کم خوابی و تاثیرات آن بر بدن

کم خوابی و تاثیرات آن بر بدن

زمانیکه تحقیقات و یافته های اخیر دانشمندان نشان داد که 7 ساعت خواب در شبانه روز می تواند از 8 ساعت مفیدتر باشد، بهانه ای برای بستن چشم برای لحظه ای بیش از آن قبول نبود.یکی از بهترین فواید خواب متعادل این است که روند پیر شدن به تعویق می افتد. در یکی از تحقیقاتی که به صورت ویدئو منتشر شده است 4 فرد که از کمبود خواب رنج می برند نشان داده شده اند که این مقدار ناکافی خواب چه تاثیرات وحشتناکی روی آنها به جود آورده است.

کم خوابی و تاثیرات آن بر بدن

درحالیکه تجربه آرایشی این ویدئو ممکن است به اندازه کافی ترسناک باشد اما توجهات بیشتر روی 8 ساعت خواب شبانه است ، تست این مسئله را تایید می کند.در تحقیق دیگری دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که مقدار ناکافی خواب علامات پیرشدن پوست را افزایش داده و روند احیاء مولکول های پوستی را بخاطر آسیب دیدن از استرس های محیط و نور آفتاب آهسته تر می کند .

در تحقیق دیگری آمده است افرادی که از کمبود خواب رنج می برند دارای چروک های بیشتری در گوشه های چشم خود هستند همچنین چشم های قرمز و متورمی دارند وحلقه های سیاهی زیر چشم هایشان به چشم می خورد. کمبود خواب همچنین با روند سلامت پوست، چین و چروک های بیشتر در ناحیه چشم و دور لب ها به طور مستقیم در ارتباط است.به علاوه، این افراد نسبت به کسانی که به طور نرمال می خوابند ناراحت تر هستند و چهره شان شادابی دیگر افراد را ندارد.

 

منبع: ileev.com

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه