گزارش کامل مراسم افتتاحیه المپیک لندن

به گزارش  ایسنا ، از ساعت 20:12 دقیقه به وقت لندن پیش نمایش بازی های المپیک 2012 اجرا شد و راس ساعت 9 شب ، با به صدا در آمدن زنگ بزرگ در ضلع غربی ورزشگاه، المپیک لندن رسما افتتاح شد.

 

80 هزار نفر در ورزشگاه المپیک لندن در استرافورد به تماشای افتتاحیه نشسته اند. حدود 29 میلیون پوند خرج مراسم افتتاحیه شده است. بلیط های مراسم افتتاحیه به طور رسمی به دو قیمت 2012 پوند و 1600 پوند به فروش رفتند. گفته می شود پشت در ورزشگاه این بلیط ها در بازار سیاه تا 5 هزار پوند هم خرید و فروش شده اند.

 

 

گزارش کامل مراسم افتتاحیه المپیک لندن

 

“دنی بویل” کارگردان معروف انگلیسی که سازنده فیلم میلیونر زاغه نشین است، مراسم افتتاحیه را کارگردانی کرده است.

 

10 هزار و 500 ورزشکار از 204 کشور در بازی های المپیک شرکت کرده اند.

 

قبل از شروع مسابقه هلی کوپترهای نظامی در اطراف ورزشگاه به چرخ زنی مشغول بودند تا تدابیر شدید امنیتی به وضوع دیده شود.

 

گزارش مراسم

 

نمایش ابتدای مراسم رودخانه معروف “تیمز” را از سرچشمه این رودخانه تا ورزشگاه المپیک را به تصویر کشید که در مسیر این رودخانه وقایع مختلفی به تصویر کشیده می شوند.

 

در مسیر این رودخانه با شخصیت ها و داستانهای معروف انگلیسی مواجه شدیم. “رتی” و مول” چهره های داستانی کتاب های کودک انگلیس، قایق آهنگین “اتون” و برخی المپیکی های قدیمی انگلیس نظیر جون کارول، مارگارت ویلدینگ، مایکل هاوارد، جان راسل در این تصویرها دوباره در ذهن ها نقش بستند.

مسابقه قایق های کمبریج و آکسفورد، چرخ و فلک معروف “چشم لندن” که دومین چرخ و فلک بزرگ جهان است هم در ادامه نمایش داده شدند.

 

 

دهکده سبز

 

میدان ورزشگاه را یک دهکده سبز فرا گرفته است. داستانهای سنتی نقش می بندند. کشاورزها به شخم زنی مشغول می شوند، ورزشها در دهکده بازی می شوند و خانواده ها از پیک نیک لذت می برند. فوتبال با توپ های چرمی و بدمینتون و کریکت روی کره سبز بازی می شوند. انگلیسی ها به نوعی قصد دارند ریشه این بازی ها را به انگلیسی بودن ربط دهند.

 

زنگ المپیک به صدا در آمد

 

و سرانجام…

 

10- 9- 8 … شمارش معکوس شروع می شود. پنج حلقه المپیک با چهار بالن به هوا می روند و با صدای زنگ بزرگ ورزشگاه، زنگ المپیک به صدا در می آید.

 

گزارش کامل مراسم افتتاحیه المپیک لندن

 

 

چهار ملیت و نمایشنامه شکسپیر

 

چهار ملیت که سرزمین بریتانیا را تشکیل داده اند در استادیوم المپیک ظاهر می شوند و موسیقی های سنتی شان نواخته می شوند.

 

 

گزارش کامل مراسم افتتاحیه المپیک لندن

 

در ادامه بخشی از نمایشنامه شکسپیر با نام “Tempest” به میان می آید و با انقلاب صنعتی در قرن 19 و در بریتانیا همراه می شود.

 

یادبود مردمان

 

اشاره به دو جنگ جهانی و یادبودهایی از مردم سراسر جهان ادامه بخش مراسم افتتاحیه می شود. تغییرات فرهنگی دهه 60 هم تماشاگران ورزشگاه را به گذشته می برد.

 

پیام بان کی مون دبیر کل سازمان ملل

 

پیامی به صورت تصویری از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل پخش می شود که ملت ها را دعوت به صلح و دوری از جنگ می کند.

 

الیزابت دوم در ورزشگاه

 

با نمایش فیلمی که الیزابت دوم ملکه انگلستان و بازیگر نقش 007 در آن دیده می شوند، ملکه انگلیس با هلی کوپتر به زمین فرود می آید که در هنگام پخش این فیلم، الیزابت دوم به همراه ژاک روگ وارد ورزشگاه می شوند.

 

گزارش کامل مراسم افتتاحیه المپیک لندن

 

موسسه “خدمات سلامتی ملی ” که پس از جنگ جهانی دوم در بریتانیا تشکیل شده با ورود تخت های زیاد بیمارستان و نمایش هارمونیک حرکات که اشاره به درمان بیماران دارد، در ورزشگاه نقش می بندند. مبارزه پرستارها با سمبل های بیماری به رخدادهای پس از جنگ جهانی دوم اشاره می کنند.

 

 

همچنین “جی کی رولینگ” که نویسنده هری پاتر است، به همراه برخی شخصیت های کارتونی در بخش بعدی برنامه نقش آفرینی می کنند.

 

مستر بین نوازنده شد!

 

شخصیت برتر کمدی جهان یعنی “روان آتکینسون” یا همان ” مستر بین” یک سورپرایز برای تماشاگران افتتاحیه المپیک سی ام است. در این قسمت از برنامه، مستر بین به اجرای موسیقی با پیانو می پردازد که در آخر آن مشخص می شود که فرد دیگری نوازنده اصلی است و مستر بین فقط تقلید حرکات او را کرده است. در آخر مستر بین با مینی ماینر خود ورزشگاه را ترک می کند.

 

 

گزارش کامل مراسم افتتاحیه المپیک لندن

بکام، پشت قایق موتوری

دیوید بکام که پرچمداری کشورش را نپذیرفته بود، در مراسم افتتاحیه نقش کوتاهی داشت و فیلمی از او پخش شد که راننده قایق موتوری بود.

 

 

مراسم رژه کشورها و پرچمداری مظاهری

 

در حالی که محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان و محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک از جایگاه ویژه مراسم افتتاحیه را تماشا می کردند، کاروان ورزشی ایران به پرچمداری علی مظاهری ملی پوش بوکس رژه رفت.

 

تشویق یوسین بولت

 

زمانی که کاروان جامائیکا به پرچمداری یوسین بولت رکورددار دوهای سرعت جهان وارد ورزشگاه شد، با تشویق بی امان تماشاگران روبرو شد.

 

پس از رژه کشورها و مراسم آتش بازی، سباستین کو رئیس کمیته برگزاری بازی های المپیک به سخنرانی پرداخت و اعلام کرد که برگزاری المپیک و حرکت در راستای جنبش المپیک بزرگترین افتخاری بوده که نصیبش شده است.

 

ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک دیگر سخنران این مراسم بود.

 

پس تز آن سوگند ورزشکاران توسط تکواندوکار زن انگلیسی، سوگند مربیان توسط مربی کانو و سوگند داوران توسط داور بوکس کشور میزبان قرائت شد.

 

در نهایت نیز با روشن شدن مشعل بازی ها، و آتش بازی، المپیک 2012 لندن رسما وارد اولین روز رقابتهای خود شد.

 

 

گردآوری: گروه ورزش گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه

  1. الهام says:

    خیلی عالیه
    واقعا بزرگترین رویداده