کیفیت برتر نرم افزارهای آی پد نسبت به تبلت های اندرویدی

قطعا یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت آی پد در بازار تبلت ها، فروشگاه نرم افزاری iOS است که به کاربران امکان دسترسی به بیش از 200 هزار نرم افزار سازگار با تبلت های آی پد را می‌دهد. این رقم از نظر تعداد، بسیار بیشتر از نرم افزار های موجود برای تبلت های آندرویدی است اما این تمام ماجرا نبوده چرا که نرم افزارهای بخش آی پد App Store، برتری‌های بسیار بیشتری در مقابل Goole Play دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

کیفیت برتر نرم افزارهای آی پد:

سایت معتبر PC Mag در تحقیق جدیدی به بررسی کیفیت 10 نرم افزار برتر طراحی شده برای تبلت موجود در App Store و Google Play پرداخته و به این نتیجه رسیده است که برنامه های طراحی شده برای آی پد موجود در App Store، نسبت به نسخه مشابه برای Google Play، از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و این موضوع در ظاهر و نحوه عملکرد این نرم افزار ها به وضوح دیده می‌شود.

کیفیت برتر نرم افزارهای آی پد نسبت به تبلت های اندرویدی

تصویر بالا: برنامه فیس بوک بر روی آی پد

کیفیت برتر نرم افزارهای آی پد نسبت به تبلت های اندرویدی

تصویر بالا: برنامه فیس بوک بر روی تبلت های اندرویدی

برنامه های فروشگاه Google Play اکثراً برای تلفن‌های هوشمند با صفحات کوچک‌تر طراحی شده اند و در زمان اجرای آنها بر روی تبلت ها، کیفیت تصاویر، حجم اطلاعات نمایش داده شده در هر صفحه و … در این برنامه ها در وضعیت نامناسبی قرار گرفته و عملکرد مورد نظر را ارائه نمی‌دهند.

کیفیت برتر نرم افزارهای آی پد نسبت به تبلت های اندرویدی

تصویر بالا: برنامه eBay بر روی آی پد

کیفیت برتر نرم افزارهای آی پد نسبت به تبلت های اندرویدی

تصویر بالا: برنامه eBay بر روی تبلت های اندرویدی

 

کیفیت برتر نرم افزارهای آی پد نسبت به تبلت های اندرویدی

تصویر بالا: برنامه TBS بر روی آی پد

کیفیت برتر نرم افزارهای آی پد نسبت به تبلت های اندرویدیT

تصویر بالا: برنامه TBS بر روی تبلت های اندرویدی

تعداد بیشتر بازی‌های آی پد:

خوشبختانه در این بخشGoogle Play فقط از نظر تعداد نسبت به App Store ضعیف‌تر است و از نظر کیفیت، این بازی‌ها تفاوت چندانی با نسخه ارائه شده برای App Store ندارند. برای مشخص‌تر شدن فاصله این دو فروشگاه در تعداد نرم افزار، سایت PC Mag برترین ناشران بازی‌ها را مورد بررسی قرار داده و به نتیجه 402 عنوان برای آی پد نسبت به 176 عنوان برای تبلت های آندرویدی رسیده است. البته این نتیجه با حذف 166 بازی مربوط به کمپانی Big Fish به نسبت 236 به 162 می‌رسد که همچنان نشان از برتری فروشگاه App Store دارد.

موارد دیگر:

سایت PC Mag در طول این بررسی به نکات بسیار جالب دیگری نیز در خصوص Google Play دست یافته است که یکی از آنها، سخت و پیچیده بودن پروسه یافتن نرم افزار برای تبلت های آندرویدی است. ظاهراً Google Play هیچ راه حل مناسب و منطقی برای متمایز کردن برنامه های طراحی شده برای تبلت ها با اسمارت فون ها ندارد و تنها می‌توان از پیشنهادات بسیار محدود برنامه های مربوط به تبلت ها استفاده نمود و یا با تایپ کلمات کلیدی چون Tablet و HD، به نرم افزارهای بیشتر دسترسی پیدا کرد.

همچنین بسیاری از نرم افزار ها با وجود ادعای سازگاری با تبلت ها، اصلاً اجرا نشده و به دلایل مختلف کاملاً بلااستفاده و بی فایده می‌باشند. به همین دلیل نیز تیم نرم افزاری سایت PC Mag قادر بوده 100 برنامه برتر آی پد را معرفی کند اما برای تبلت های آندرویدی تنها توانسته 12 برنامه برتر پیدا کند.

متأسفانه این موضوع زمانی پر رنگ‌تر جلوه می‌کند که بدانیم قیمت متوسط نرم افزار های غیر رایگان Google Play از App Store نیز بیشتر بوده و کاربران برای تهیه 100 نرم افزار برتر Google Play می‌بایستی تا دو برابر و نیم پول بیشتری پرداخت نمایند.

نتیجه گیری:

تبلت آی پد از زمان عرضه تا کنون همیشه به عنوان تبلت برتر بازار در نزد کاربران و کارشناسان انتخاب شده است (به عنوان مثال تبلت آی پد 2 توانست عنوان بهترین تبلت کنگره جهانی موبایل 2012 را به خود اختصاص دهد ) و قطعا فروشگاه App Store و نرم افزارهای با کیفیت آن در این موضوع تأثیر بسزایی داشته اند. سیستم عامل آندروید نیز با وجود موفقیت در بخش گوشی‌های هوشمند، آن طور که باید و شاید نتوانسته در بازار تبلت ها موفق شود که قطعا یکی از دلایل آن، کیفیت پایین‌تر فروشگاه نرم افزاری Google Play می‌باشد. بنابراین حداقل تا رسیدن تبلت های مبتنی بر ویندوز 8، این آی پد است که عنوان تبلت برتر بازار را نزد خود نگاه خواهد داشت.

 

گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گــهــر

منبع: mobile.ir

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه