آیا می‌دانید عجیب‌ترین چیزهایی که تا کنون از آسمان باریده‌اند، چیست؟

فقط برف و باران نیست که از آسمان فرو می‌ریزد. در طول تاریخ رخدادهای نادری از بارش‌های غیرمنتظره و حیرت‌آور نیز ثبت شده‌اند. آیا می‌دانید عجیب‌ترین چیزهایی که تا کنون از آسمان باریده‌اند چیست؟

محمود حاج‌زمان: برف و باران تنها چیزهایی نیستند که از آسمان فرو می‌ریزند. در طول تاریخ رخدادهای نادری از بارش‌های غیرمنتظره و حیرت‌آور نیز ثبت شده‌اند. در سال 2001 / 1380، در بخش‌هایی از هند ذرات قرمز مرموزی از آسمان بارید که تصور شد حاوی میکروب‌های فضایی است. با برخی از شگفت‌انگیزترین این پدیده‌های عجیب آشنا شوید.
گوشت: در سال 1876 / 1255، بارانی از قطعات ده سانتی‌متری گوشت از آسمان صاف و بدون ابر شهر Olympian Springs ایالت کنتاکی آمریکا به زمین بارید. روزنامه Louisville Commercial گزارش داد که دو مرد که گوشت‌ها را مزه کرده بودند، اظهار داشتند که آنها گوشت گوسفند یا آهو است. یکی از دانشمندان انجمن سلطنتی انگلستان این نظریه را ارائه داد که لاشخورهایی که با گوشت اسب‌های مرده برای خود ضیافتی برپا کرده بودند، حین پرواز از روی شهر گوشت‌ها را استفراغ کرده‌اند.
ماهی مرکب: در ژوئن 1997 / خرداد 1376، مردی که در سواحل جزیره فالکلند مشغول ماهیگیری بود، پس از اینکه یک ماهی مرکب یخ‌زده از آسمان روی سر وی سقوط کرد بیهوش شد و مدت دو روز را در اغما گذراند. هیچ کس نمی‌داند که این ماهی مرکب چطور سر از آسمان در آورده بود.
ژله: در سال 2008 / 1387، یک اسکاتلندی در حال پیاده‌روی بود که ناگهان بر روی توده نسبتا بزرگی از ژله شفافسر خورد. زمانی‌که وی به رادیوی بی‌بی‌سی زنگ زد تا ماجرا را گزارش دهد، چندین شنونده دیگر نیز مشاهدات مشابهی را گزارش کردند و از سراسر کشور عکس‌هایی از این ماده را برای این خبرگزاری ارسال کردند. بسیاری گمان می‌کردند که احتمالا پرندگانی قورباغه‌ها و وزغ‌ها را خورده‌اند و تخمدان سمی آنها را قی کرده‌اند. دانشمندان موسسه تحقیقاتی مک‌الی آزمایش‌های دی.ان.ای را بر روی این ماده انجام دادند، اما آزمایش‌ها بی‌نتیجه بودند.
قورباغه: در تابستان 2009 / 1388، بارش‌های متوالی قورباغه، بچه وزغ و ماهی، منطقه ایشیکاوا ژاپن را به ستوه آورد. نظریه دانشمندان این بود که این رخداد در اثر گردبادهای دریایی موسمی قدرتمندی ایجاد شده که این حیوانات را از آب بیرون کشیده و بر روی خشکی پرتاب کرده است.

آیا می‌دانید عجیب‌ترین چیزهایی که تا کنون از آسمان باریده‌اند، چیست؟

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه