یارانه مرحله دوم 70 هزار تومان شد

دسته بندي : اقتصاد,برگزیده
تاريخ : 18 اردیبهشت

یارانه مرحله دوم 70 هزار تومان شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

فارس: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق و تصویب اعتبار ۶۶ هزار میلیارد تومانی هدفمندی در سال جاری، افزایش ماهانه ۲۸ هزار تومانی یارانه نقدی در فاز دوم منتفی شده و حداکثر افزایش یارانه ۱۴ هزار تومان خواهد بود.

کمیسیون تلفیق صبح امروز حداکثر درآمد هدفمندی یارانه ها را در سال جاری ۶۶ هزار میلیارد تومان مصوب کرده است که ۱۲ هزار میلیارد تومان نسبت به رقم ۵۴ هزار میلیارد تومان سال گذشته افزایش دارد.

در کمیسیون تلفیق مقرر شد، از رقم ۶۶ هزار میلیارد تومان، ۴۸ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت یارانه نقدی تعیین شود که افزایش ۲۰ درصدی را نسبت به مرحله اول نشان می‌دهد. ۱۸ هزار میلیارد تومان نیز بابت پرداخت یارانه به بخش‌های تولید، سلامت و بیمه بیکاری اختصاص یافته که البته سهم هر کدام از بخش‌ها در لایحه تفکیک نشده است.

در حالی دولت در سال جاری بابت یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی مرحله اول که به ۷۳ میلیون ایرانی پرداخت می شود باید حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان پرداخت کند که از مجموع اعتبار ۴۸ هزار میلیارد تومانی سال جاری بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مازاد برای فاز دوم ایجاد می شود.

با این فرض که احتمالا فاز دوم از تیر ماه اجرایی شود و طبق برنامه ریزی قبلی دولت حدود ۱۰ میلیون نفر هم از فاز دوم مستثنی شوند، حداکثر یارانه نقدی که می توان به ۶۳ میلیون ایرانی طی ۹ ماه باقی مانده سال به عنوان مابه التفاوت فاز اول و دوم پرداخت کرد، ۱۴ هزار تومان می شود و مبلغ ۲۸ هزار تومانی که دولت پاسفند سال گذشته به حسابها واریز کرده است، برای دوماه محاسبه خواهد شد.

 

گردآوری: گروه خبر گــهــر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي