آیا رژیم پوست صورتتان را خراب می کند؟

چگونه می توانیم بدون آسیب زدن به زیبایی صورت ، رژیم بگیریم ؟ بهترین رژیم های غذایی برای پوست صورت کدامند ؟ آیا می توان در همه رژیم ها از صورت مراقبت نمود ؟

آیا رژیم  پوست صورتتان را خراب می کند؟

رژیم شما بدنتان را باریک و سالم نگه می دارد، اما تاثیر آن به همین موضوع خاتمه پیدا نمی کند. غذایی که می خورید- از آنتی اکسیدان های ضد چروک در میوه ها و سبزیجات تا چربی های هیدراتی سالم موجود در ماهی- برای پوستتان به همان میزان موثرند که بر دور کمرتان اثر دارند. آیا نحوه خوردن شما به چهره تان کمک می کند یا آسیب می زند؟نظر پزشکان عالی رتبه را در مورد میزان سازگاری با پوست در مورد  6 رژیم رایج پرسیده ایم. این مطلب را بخوانید تا ببینید آیا رژیم شما این تست زیبایی را با موفقیت می گذراند یا نه ؟ و دریابید که چگونه می توانید با تغذیه بهترین پوست را داشته باشید.

رژیم مدیترانه ای

آیا رژیم  پوست صورتتان را خراب می کند؟

ماهی، سبزیجات پهن برگ، روغن زیتون، و میوه ها ترکیبات اصلی این رژیم سلامتی بخش قلب است. اما فواید آن  به همین جا ختم نمی شوند، یک تحقیق اخیر ایتالیایی نشان داد،رژیم مدیترانه ای همچنین از بدن در برابر ملانوما( مهلک ترین سرطان پوست) محافظت می کند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی، غشای سلولی پوست را سالم و ارتجاعی نگه می دارد.

پزشک دارو ساز، لزلی باومن رئیس اجرایی انستیتو زیبایی در فلوریدا توضیح می دهد که روغن زیتون و گوجه آنتی اکسیدان هایی دارند که کمک می کنند تا واکنش های شیمیایی که به آفتاب سوختگی می انجامند متوقف شوند.

رژیم گیاهخواری

آیا رژیم  پوست صورتتان را خراب می کند؟

اگر از گوشت و دیگر فرآورده های حیوانی برای سلامتی، دلایل اخلاقی یا هر دو دلیل پرهیز می کنیدو در نتیجه فرآورده های تازه تر و تماما از غلات مصرف می کنید خبرهای خوبی برای پوستتان وجود دارد . آنتی اکسیدان های موجود در این خوراکی ها رادیکال های آزادی را که به چروک ، لکه های قهوه ای و دیگر علائم پیری کمک می کنند، خنثی می سازد.

دکتر باومن می گوید، رژیم های گیاهی دارای چربی کمی شامل روغن بذر کتان، روغن زیتون و … است که به پوستتان کمک می کند تا آبش را نگه دارد و آن را منعطف ترمی سازد.

رژیم پروتئین بالا، کربوهیدرات کم

آیا رژیم  پوست صورتتان را خراب می کند؟

پزشک متخصص پوست،فرانچسکا فوسکو می گوید،کاهش مصرف نان سفید، پاستاو شکر تصفیه شده می تواند کورتیزول را که هورمون استرس است ، کاهش دهد و حملات را به حداقل برساند. برنامه هایی که شامل غلات، فرآورده های تازه، و گوشت کم چرب می شوند آنتی اکسیدان ها،آهن، پروتئین های سازنده کلاژن را افزایش می دهند.

اما مواظب برنامه های پر گوشت باشید. متخصص زیبایی، لیزا آیرن می گوید،”چربی حیوانی زیاد ممکن است به افزایش تولید رادیکال های آزاد بینجامد که تصور می شود در عملکرد عادی سلول ها مشکل ایجاد کند .”

برای اینکه پوستتان را هیدراته نگه دارید زیاد آب بنوشید. ماهی و دیگر پروتئین های کم چرب را انتخاب کنید، نه فقط گوشت قرمز را. روزانه سبزیجات پهن برگ که سرشار از آنتی اکسیدان هستند مصرف کنید.

رژیم کم چرب

آیا رژیم  پوست صورتتان را خراب می کند؟

در این رژیم می توانید بیشتر بخوریدو وزن کم کنید . کاهش مصرف چربی های اشباع شده برای قلب و دور شکمتان خوب است. دکتر آیرن می گوید، رژیمی با چربی حیوانی کم،تولید رادیکال های آزاد را که باعث پیری زود رس پوست می شوند متوقف می کند.

پوست شما به مقداری چربی مخصوصا از نوع مفیدش که در مغزها و روغن زیتون یافت می شوند نیاز دارد. چربی کمک می کند بدنتان آنتی اکسیدان های سازگار با پوست و ویتامین های محلول در چربی را جذب کند و غشای سلولی- و در نهایت پوست بیرونی تان را- برای داشتن صورتی مرطوب و منعطف تر تقویت می کند.

متخصص پوست چریل کارچر می گوید، “حداقل 20 درصد از کالری مصرفی خود را از چربی تامین کنید، عمدتا از چربی غیر اشباع شده.”

رژیم خام خواری

آیا رژیم  پوست صورتتان را خراب می کند؟

خام خواران- که از محصولات کشاورزی،مغزها و حبوبات وغلات تغذیه می کنند- عقیده دارند که عدم پختن غذا آنزیم های طبیعی آن را حفظ و به هضم، تولید انرژی و کاهش وزن کمک می کند.گرچه این ادعاها توسط پزشکان پذیرفته نشده است،شکی نیست که این غذاها باعث داشتن پوستی شاداب می شوند. به علاوه روغن های سالم موجود در مغزها، آووکادو و روغن زیتون غشای سلولی را قوی و نرم نگه می دارد.

مضرات:دکتر آیرن می گوید،” وقتی بسیار کم گوشت می خورید،به دست آوردن اجزای اساسی برای کلاژن دشوار خواهد شد.”

 رژیم علاقمندان به کربوهیدرات

آیا رژیم  پوست صورتتان را خراب می کند؟

کسانی که علاقمند به خوردن کربو هیدرات ها هستند ، باید بدانند که نشانه اساسی سلامتی یک رژیم ، RS)Resistant Starch) است ، نوعی کربوهیدرات که مانند فیبر عمل می کندو در امتداد مجراهای گوارشی حرکت می کند بدون اینکه کاملا هضم، جذب، یا تبدیل به گلوکز شود. پر کردن ظرفتان با غذاها ی حاوی RS ، متابولیسیم را تقویت می کند و شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد. به شما کمک می کنیم از مصرف غذاهای مضر برای پوست مانند اسنک های مملو از چربی و قند دور باشید .

دکتر کارچر می گوید نتیجه آن بدنی شاداب و پوستی تمیزتر است . رژیم کربوهیدرات همچنین میزان زیادی اسیدهای چرب امگا3،آنتی اکسیدان های موجود در غلات و پروتئین های سازنده کلاژن که پوست را لطیف می کنند فراهم می آورد.

می توانید با رعایت نکات گفته شده علاوه بر اینکه رژیم می گیرید از پوستتان نیز مراقبت کنید .

منبع: ای بانو

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه