آمریکا تحریم سه شرکت کشتیرانی را لغو کرد

تاريخ : 24 فروردین

عصر ایران: آمریکا اعلام کرد سه شرکت کشتیرانی بین المللی را که پیشتر به دلیل همکاری با ایران تحریم کرده بود، از لیست تحریم خارج می کند.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سه شرکت بین المللی ” تانکر پاسیفیک ” ، ” الوال ماریتیم” و ” ساماما” را پس از رایزنی های گسترده این شرکت ها با آمریکا و تضمین آنها مبنی بر اینکه در آینده در هیچ فعالیت مشکوک شامل تحریم با ایران همکاری نخواهند داشت، لغو کرده است.

آمریکا تحریم سه شرکت کشتیرانی را لغو کرد, پورتال خبری فرهنگی گهر

” پاتریک ونترل” جانشین معاون سخنگوی وزارت  خارجه آمریکا در این بیانیه اعلام کرده است :” هر سه شرکت در ماه می ۲۰۱۱ به دلیل نقش شان در یک قرار داد ۸ میلیون و ششصد و پنجاه هزار دلاری برای خرید یک نفتکش برای خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) در سپتامبر ۲۰۱۰مشمول قانون تحریم های ایران شدند.”

این بیانیه می افزاید پس از رایزنی های گسترده این سه شرکت با دولت آمریکا در دو سال گذشته و گام های موثر این سه شرکت در ارایه تضمین مبنی بر اینکه فعالیت های آتی آنها ناقض قوانین آمریکا نخواهد بود، دولت ایالات متحده تحریم این سه شرکت را لغو کرده است.

این سه شرکت به ویژه شرکت ” تانکر پاسیفیک ” که صاحبان یهودی آن، لابی پر نفوذی در آمریکا دارد، در دو سال گذشته لابی های گسترده ای را در کنگره و کاخ سفید به منظور خارج شدن از لیست تحریم انجام داده اند.

شرکت تانکر پاسیفیک از زیر مجموعه دهها شرکت بین المللی گروه سرمایه داران اسراییلی “برادران عوفر” است. این خانواده اسراییلی صاحب دهها کشتی تفریحی و نفتکش است.

پیشتر و پس از تحریم آمریکا شرکت برادران عوفر با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که کشتی مزبور فروخته شده به ایران را آنها به یک شرکت در دوبی فروخته اند و از اینکه این کشتی در اختیار ایران قرار خواهد گرفت، اطلاعی نداشتند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي