۷ راه تقویت مغز

تاريخ : 20 شهریور

مغز ما انسان‌ها نیز بعد از فعالیت‌های متفاوت در طول روز و یا هفته نیاز دارد تا به گونه‌ای انرژی از دست رفته خودش را بازیابی کند؛ بهترین راه‌های تقویت کردن مغز را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

بادام بخورید

بادام حافظه را تقویت می‌کند و اگر در ترکیب با شیر پیش از رفتن به رختخواب یا پس از برخاستن از خواب به هنگام صبح مصرف شود تأثیر بهتری دارد؛ بهتر است تا از بادام به صورت تازه استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید و از مصرف بادام‌های شور خودداری کنید.

آب سیب بنوشید

پژوهشگران دانشگاه ماساچوست لوول نشان داده‌اند که آب سیب تولید نوعی انتقال دهنده عصبی حیاتی «استیلکولین» را در مغز افزایش داده و از این طریق قدرت حافظه را نیز تشدید می‌کند.

ذهن خود را ورزش دهید

ه‌مان گونه که ورزش جسمی برای بهره‌مندی از یک بدن قوی و سالم ضروری است، ورزش ذهنی نیز به همین اندازه مهم است تا بتوانید ذهنی تیز و فعال داشته باشید؛ آیا تاکنون توجه کرده‌اید که چرا کودکان قدرت مغزی قوی تری نسبت به افراد بالغ دارند؟ چون کودکان ذهنی بازیگوش دارند و یک چنین ذهنی توان حافظه را بالا می‌برد.

برای رسیدن به چنین توانایی می‌توانید پازل یا جدول حل کنید، در کارهای گروهی داوطلب شوید، با دیگران تعامل کنید، به یک سرگرمی مانند مطالعه، نقاشی یا حتی دیدن پرندگان مشغول شوید، یک مهارت جدید یا یک زبان جدید بیاموزید.

مصرف مواد قندی را کاهش دهید

قند غذا نیست، بلکه شکلی از کربوهیدرات است که یک انرژی واهی تولید می‌کند؛ مصرف زیاد مواد قندی باعث بروز نشانه‌های عصبی و رنج آور، ضعف حافظه و دیگر اختلالات عصبی می‌شود؛ غذا‌ها را بدون افزودن شکر مصرف کنید و از مصرف نوشیدنی‌های شیرین یا مقدار زیادی شکر یا قند با کافئین پرهیز کنید.

شب‌ها غذای سبک بخورید

خوردن غذای زیاد و سنگین در شب، باعث بروز استرس طولانی مدت و احساسی به هنگام خواب می‌شود؛ توصیه می‌شود غذای سنگین را در روز مصرف کنید که بدن تحرک بیشتری دارد.

شب‌ها با خوردن غذای سبک میوه یا سبزی می‌توانید خواب بهتری داشته باشید؛ خواب خوب شب به معنی تقویت قوای مغز است.

قدرت تخیل خود را تقویت کنید

یونانی‌ها اصل خیال‌پردازی را برای به خاطر سپردن همه چیز یاد می‌گیرند؛ این تکنیک نیاز دارد که فرد یک تخیل واقعی و رنگی را ایجاد کند که بتوان آن را به یک موضوع یا شی خاص ارتباط داد.

اگر شما همه حواس خود شامل لامسه، بویایی، چشایی، شنوایی و بینایی را درگیر خیال‌پردازی کنید، می‌توانید جزییات بیشتری از یک موضوع را به یاد بیاورید؛ این کار به تقویت حافظه شما کمک می‌کند.

خشم خود را کنترل کنید

غذاهای تهیه شده از آرد سفید، مصرف زیاد نشاسته یا نان سفید، می‌تواند منجر به بروز حساسیت‌های عصبی شود؛ در نتیجه مصرف این قبیل مواد غذایی پرخاشگری و برخی از رفتارهای افسردگی را موجب می‌شود.

در عوض سبزی تازه بخورید؛ آب زیاد بنوشید و یوگا یا مدیتیشن انجام دهید تا احساسات سمی مانند خشم و استرس از شما دور شود.

 

 

گردآوری: گروه سلامت گهر

 

منبع: شفاف

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي