کدام عینک، برای کدام چهره؟

تاريخ : 6 مرداد

باشگاه خبرنگاران : عینک های آفتابی از لوازمی هستند که نه تنها بر زیبایی ظاهری افراد اضافه می کنند، بلکه همه برای حفظ سلامتی چشمانشان به آن نیاز دارند.

در ادامه چند توصیه برای خرید عینک آفتابی آورده ایم که تا حد زیادی شما را در انتخاب عینک مناسب یاری خواهد داد:

کدام عینک، برای کدام چهره؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

در اولین قدم اندازه ی عینک تان را انتخاب کنید

اندازه ی قاب عینک اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا انتخاب قاب نامناسب نه تنها عینک آفتابی را بر روی چهره ی شما بدقواره نشان خواهد داد بلکه در شکل ظاهری شما نیز تاثیر بسیار منفی خواهد گذارد.

این اصل کلی را به خاطر بسپارید: قاب های بزرگ تنها برای کسانی مناسبند که بلند قد باشند و یا صورت کشیده تری داشته باشند.

اما به یاد داشته باشید که اندازه ی قاب عینک شما نباید به حدی بزرگ باشد که روی قسمت پایینی پره ی بینی را بپوشاند.

از مد خود پیروی کنید

برای تبلیغ اغلب عینک های آفتابی از عکس هنرپیشه ها و یا با ورزشکاران مشهور استفاده می کنند اما بهتر است تحت تاثیر این نوع تبلیغ ها قرار نگیرید و به دنبال عینکی که هنرپیشه ی یا ورزشکار مورد علاقه تان آن را بر چشم زده است نروید درعوض در پی خرید عینکی باشید که متناسب با چهره ی شما باشد.

قاب های خلبانی

قاب های خلبانی برای افرادی مناسب هستند که استخوان های گونه ی برجسته ای دارند. خط این قاب ها به شکلی است که از برجستگی استخوان گونه کم می کند.

قاب های بیضی

قاب های بیضی برای کسانی که استخوان آرواره ی بزرگی دارند و یا طرح صورتشان چهارگوش است مناسب خواهد بود. طرح منحنی این قاب ها از راستی خطوط چهره کم می کند.

قاب های چهارگوش

این نوع قاب ها مناسب چهره ی گرد است. خطوط افقی عینک از گردی چهره کم می کند و آن را لاغرتر نشان می دهد.

قاب های کشیده

این نوع قاب ها برای افرادی که صورت بیضی شکل دارند بسیار مناسب است زیرا خط کشیده ی آن نگاه بیننده را از شکل بیضی چهره منحرف می کند.

رنگ ایده آل تان را انتخاب کنید

زمانی که شکل قاب را انتخاب کردید به رنگ توجه کنید. اگر پوست سفید و چهره ی رنگ پریده دارید از خرید عینک هایی که شیشه هایی بسیار تیره و دودی دارند خودداری کنید و درعوض از شیشه هایی به رنگ قهوه ای روشن یا خاکستری استفاده کنید.

توصیه می کنیم کسانی که پوست گندمی و یا برنزه دارند به سراغ شیشه هایی به رنگ قهوه ای بروند زیرا بهترین رنگ در برابر پوست آن ها خواهد بود.

 

 

گردآوری: گروه سبک زندگی گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي