کلاهبرداری و اغفال دختران در سایت همسریابی

تاريخ : 31 خرداد

مردی که با قولهای وافی دختران را اغفال و از آنها کلاهبرداری می کرد دستگیر شد

کلاهبرداری و اغفال دختران در سایت همسریابی, پورتال خبری فرهنگی گهر

مردی که از طریق سایت همسریابی دختران جوان را فریب می‌داد و از آنان کلاهبرداری می‌کرد، در پی ایجاد مزاحمت خیابانی دستگیر شد.

زنی ٣٠ساله روز ٢٥ فروردین با مراجعه به کلانتری نیاوران به مأموران اعلام کرد از طریق سایت همسریابی با فردی به نام «محمد» آشنا شده و این شخص با طرح پیشنهاد ازدواج، اعتماد وی را جلب کرده و پس از گذشت مدت کوتاهی اقدام به کلاهبرداری ٢٥٠‌ میلیون‌تومانی کرده است.

شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی پیش، در سایت همسریابی با جوانی به نام محمد آشنا شدم که خودش را دارای مدرک دکترا در رشته معماری و همچنین فرزندخوانده یکی از جراحان مطرح کشور در زمینه مغز و اعصاب معرفی کرد.

پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی، این شخص به من پیشنهاد ازدواج داد و به این شیوه و شگرد اعتماد مرا جلب کرد و درادامه ضمن فریب من، مبلغ دو‌میلیاردو ٥٠٠ ‌میلیون ریال به بهانه‌های مختلف گرفت». شاکی پرونده درادامه گفت: «پس از گذشت مدتی از محمد خواستم پولم را پس دهد، اما با تهدید مدعی شد از من فیلم تهیه کرده و در صورت ادامه پیگیری برای گرفتن پول خود، او نیز اقدام به انتشار فیلم در شبکه‌های مجازی خواهـد کرد».

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران در همان تحقیقات اولیه فهمیدند متهم از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری به همین شیوه و شگرد دستگیر و روانه زندان شده و درحال‌حاضر نیز تحت تعقیب مرجع قضائی دادسرای ناحیه دوم تهران است.  کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری «محمد»، اطلاع پیدا کردند وی به علت ایجاد مزاحمت خیابانی از سوی عوامل کلانتری تجریش دستگیر شده است به‌این‌ترتیب با هماهنگی مرجع قضائی، این متهم ٣٤ساله به پلیس آگاهی تهران منتقل شد.

با انتقال «محمد» به پلیس آگاهی و ادامه تحقیقات، محل سکونت مجردی متهم در خیابان امیرآباد شمالی شناسایی و در بازرسی از این محل، تعداد زیادی گوشی‌های تلفن همراه متعلق به افراد مختلف کشف شد. با شناسایی صاحبان گوشی‌های تلفن همراه و مراجعه این افراد به پلیس آگاهی مشخص شد همه مال‌باختگان، زنان و دختران جوانی هستند که همگی از طریق شبکه‌های مجازی به‌ویژه سایت همسریابی، با متهم آشنا شده‌اند.

این افراد پس از مواجهه حضوری با متهم و شناسایی دقیق وی، در اظهاراتی مشابه‌ بیان کردند متهم در زمان قرار ملاقات حضوری با آنها، به بهانه‌های مختلف ازجمله نیاز به تماس تلفنی فوری، گوشی‌های تلفن همراه را از آنها می‌گرفت و درنهایت با سوءاستفاده از اعتماد و غفلت این افراد، اقدام به سرقت گوشی‌های تلفن همراه کرده و از محل متواری می‌شد.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «در ادامه رسیدگی به پرونده و مواجهه حضوری متهم با شاکی اصلی پرونده، متهم به کلاهبرداری، فریب و همچنین تهدید به انتشار تصاویر شاکی در شبکه‌های مجازی، اعتراف کرد. همچنین در ادامه تحقیقات، متهم به ده‌ها فقره سرقت گوشی تلفن همراه از زنان و دختران جوان نیز اعتراف کرده است».

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره سرقت با این شیوه و شگرد، شناسایی تعدادی از مال‌باختگان و به منظور شناسایی جرائم ارتکابی از سوی متهم و همچنین شناسایی سایر شکات و به‌ویژه افرادی که به دلایل مختلف تاکنون اقدامی برای شکایت از متهم نکرده‌اند، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه در اتوبان شهید صدر (مسیر شرق به غرب) – ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند».

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي