آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری از امروز

دسته بندي : دانشگاه,⭐ اخبار
تاريخ : 12 مهر

سازمان سنجش طبق اطلاعیه ای، از آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری سال ۹۴ از امروز ۱۲ مهر تا ۱۶ مهر خبر دارد. در این مطلب به جزییات این موضوع می پردازیم.

آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری از امروز, پورتال خبری فرهنگی گهر

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به اینکه برخی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پس از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ علاوه بر ظرفیت‌های مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو اعلام ظرفیت جدید کرده‌اند و همچنین بعضی مؤسسات آموزش عالی تقاضای تکمیل ظرفیت در برخی کد رشته محل‌ها را دارند، داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ ثبت‌نام کرده و در جلسه آزمون حاضر شدند و در کارنامه آزمون نیز نمره بزرگتر یا برابر یک دریافت کرده‌اند (مجاز به انتخاب رشته نشدند) بر اساس قوانین مندرج در دفترچه راهنما در رابطه با ظرفیت‌های جدید و تکمیل ظرفیت بعضی کد رشته‌ها می‌توانند در تکمیل ظرفیت ثبت‌نام کنند.

وی افزود: مهلت تکمیل ظرفیت از امروز یکشنبه ۱۲ مهر ماه آغاز می‌شود و تا پنج‌شنبه ۱۶ مهر ماه ادامه دارد.

توکلی گفت: تکمیل ظرفیت از طریق سایت سازمان سنجش و بر اساس کارنامه نتایج آزمون صورت می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند حداکثر ۲۰ کد رشته محل از میان کد رشته‌های مورد علاقه یا کد رشته محل‌های مورد علاقه خود انتخاب و در فرم اینترنتی ثبت کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: آن دسته از داوطلبانی که قبلاً فهرست اسامی آنان به عنوان پذیرفته شده نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ اعلام شده در صورت انتخاب رشته در این مرحله و قبولی در یکی از کد رشته محل‌ها قبولی قبلی آنان لغو می‌شود.

وی افزود: همچنین پذیرفته شدگان رشته‌های خاص یا بورسیه پذیرفته شدن حق ثبت‌نام در تکمیل ظرفیت ندارند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي