کشف سه جسد مومیایی در فرودگاه امام خمینی

دسته بندي : جنگ نرم
تاريخ : 10 اسفند


کشف سه جسد مومیایی در فرودگاه امام خمینی, پورتال خبری فرهنگی گهر



کشف سه جسد مومیایی در فرودگاه امام خمینی
کشف سه جسد مومیایی در فرودگاه امام خمینی, پورتال خبری فرهنگی گهر


حوادث – فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به کشف و البته تقلبی بودن اجساد مومیایی و تخته سنگ منقش به طرح سرباز هخامنشی کشف شده، اعلام کرد: برابر اعلام سازمان میراث فرهنگی، استخوان های اجساد از قبرستان به سرقت رفته و با روش تقلبی به شکل مومیایی بازسازی شده است.




به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ ”حسن مهری“ اظهار داشت: ماموران گیت بازرسی مستقر در ترمینال خروجی فرودگاه امام (ره) حین بازرسی بار همراه مسافران خروجی به مقصد استانبول به چمدان یکی از مسافران این خط پروازی، مشکوک شدند.
وی افزود: ماموران پس از انجام بازرسی دقیق از چمدان، سه جسد مشکوک به مومیایی کودک و همچنین یک عدد تخته سنگ منقش به طرح سرباز هخامنشی را کشف کردند.
سرهنگ مهری افزود: اجساد مومیایی شده و تخته سنگ منقش تقلبی به طرز ماهرانه ای داخل فویل آلومینیومی در چمدان متهم جاسازی شده بود.
سرهنگ «مهری» گفت: متهم در تحقیقات پلیسی اعتراف کرد که اقلام مکشوفه را حدود یک ماه قبل در کوچه محل سکونت خود کنار سطل زباله، داخل چمدان که به صورت بلا صاحب رها شده بود، پیدا کرده و قصد داشته آنها را به استانبول و سپس جهت فروش در انگلستان، از کشور خارج کند.
به گفته فرمانده پلیس فرودگاههای کشور برابر اعلام سازمان میراث فرهنگی، اجساد مذکور و سنگ مورد نظر تقلبی است؛ همچنین استخوان های اجساد از قبرستان به سرقت رفته و سپس با روش تقلبی به شکل مومیایی و اسکلت قدیمی بازسازی شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه عتیقه تقلبی فوق فاقد اصالت و ارزش تاریخی است، گفت: همچنین سر سرباز هخامنشی نیز پس از کپی برداری از روی آثار حجاری تخت جمشید بوسیله دستگاه ”فرز“ سنگ بری ساخته شده است.
وی با اشاره به اینکه در اجرای دستور مقام قضایی، تخته سنگ تحویل سازمان میراث فرهنگی شد، گفت: همچنین اجساد جهت بررسی و تعیین علت و زمان مرگ به پزشکی قانونی استان تهران ارسال شدند که کارشناسان مربوطه اعلام کردند اجساد متعلق به دو کودک ۸ ماهه و یک ساله دختر است و آثار شکستگی یا ضرب و جرح در آنها مشاهده نمی شود.
این مقام انتظامی گفت: در حال حاضر علت و زمان مرگ اجساد قابل تشخیص نیست و جهت انجام آزمایشات دی. ان. ای از اجساد نمونه برداری و به آزمایشگاه سرولوژی فرستاده شده، که تاکنون پاسخ تکمیلی از سوی سازمان مربوطه ارائه نشده است.
سرهنگ «مهری» تصریح کرد: متهم با قرار ۷۰۰ میلیون تومان وثیقه به زندان تحویل داده شد، که با هماهنگی مقام قضایی پرونده در مرحله پیگیری است.
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور به ماده ۵۶۶ قانون مجازات اسلامی اشاره و تصریح کرد: تولید، نگهداری، خرید، فروش، قاچاق و حمل و نقل عتیقه تقلبی جرم محسوب شده و متهم علاوه بر زندان به پرداخت جریمه معادل نصف قیمت نمونه اصلی آن محکوم می شود.
۴۵۲۸۲





کشف سه جسد مومیایی در فرودگاه امام خمینی, پورتال خبری فرهنگی گهر
  دانلود

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي