آغاز انتخاب رشته آزمون سراسری/شانس قبولی بیش از 77 درصد است

انتخاب رشته آزمون سراسری امروز از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می شود و با توجه به طرفیت سازی صورت گرفته شانس قبولی داوطلبان بیش از 77 درصد است.

آغاز انتخاب رشته آزمون سراسری/شانس قبولی بیش از 77 درصد است

 

دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور  با بيان اين مطلب افزود:با توجه به ظرفيت سازي برخي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي انتخاب رشته آزمون سراسري از ساعت 20 امشب آغاز مي شود.

توکلي گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری از امروز آغاز و تا 22 مرداد ادامه دارد، در آزمون سراسری بیش از 924 هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودندند که تمامی آنها مجاز به انتخاب رشته شدند و با توجه به ظرفیت سازی خوبی که انجام شده شانس قبولی داوطلبان کنکور امسال بیش از 77 درصد است.

وی گفت: امسال 2 نوع شیوه پذیرش وجود د ارد که در شیوه اول آن دسته از داوطلبانی که در جلسه آزمون حاضر بودند و مجاز شدند می توانند 150 کد رشته محل را از میان کد رشته های مجاز انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی ثبت کنند که این شیوه از پذیرش هم بر اساس معدل تراز شده و هم بر اساس نمره آزمون می باشد اما در شیوه دوم  بر اساس سوابق تحصیلی است و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته نشدند و یا در آزمون شرکت نکردند میتوانند 100 کد رشته را از میان کد رشته های مجاز انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه ثبت نام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: اسامی معرفی شدگان نهایی در این آزمون 21 شهریور اعلام میشود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه