آیا اشتون می تواند مشکل اینترنت ما را حل کند؟

دسته بندي : اجتماعی,⭐ اخبار
تاريخ : 19 اسفند
علیرضا خراسانی نوشت

هر روز دهها کامنت مبنی بر باز نشدن سایتهای اینترنتی معروف و غیر معروف خارجی و ایرانی بدست ما می رسد و در کنار آن اخبار ده برابر شدن، صد برابر شدن، هزار برابر شدن سرعت اینترنت هم به گوش ما می رسد.

آیا اشتون می تواند مشکل اینترنت ما را حل کند؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

حتی در یکی دو روز اخیر سایتهای ایرانی با پسوند .ir نیز باز نمی شوند و همکاران رسانه ای و غیر رسانه ای را برای تهیه خبر دچار مشکل کرده است.

بارها دلایل این قطعی ها را بررسی کرده و بر حسب وظیفه خبرنگاری به مسوولان متذکر شده ایم اما این تذکرات فایده ای نداشته و حالا به این نتیجه رسیده ایم که توانایی آنها (به خصوص زیرساختی ها) در حد و اندازه رفع این مشکل نیست و هر روز تصمیمات جدید در حوزه فضای مجازی به صورت دستوری ابلاغ شده (به خصوص اجبار سایتهای ایرانی برای مهاجرت هاستینگ به داخل با ژست های امنیتی) و با چاشنی های لج و لجبازی نامهندسی می شود.

دیگر برای کاربران ایرانی مهم نیست چه باند و گروهی اینترنت را مدیریت می کنند، برای آنها،دعواهای پشت پرده مهم نیست، مهم داشتن اینترنت بدون دغدغه و دردسر است.

به قول یکی از دوستان، مشکل اینترنت، باید بدست کسی حل شود که بیرون از این فضا بوده و دید باز و گسترده ای نسبت به مسائل داشته و بنابراین پیشنهاد می شود از خانم اشتون که هر جا قدم می گذارد، سعی می کند با دید باز، مشکلات را حل کند، دعوت گردد تا مشکل اینترنت ایران را حل کند.
منبع: خبر انلاین

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي