آمار مسافرتهای نوروزی 93

تاريخ : 16 فروردین

امسال نیز همانند سال‌های گذشته استان‌های کشور مملو از مسافر، جاده‌ها پرترافیک و هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز در محاصره گردشگران نوروزی قرار داشت؛ البته در این میان برخی از استان‌ها نسبت به دیگر استان‌ها با استقبال بیشتری روبه‌رو بوده است، به‌طوری‌که به گفته رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، نام استان‌های مازندران، خراسان‌رضوی، خوزستان، گیلان و اصفهان به ترتیب به عنوان بیشترین استان‌های مسافرپذیر به ثبت رسیده‌ است.

 آمار مسافرتهای نوروزی 93, پورتال خبری فرهنگی گهر

مرتضی رحمانی موحد بازدید گردشگران از جاذبه های تاریخی و فرهنگی را خوب ارزیابی کرد و گفت:در میان سایت های فرهنگی کشور، تخت جمشید با بازدید ۵۱۰هزار و۷۶۲نفر پربازدیدکننده ترین سایت فرهنگی کشور در نوروز امسال بوده است.

مشاور مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با تایید این خبر و با اعلام این که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است، گفت: طی روزهای بیست و پنجم اسفند سال ۹۲ تا سیزدهم فروردین امسال، دو میلیون و ۶۱ هزار و ۷۳۶ مورد از اماکن تاریخی و فرهنگی استان بازدید شده است.

مهران سوخکیان با اشاره به واحدهای اقامتی استان فارس نیز گفت: آمار اسکان واحدهای اقامتی استان نیز از ابتدای بیست و هشتم اسفند سال گذشته تا پایان نوروز چهار میلیون و ۴۰۱ هزار و ۶۵۶ نفر شب بوده است.

مشاور مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان فارس در مورد مدت اقامت مسافران نیز افزود: امسال آمارگیری از مدت اقامت مسافران نوروزی در استان فارس با استفاده از نظرسنجی لحاظ شد و تیم های علمی را در اماکن گردشگری و فرهنگی استان مستقر کردیم که طی آن از مسافران نظرسنجی می کردند و یکی از پرسش های نظرسنجی نیز مدت اقامت مسافران بود.

بازدید ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار نفر از خراسان رضوی

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان رضوی نیز گفت: در ایام تعطیلات نوروزی (بیست و پنجم اسفندماه تا پایان سیزدهم فروردین ماه) بالغ بر دو میلیون و ۵۸۷ هزار نفر از اماکن گردشگری و آثار و ابنیه تاریخی استان بازدید کردند.

مجید نعیمی افزود: ۶۴ درصد این بازدیدها مربوط به مراکز سه گانه نیشابور، مشهد و کلات شامل فردوسی، هارونیه، عطار و خیام و عمارت خورشید است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز گفت: ۴۱۱ هزار و ۵۱۷ مسافر نوروزی در ۱۳ روز تعطیلات در این استان اقامت و اسکان یافتند.

به گفته محمدرضا امانی، ۱۸ هزار و ۸۸۸ نفر در اماکن و تاسیسات گردشگری از جمله هتل ها و مهمانپذیرها، ۱۶۵ هزار و ۵۶ نفر روز در مدارس استان و ۱۵۵ هزار و ۲۲۱ نفر نیز در کمپ های موقت شب اسکان یافتند.

یک میلیون مسافر در کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز شمار مسافران نوروزی مقیم در سطح استان را تا پایان سیزدهم فروردین ۹۴۵ هزار و ۳۸۲ نفر اعلام کرد.

رسول اشتودان افزود: براساس آمارها از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان سیزدهم فروردین تعداد مسافران مقیم در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هفت درصد رشد نشان می دهد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، در این ایام همچنین یک میلیون و ۸۴۸ هزار و ۳۹۵ نفر از جاذبه گردشگری و مراکز تجاری و تاریخی سطح استان بازدید کرده اند.

بیش از ۸ میلیون مسافر شب در مازندران

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در تعطیلات نوروزی هشت میلیون و ۳۲۵ هزار و ۸۰۳ نفر شب اقامت در استان به ثبت رسیده است.

حسین باقری بازدیدهای انجام شده از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، صنوف مختلف مواد غذایی، مراکز درمانی و بهداشتی را ۱۲ هزار و ۴۹۱ مورد عنوان کرد.

وی با اشاره به ۱۴۴ مورد تشویق تاسیسات گردشگری، اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی، افزود: ۱۸۴ مورد تذکر و اخطار کتبی نیز گزارش شده است.

۸ میلیون مهمان نوروزی در هرمزگان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان گفت: در تعطیلات نوروزی بیش از هشت میلیون نفر مهمان نوروزی وارد این استان شده اند.

عباس نوروزی این آمار را براساس ثبت دستگاه های تردد شمار نصب شده در محورهای مواصلاتی این استان اعلام کرد.

به گفته نوروزی، طی مدت یاد شده چهار میلیون و ۳۱۵ هزار نفر تردد دریایی از طریق بنادر پهل، آفتاب و چارک با جزایر قشم و کیش صورت گرفته که یک میلیون و ۱۰۱هزار نفر بیشتراز تعطیلات نوروزی سال گذشته است.

وی افزود: آمار گردشگران نوروزی اسکان داده شده در استان طی ۱۸ روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود شش درصد افزایش یافته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: بیش از یک میلیون نفر از مسافران ورودی به استان، بین ۲.۵ تا ۳.۵ شب در استان اقامت کرده اند.

قربان عباسی افزود: طبق آمار ثبت شده از سوی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان، از ابتدای آغاز به کار این ستاد در روز بیست و ششم اسفند تاکنون یک میلیون و ۹۹ هزار و ۹۹۱ نفر از مسافران در استان بین ۲.۵ تا ۳.۵ شب اقامت کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از سفر و اقامت نزدیک به ۲۶۵ هزار گردشگر به این استان خبر داد.

عبدالمالک شنبه زاده با اشاره به این که این مسافران در هتل ها، مهمانپذیرها، منازل استیجاری، مکان های موقت و چادرهای مجهز اقامت کردند، گفت: ۲۶ هزار نفر از این گردشگران به شهرستان ایلام، ۱۰۷ هزار و ۴۲۴ نفر به مهران، ۲۴ هزار و ۳۸۶ نفر به دره شهر، ۳۱ هزار و ۴۹۱ نفر به دهلران، ۱۷ هزار و ۷۳۱ نفر به آبدانان، ۱۵ هزار و ۶۰۲ نفر به بدره، ۱۵ هزار و ۲۹۸ نفر به چرداول، ۱۲ هزار و ۲۴۹ نفر به سیروان، ۷۸۷۹ نفر به ملکشاهی و ۵۶۵۴ نفر به شهرستان ایوان سفر کردند.

اصفهان نوروز امسال ترافیک سنگین نداشت

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد گردشگری شهرداری اصفهان نیز گفت: با وجود افزایش ۲۰ درصدی حجم خودروها در ایام نوروز، شهر اصفهان با ترافیک و راهبندان های سنگین مواجه نشد.

علیرضا صلواتی افزود: حجم ورودی مسافر به شهر نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است، اما با اعمال سیاست ها و رویکردهای لازم شاهد ترافیک روان در سطح شهر هستیم.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حجم خودروها در ایام نوروز اظهار کرد: با توجه به مدیریت و کنترل ترافیک، هدایت مسافران در ورودی های شهر و نصب تابلوهای اطلاع رسانی، نوروز امسال با راهبندان های سنگین مواجه نشدیم.

رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز تردد خودرو در این ایام در استان گیلان را یک میلیون و ۳۲ هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۷.۳ درصد رشد داشته است.

وی شرایط اقامت مسافران را شش میلیون نفر در شب ذکر کرد و افزود: امسال اسکان مسافران در هتل ها، هتل آپارتمان ها ، منازل خصوصی استیجاری و مدارس مهیا شده است.

وضع جاده های کشور در ایام نوروز نیز بسیار پرترافیک بوده است که در این میان محورهای ارتباطی شمال کشور و همچنین خراسان رضوی پرترافیک ترین گزارش شده است.

در روزهای پایانی تعطیلات که با بارندگی و بارش برف همراه بوده است، جاده های کشور علاوه بر تراکم ماشین که احتمال تصادف را بالا برده بود ،خطر لغزندگی وریزش کوه نیز مسافران را تهدید می کرد که خوشبختانه براساس آمار، میزان تلفات جاده ای امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

ثبت بیش از ۵۵ میلیون نفر شب اقامت در نوروز

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ثبت ۵۵ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۹۹ نفر – شب اقامت در بازه زمانی بیست و نهم اسفند ۹۲ تا چهاردهم فروردین ۹۳ خبر داد.

به گزارش فارس، مسعود سلطانی فر اظهار کرد: از ۵۵ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۹۹ نفر شب اقامت به طور متوسط ۲۹.۵ درصد در چادرهای مسافرتی، ۱۸.۷ درصد در مراکز اقامتی ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی، ۱۷ درصد در کمپ های موقت، ۱۶.۳ درصد در منازل استیجاری، ۱۳.۹ درصد در کلاس های مدارس و ۴.۳ درصد در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها اقامت داشته اند.

به گفته سلطانی فر، ۲۸ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۳۵۰ بازدید نیز از آثار تاریخی کشور صورت گرفته است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در این مدت ۳۴ هزار و ۲۸۷ بازدید نظارتی صورت گرفته که ۹۱۶۹ مورد از مراکز اقامتی، ۱۰ هزار و ۱۳۸ مورد از رستوران ها، مراکز پذیرایی و بین راهی، ۳۳۷۵ مورد از دفاتر خدمات مسافرتی و ۱۱ هزار و ۶۰۵ مورد از مراکز اقامتی موقت مانند کمپ ها، مهمانسراها و منازل استیجاری بوده است.

منبع:jamejamonline.ir

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي