آموزش حواله بانکی به کشورهای دیگر

تاريخ : 18 تیر

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید برای دوستان و خانواده و اطرفیان تان که در کشورهای دیگر زندگی می کنند، پول حواله کنید و یا آن ها برای شما پول حواله کنند. برای آشنایی با حواله بانکی به کشورها این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد حواله بانکی و انتقال پول به خارج می خوانید.

آموزش حواله بانکی به کشورها

آموزش حواله بانکی به کشورهای دیگر, پورتال خبری فرهنگی گهر

حواله بانکی به کشورها

اپراتورهای انتقال پول

اپراتورهای انتقال پول شرکت‌هایی هستند که در انتقال سریع پول برای مشتریان از یک مکان به مکان دیگر حتی در بین کشورها تخصص یافته‌اند.

انتقال پول از طریق این شرکت‌ها به هر دو صورت آنلاین و آفلاین می‌تواند انجام پذیرد. از آنجا که همه افراد حساب پی پال ندارند، اگر طرف دریافت‌کننده پول شما هم حساب پی پال نداشته باشد، این خدمات می‌تواند برای شما بسیار مطلوب باشد.

دو مورد از مشهورترین اپراتورهای انتقال پول عبارتند از: وسترن یونیون (Western Union) و مانی گرام (MoneyGram).

روش اول حواله بانکی به تمام کشورها : وسترن یونیون (Western Union)

وسترن یونیون یک سرویس جهانی است که با مراجعه به هریک از ۴۰۰۰ شعبه آن در سراسر دنیا، می‌توان برای نقطه دیگر پول ارسال کرد. به‌وسیله وسترن یونیون (Western Union) می‌توان از طریق وب‌سایت به‌صورت آنلاین، حضور در شعب شرکت، از طریق بانکداری آنلاین و تلفن همراه، انتقال وجه را انجام داد که یا مستقیما پول به حساب بانکی دریافت‌کننده واریز می‌شود یا دریافت‌کننده می‌تواند با مراجعه به شعب وسترن یونیون پول خود را دریافت کند. همچنین یک سرویس تلفنی رایگان وجود دارد، که از طریق آن می‌توان چگوگی انتقال پول خود را معین کرد.

این روش، برای کسانی است که در یک موقعیت اضطراری به پول نیاز دارند، بهترین روش است. همچنین اگر کسی به صورت اضطراری به وجه نقد و نه انتقال پول از طریق ایمیل احتیاج داشته باشد، این خدمات بهترین روش برای او است. این سرویس انتخابی مناسب، برای مواقعی است که دریافت کننده پول، حساب پی پال نداشته باشد یا مدام در حال مسافرت از کشوری به کشور دیگر باشد. در این روش برای ارسال پول نیازی به ثبت نام یا ایجاد حساب کاربری نیست.

در این روش باید درمورد دریافت کنندگان پول اطلاعات زیادی داشته باشید و همچنین باید به آن‌ها بگویید که شماره کنترل انتقال پول (MCTN) چند است. گذشته از آن هزینه‌های این خدمات بسیار بالا است. این هزینه‌ها از هزینه‌های پی پال بیشتر و احتمال تقلب در آن بالاتر است. از آنجا که برای دریافت پول فقط به شماره MCTN نیاز است، کلاهبرداران می‌توانند به راحتی از وسترن یونیون سو استفاده کنند.

هزینه‌های این خدمات، بسته به کشوری که می‌خواهید پول را به آنجا بفرستید و نرخ ارز آن کشور، متفاوت است. ارسال پول به یک حساب بانکی از ۱۲ تا ۴۰ دلار هزینه و ارسال پول به شعب، برای دریافت به‌صورت حضوری در همه جا، حدود ۱۰ تا ۱۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. از آنجا که نرخ‌ها در این روش ثابت است، وسترن یونیون می‌تواند یک گزینه جذاب برای انتقال مبالغ بالای پول بین کشورها باشد.

در این روش هزینه ارسال ۱۰۰۰ دلار آمریکا به مقصدی در آمریکا، ۲۸ دلار است. هزینه ارسال ۱۰۰۰ دلار آمریکا به اروپا ۵۸ دلار است. ارسال مستقیم به حساب بانکی ۳ روز طول می‌کشد و تنها ۸ دلار هزینه دارد .

روش دوم حواله بانکی به تمام کشورها : مانی گرام (MoneyGram)

طرز کار این سرویس بسیار شبیه به وسترن یونیون است. بیش از ۳۰۰۰ شعبه مانی گرام (MoneyGram) در سرتاسر جهان وجود دارد. این سرویس بهترین انتخاب برای کسانی است که در موقعیت اضطراری قرار دارند و شخص دریافت کننده، پول نقد را به انتقال بین حساب‌های بانکی ترجیح می‌دهد. این روش انتقال بسیار سریع است. حتی در همان روز ارسال، پول قابل دریافت است. این روش برای کسانی که در موقعیت اضطراری به پول نیاز دارند، مناسب است.

مانند وسترن یونیون، در این روش هم امکان کلاهبرداری بالا است. همچنین هزینه این روش نسبت به پی پال بالاتر است. نحوه محاسبه هزینه آن هم شبیه وسترن یونیون است. ارسال پول به حساب بانکی ۵ دلار است. برای دریافت حضوری پول، هزینه‌ها بسته به محل دریافت بین ۵ تا ۱۰۰ دلار متغیر است. هزینه ارسال ۱۰۰۰ دلار از یک نقطه آمریکا به نقطه دیگر، ۲۰ دلار است و این مبلغ برای ارسال ۱۰۰۰ دلار آمریکا به اروپا ۵۸ دلار است.

روش سوم حواله بانکی به تمام کشورها :  روش Wire Transfer بانکی (بین‌المللی)

روش دیگر ارسال پول به خارج Wire Transfer بانکی است. این روش هم به‌صورت آنلاین و هم مراجعه حضوری قابل اجرا است. Wire Transfer بانکی یک روش الکترونیکی انتقال پول بین بانک‌ها است، که در این روش هر دو طرف انتقال، باید در یک بانک حساب داشته باشند و برای کسانی مناسب است که تمایل دارند پول مستقیما به حسابشان واریز شود. برای ارسال پول در این روش به اطلاعاتی مانند نام کامل گیرنده پول، شماره شعبه، شماره ترانزیت، شماره حساب بانکی نیاز است. نرخ انتقال در این روش بسیار بالا است و از این لحاظ، بهترین شیوه به حساب نمی‌آید.

این روش نسبت به روش‌هایی مانند پی پال و وسترن یونیون سرعت کمتری دارد به‌طوری که یک انتقال کامل ۳ تا ۵ روز کاری طول می‌کشد. از طرف دیگر این روش نسبت به برخی روش‌ها بسیار پرهزینه است. هزینه‌های آن، بسته به بانکی که در آن حساب دارید، به‌طور متوسط بین ۲۰ تا ۴۰ دلار متفاوت است.

روش چهارم حواله بانکی به تمام کشورها : حواله پول

در این شیوه، با مراجعه به بانک یا دفاتر پستی و پرداخت مقداری پیش پرداخت، می‌توان پول را برای فرد یا شرکت مورد نظر ارسال نمود. در این حوزه، شرکت‌های آنلاین معتبر زیادی فعالیت نمی‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود که شخصا به بانک یا اداره پست مراجعه کنید. در این روش چون شما هزینه انتقال را به‌صورت پیش پرداخت می‌پردازید، پول ارسالی به‌طور کامل به‌دست گیرنده می‌رسد. مزیت بزرگ حواله این است که دریافت آن تضمین شده است. در حالی که چک، ممکن است برگشت بخورد. همچنین حواله درصورت تقلب یا گم شدن قابل ردیابی است. هزینه این روش بین ۱۰ تا ۵۰ دلار متغیر است.

روش پنجم حواله بانکی به تمام کشورها : کارگزاری ارز خارجی

کارگزاری ارز خارجی، روش جذاب دیگری است که برای ارسال پول به خارج از کشور وجود دارد. این جذابیت به‌خاطر پولی است که می‌توانیم به‌خاطر نرخ ارز پایین در این روش ذخیره کنیم. این روش، در رتبه دوم ارزان‌ترین روش‌های ارسال پول به خارج قرار می‌گیرد. رتبه اول متعلق به بازار پول همتا به همتا است.

کارگزاری ارز خارجی، به‌خاطر مقادیر زیادی که می‌توان از طریق آن انتقال داد و نرخ ارز آن که نسبت به بانک‌ها پایین تر است، از بهترین گزینه‌ها است. در این روش گزینه‌های زیادی برای تبدیل پول پیش روی شما بوده و می‌توانید تنظیم کنید هنگامی‌که یک پول به نرخ مشخصی رسید، به شما اطلاع داده شود. برای استفاده از این خدمات باید یک حساب کاربری ارز خارجی به وجود آورده و از طریق آن پول را جا به جا کنید. Travelex.com یک سایت مشهور در این زمینه است.

روش ششم حواله بانکی به تمام کشورها :  انتقال بین بانکی بین‌المللی رایگان

برخی بانک‌های بزرگ، در صورتی که گیرنده پول در شعب بانک خود در هر دو کشور فرستنده و گیرنده حساب داشته باشد، روش انتقال بین بانکی رایگان را ارائه می‌کنند. در اجرای این روش باید نکات زیر رعایت شود:

  • فرستنده باید دو حساب که هرکدام در شعب بانک در یکی از کشورها است، داشته باشد.
  • گیرنده باید در شعب که فرستنده حساب دارد، حساب داشته باشد.
  • برای اینکه نرخ تبدیل ارز باعث ایجاد هزینه بالا نشود، باید حساب‌ها مربوط به یک واحد پولی باشند.

روش هفتم حواله بانکی به تمام کشورها : بازارهای همتا به همتا (Peer 2 Peer) تبدیل ارز

شاید این روش جالب‌ترین روشی باشد که در اینجا مطرح می‌کنیم. این روش بهترین نرخ جابجایی پول را پیشنهاد می‌دهد. حتی نرخ‌های آن از کارگزاران فارکس هم مناسب‌تر است.

روش کار آن این‌گونه است که نرخ ارز خود را تنظیم می‌کنید و این سرویس نرخی که مناسب کار شما است، را ارائه می‌دهد. این نرخ معمولا بین صفر تا نیم درصد است. این روش با اجتناب از نرخ‌های بانکی، بخش زیادی از هزینه را برای شما پس‌انداز می‌کند؛ بویژه اگر مقدار پول انتقالی شما زیاد باشد. در حال حاضر دو سردمدار این روش در بازار، CurrencyFair و Transferwise هستند.

پرداخت با سیستم بین المللی پی پال

آیا سیستم بین المللی پی پال امن است؟

هرچند که هیچ سیستمی صددرصد امن نیست اما سیستم بین المللی پی پال تا حد ممکن سعی کرده تا جلوی مسائل کلاهبرداری و خطاها را بگیرد. به نظر میرسد که موسسه دیگری همتای سیستم بین المللی پی پال نخواهید یافت.

هم اکنون سیستم بین المللی پی پال به عنوان یکی از معتبرترین حسابهای آنلاین دنیا شناخته شده و مخصوصا به هنگام استفاده از سایت بزرگ eBay و دیگر سایتها ( بدلیل اینکه به عنوان یک درگاه نیز شناخته می شود) کاربرد فراوانی دارند. این سرویس با بهره گیری از بهترین متخصصین در تمام زمینه های کاری خود توانسته جلوی پرداختهای ناخواسته از حساب شما را بگیرد.

درضمن خریدهای تا سقف ۱۰۰۰ دلار eBay از طریق سیستم بین المللی پی پال بیمه میشود.در حال حاضر با توجه به تحریم های اعمال شده ، پیپال از ارائه خدمات به ایرانیان خودداری می کند ، اما شرکت هایی هستند که با داشتن حساب قانونی پی پال این امکان را برای هموطنان عزیز فراهم کرده اند تا بتوانند بدون داشتن هرگونه نگرانی پرداخت های اینترنتی خود را انجام دهند. بخشی از خدماتی که توسط سیستم بین المللی پی پال صورت میگیرد عبارتند از:

  • خرید از eBay
  • شارژ پنل های دامین مثل DirectI , OnlineNic , Name
  • انجام پرداخت های اینترنتی مانند تمدید سرور ، هاست و …
  • ارسال پول به دوستان/فامیل از طریق پی پل
  • پرداخت هزینه های ثبت مقاله یا ثبت نام آزمون های بین المللی
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي