بان مدرن داریم برآورده می کند. خیلی آرام و فنی بازی می کند. خیلی با استعداد است. راهش را باما شروع کرده و آینده خیلی درخشانی دارد.

س- نظرتان درباره جواب ردش به تیم ملی ایران چیست؟ چون الان خیلی درباره دانیل صحبت می شود؟

تورستن – می دانم این برایش تصمیم راحتی نبود. ما با فدراسیون فوتبال ایران درتماس هستیم و سعی می کنیم راه حلی پیدا کنیم. برای هر بازیکنی حضور درتیم ملی اهمیت خاصی دارد ولی باید درک کنید که دانیل تصمیم گرفته اول برای روز رویایی که ما داریم برای بازگشت به لیگ برترتمرکز کند. این اولین هدفش است.

دانیل داوری در پاسخ به این سوال گفت: به خاطر این جواب رد دادم که دو روز بعد از مسابقه ایران ، برانشویک مسابقه مهمی دارد. زمانش مناسب نبود چون برای حضور در زمین نمی توانستم استراحت کافی داشته باشم. اگر می رفتم تمام شب توی راه بودم و قطعا نمی توانستم برای مسابقه روز بعد آماده بشوم.

س- یعنی می گویی این جواب رد تو کلی نبود و فقط برای این بازی بود؟

داوری- درسته . من این نکته را گفته ام و دوباره می گویم که خیلی مایلم برای ایران بازی کنم. جواب رد من برای این بازی بود چون زمانش مناسب نبود.

س- تماس کارلوس کی روش با تو چگونه برقرار شد؟

داوری- ارتباط ما از تابستان پارسال شروع شد. البتته نه با سرمربی. دستیار ایشان بامدیر برنامه های من تماس گرفت و در باره من تحقیقاتی کرد. می خواست بداند من درچه حدی هستم ودر چه سطحی بازی می کنم. این یکی دو هفته اخیر جدی تر شد و دعوت شدم.

س- تو در فیس بوک هم هستی. این جریانات چه بازتابی برایت داشته؟

داوری- این روزها اینقدر درخواست دوستی از ایرانیان دارم که حتی قادر به تاییدشان نیستم. خیلی از این بابت خوشحالم . ظاهرا در ایران نظر مثبتی درباره من دارند. تعداد درخواست ها اینقدر زیاد است که می خواهم فن پیج درست کنم.

س- فوتبال ایران را چه طور دنبال می کنی؟

داوری- دنبال کردنش برایم سخت است چون تلویزیون اینجا نشان نمی دهد و می شود تا حدی در اینترنت دنبال کرد. بازی تیم ملی رانگاه می کنم. جام جهانی 2006 رفتم فرانکفورت و بازی ایران و پرتغال را دیدم. تی شرت ایران را هم خریدم و رفتم بین تماشاچی های ایرانی. ولی بازی های باشگاه ها را از آلمان دنبال کردن کمی سخت ا ست.

س- فوتبال را در حمله شروع کردی و بعدش به دروازه رفتی. علتش چه بود؟

داوری – خیلی زود قدم بلند شد. زمانی هم تنبلی می کردم که بدوم. در کنار فوتبال، 10 سال هندبال بازی کردم و آنجا دروازه بان بودم . بعد تصمیم گرفتم دروازه بان فوتبال شوم و الگوی من ینس لمان بود. خیلی ازش کپی برداری کردم و یاد گرفتم. علاقه ام بیشتر شد و متوجه شدم کارخوبی کردم که به دروازه رفتم. الان هم از این بابت خوشحالم.

س- کدام را بیشتر دوست داری؟ برای ایران بازی کنی یا برای آلمان؟

داوری – فکر کنم شانس من برای بازی در تیم ملی المان زیاد نیست. برایم ولی خیلی فرق نمی کند کجا بازی کنم. دو ملیتی هستم و برایم افتخار بزرگی است که برای تیم ملی ایران بازی کنم.

س- غذای ایرانی را که گفتی دوست داری و هر دو سه هفته یک بار می روی پیش پدر و مادرت می خوری. چرا فارسی حرف نمی زنی؟

داوری- باید این را از پدر و مادرم بپرسی. آنها تنبلی کردند و در بچگی به من فارسی یاد ندادند.نه فارسی بلدم نه لهستانی. برایم سخت است

س- یعنی هیچ چیز بلد نیستی؟

داوری – ( به فارسی) من در برانشویگ زندگی می کنم .درسته؟

سلام. خوبی؟ خوبم. مرسی

حالا دانیل داوری دو هدف دارد. رسیدن به لیگ یک بوندس لیگا و بازی در تیم ملی ایران. دانیل امیدوار است که کارلوس کی روش مثل شانس دوباره در خانه اش را بزند و از او برای تیم ملی ایران دعوت کند.

گردآوری: گروه ورزش گهر

منبع: جام نیوز

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه