کپسول گاز یکبار مصرف مسافرتی چه کاربردی دارد؟

کپسول گاز یکبار مصرف یکی از مسایل ضروری در زمان مسافرت است. گازی که در این کپسول ها وجود دارد، گاز هلیوم است. کپسول گاز یکبــار مصــرف کاربردهای بسیار متنوعی دارد. برای آشنایی با کپسول گاز یکبار مصرف این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد کپسول گاز یکبــار مصــرف مسافرتی و ویژگی کپسول گاز یکبار مصــرف می خوانید.

کپسول گاز یکبار مصرف مسافرتی چه کاربردی دارد؟

کپسول گاز یکبار مصرف مسافرتی چه کاربردی دارد؟

کپسول گاز یکبار مصرف

گاز درون کپسول(سیلندر) های یکبار مصرف تک بالن از هلیوم گرید ۵ با درصد خلوص ۹۹٫۹۹۹ می باشد. که بهترین نوع کیفیت گاز هلیوم برای بالا بردن بادکنک و بالن را می باشد.

کاربرد های استفاده از سیلندر های یکبار مصرف هلیوم

از سیلندر(کپسول) های یکبار مصرف گاز هلیوم می توان برای پر کردن بادکنک های لاتکس و فویلی استفاده کرد. توصیه می شود برای پر کردن بادکنک با گاز هلیوم حتما از بادکنک های درجه ۱ ترجیحا امریکایی استفاده کنید، شما می توانید در هنگام سفارش سیلندر بادکنک مرغوب را هم با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.

بدلیل ابعاد مناسب و وزن ایده آل این سیلندرها می توانید براحتی با خود حمل و در هر زمان و مکان که خواستید اقدام به پر کردن بادکنک کنید و جشنی به یاد ماندنی و زیبا را در تاریخ زندگی خود رقم بزنید.

برای خرید سیلندر گاز هلیوم لطفا توجه لازم  را به عمل بیاورید و از هر جایی سیلندر هلیوم  را خریداری نکنید. بیشتر فروشگاه های اینترنی از سیلندر های غیر استاندارد برای گاز هلیوم استفاده می کنند و یا از گاز های دیگر به عنوان گاز هلیوم در این کپسول ها استفاده می کنند که خطر انفجار را به همراه دارد، پس کپسول هلیوم را از جای معتبر که دارای آدرس محل فروش و جواز کسب می باشدخریداری کنید.

راهنمای استفاده از سیلندر یکبار مصرف گاز هلیوم

ابتدا بادکنک را بر انتهای لوله خروجی گاز قرار داده به طوریکه مقداری از لوله خروجی گاز داخل دهانه بادکنک قرار گیرد.

با دست خود لبه ی دهانه بادکنک را گرفته و مانع خارج شدن گاز از جداره اتصال دهانه بادکنک با لوله شوید.

شیر سیلندر گاز هلیوم را باز کرده.

بادکنک را به میزانی باد کنید که شکل کروی خود را حفظ کند.

شیر گاز هلیوم را بسته و دهانه بادکنک را گره بزنید.

چند نکته مهم برای پر کردن بادکنک با گاز هلیوم

از نخ برای گره زدن دهانه بادکنک استفاده نکنید چون باعث تدریجی خروج گاز از دهانه می شود و حتما دهانه بادکنک را به خود بادکنک گره بزنید.

از زیاد باد کردن بادکنک بپرهیزید چون باعث ترکیدگی و هدر رفتن گاز می شود، بهترین میزان پر کردن بادکنک حفظ شکل کروی آن است.

بهترین تزئین برای بادکنک با گاز هلیوم استفاده از ربان های کاغذی و پارچه ای است.

سوالات متداول در مورد کپسول (سیلندر) یکبار مصرف گاز هلیوم

ایا سیلندر یکبار مصرف هلیوم تاریخ مصرف دارد؟

خیر. شما می توانید با خریداری این سیلندر ها در هر زمان که خواستید اقدام به پر کردن بادکنک کنید و حتی بصورت دفعات متعدد هم می توانید از این سیلندرخوداستفاده کنید.

ایا گاز هلیوم خطرناک است؟

خیر. گاز هلیوم بی رنگ و بی بو و خنثی است. هلیوم از دسته گازهای نجیب است که هیچ گونه خطری ندارد. استشمام هلیوم بدلیل خصوصیات گازی که دارد بر روی تارهای صوتی اثر گذاشته و صدا را نازکتر می کند.استشمام بیش از حد گاز هلیوم بدلیل کمبود رسیدن اکسیژن به بدن، انسان را دچار سرگیجه می کند.پس توصیه می شود از استشمام بیش از حد گاز هلیوم بپرهیزید.

ایا ترکیده شدن بادکنک پر شده از گاز هلیوم خطر دارد؟

خیر. هلیوم گازی است خنثی و ترکیده شدن بادکنک پر شده از گاز هلیوم در فضای اطاق هیچ گونه خطری ندارد.

طریقه استفاده از سیلندر یکبار مصرف چگونه است؟

کار کردن با سیلندر یکبار مصرف هلیوم بسیار ساده و هر شخصی می تواند برای پر کردن بادکنک از آن استفاده کند. شما می توانید طریقه استفاده از سیلندر یکبار مصرف را هم بصورت نوشتاری و هم بصورت فایل ویدئو در قسمت راهنمای استفاده سایت مشاهده کنید.

بادکنک پر شده از گاز هلیوم چند ساعت روی هوا می ماند؟

اگر از بادکنک های درجه 1 مکزیکی و امریکایی استفاده کنید تقریبا 8 ساعت در فضای اطاق بادکنک را بالا نگه می دارد.طبیعتا در فضای بیرون از خانه شرایط محیطی مانند نور خورشید بر روی بادکنک اثر گذاشته و زمان کمتری بادکنک را بالا نگه می دارد. همچنین توصیه می شود بادکنک پر شده از گاز هلیوم را در معرض باد کولر قرار ندهید.

چسب بادکنک چیست؟

برای بیشتر بالا نگه داشتن بادکنک پر شده از گاز هلیوم از چسب مخصوص لاتکس استفاده می شود که بادکنک هلیومی را تقریبا 3 الی 4 روز در فضای اطاق بالا نگه می دارد و مانع خالی شدن بادکنک می گردد.

چرا بعضی از بادکنک های فویلی را بالا نمی برد؟

بعضی از بادکنک های فویلی که ساخت چین هستند و در بازار موجود است برای گاز هلیوم ساخته نشده اند و این بادکنک ها را فروشنده به عنوان بادکنک های فویلی هلیومی به فروش می رساند و به دلیل ساختار و وزن خود بادکنک با گاز هلیوم بالا نمی روند. شما می توانید از بادکنک های فویلی ساخت امریکا استفاده کنید و یا از ما خریداری کنید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه