کلاه قرمزی کولاک کرد،فعلا 2/5 میلیارد

اين روزها خبرهای حاشیه‌ای حوزه فرهنگ و هنر همچنان داغ است و در این میان عروسک‌های مجموعه کلاه‌قرمزی توانسته‌اند شاخک‌های مردم را به این عروسک‌های محبوب حساس‌تر از قبل کنند. از همه این عروسک‌ها حاشیه‌ساز‌تر، جیگر بود؛ عروسکی که توی کتش نمی‌رود که خر باشد. می‌گوید: من خر نیستم، جیگرم!

خبر ممنوع‌التصویر شدن «جیگر» به سرعت تکذیب شد!

در خبرها آمده بود که‌شبکه‌های جام جم ۱ و نمایش در اقدامی مشابه تصمیم به باز پخش مجموعه «کلاه قرمزی ۹۱» کردند که در این بازپخش قسمت‌ها و آیتم‌هایی که در آن «جیگر» حاضر بود به طور کامل سانسور شده است.

البته این خبر را مدیر گروه کودک شبکه ۲ به شدت تکذیب کرد و ظاهرا این ماجرا ختم به خیر شد. علی زارعان در گفت‌وگو با فارس درباره انتشار خبری درباره حذف و ممنوع‌التصویری عروسک «جیگر» در مجموعه «کلاه قرمزی» گفت: من با آقای طهماسب و آقای جبلی، مدیر شبکه نمایش، مدیر شبکه جام جم و … صحبت کرده و از آنها درباره حذف این شخصیت عروسکی سوال کردم که همگی متفق‌القول این مطلب را تکذیب و عنوان کردند که در این باره هیچ گونه اظهارنظری نداشته‌اند. حذف یا ممنوع‌التصویری این عروسک را تکذیب می‌کنیم.

وی ادامه داد: شخصیت جیگر یک شخصیت محبوب است که در کنار کلاه قرمزی، پسرعمه‌زا، آقوی همساده، بچه ننه، پسرخاله و… قرار دارد و هیچ‌کدام از آنها حذف نشده‌اند.

زارعان درباره عنوان برخی مطالب راجع به بدآموزی عروسک جیگر تصریح کرد: به هیچ عنوان این عروسک بدآموزی نداشته و خوشبختانه از نوروز که جیگر به جمع عروسک‌های مجموعه کلاه قرمزی پیوست، با استقبال فراوانی روبه‌رو شد و حتی آقای ضرغامی به طور مستقل از سازندگان این برنامه تشکر کردند.

همچنین آقای دارابی نیز در جلسه ای دیگر به خاطر خلق چنین شخصیت‌های عروسکی پرطرفداری از خالق آنها تشکر کرد و حدود دو هفته پیش نیز آقای بخشی‌زاده مدیر شبکه دو از سازندگان کلاه قرمزی تجلیل کرد.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو درباره ساخت مجموعه کلاه قرمزی ویژه نوروز ۹۲ نیز عنوان داشت: صحبت‌های مقدماتی انجام شده و قرار است کلاه‌قرمزی به همراه سایر عروسک‌های این برنامه در نوروز ۹۲ نیز ویژه برنامه‌ای را داشته باشند.

به گزارش فارس، عروسک «جیگر» یک الاغ است که با تکه کلام جیگرم در مجموعه کلاه قرمزی ۹۱ حضور داشت. روز گذشته ممنوع‌التصویری این عروسک محبوب کودکان تبدیل به مهم‌ترین خبر برخی شبکه‌های ماهواره‌ای نظیر بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا، و… شده بود و این شبکه‌ها برای ممنوع التصویری این عروسک تحلیل‌های بسیاری آوردند.

«كلاه‌قرمزي و بچه‌ننه» با فروش دو ميليارد و ۵۰۰ ميليون توماني‌ خود در طول دو هفته‌ گذشته، همچنان به ثبت ركوردهاي جديد ادامه مي‌دهد.

فروش ۲/۵ میلیاردی کلاه قرمزی

علي سرتيپي ـ مدير‌عامل موسسه فيلميران و پخش‌كننده فيلم‌هاي عيد فطر ـ در گفت‌وگو با ايسنا درباره فروش فيلم‌هاي روي پرده سينماها گفت: «كلاه‌قرمزي و بچه‌ننه» ۱۰ شهريور تنها در تهران ۱۴۰ ميليون تومان فروخت.

بنابراين، فروش «كلاه‌قرمزي» تا جمعه شب به يك ميليارد و ۶۵۰ ميليون تومان در تهران و ۸۰۰ ميليون تومان در شهرستان‌ها رسيده است و مي‌توان گفت اين فيلم در مجموع تاكنون توانسته دو ميليارد و ۴۵۰ ميليون تومان فروش داشته باشد.

وي درباره‌ استقبال مردم از «كلاه‌قرمزي و بچه ننه» در روزهاي تعطيل تهران بيان كرد: كلاه قرمزي در چند روز تعطيلي تهران فروش بسيار خوبي داشت و در سينماهاي مختلف ركورد زد. اين فيلم ركورد‌هاي فروش سينماهاي «آزادي» را با ۱۸ ميليون تومان،‌ «اريكه ايرانيان» را با ۱۷ ميليون تومان‌، «زندگي» و «فرهنگ» را با ۱۲ ميليون تومان و سينما «شكوفه» را با ۱۰ ميليون تومان شكست كه بسيار قابل توجه اس

 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر گهر

 

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي