کتاب شیوه های رهبری برای نسل جدید استیو جابز اثر جی الیوت

شیوه های رهبری یکی از کتاب هایی است که توسط اجی الیوت نوشته شده است و در این کتاب، روش های رهبری استیو جابز شرح داده شده است. برای آشنایی با کتاب شیوه های رهبری استیو جابز این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد شیوه های رهبری استیو جابز و شیوه های رهبری جی الیوت می خوانید.

کتاب شیوه های رهبری برای نسل جدید استیو جابز اثر جی الیوت

کتاب شیوه های رهبری برای نسل جدید استیو جابز اثر جی الیوت

کتاب شیوه های رهبری

جی الیوت معاون ارشد اسبق مدیر شرکت کامپیوتری اپل و همکار صمیمی استیو جابز در طول مدتی که صاحب مقام در این شرکت بود با نوشتن این کتاب خوانندگان را به سفری جالب توجه به زندگی حرفه ای عجیب جابز دعوت می کند.

از آغاز بروز محصولات خاص و متفاوتی مثل Apple II و Macintosh تا سقوط خیره کننده ی او از افسون گری اش، تا تولد دوباره ی اش به واسطه سکان داری با Apple، درگیری اش با  کمپانی Pixar، و ظهور و توسعه محصولاتی مثل iPod، iPhone، iPad، و خیلی تولیدات دیگر، شیوه های رهبری استیو جابز نمایانگر نمونه هایی واقعی از چالش ها و موفقیت های جابز است که به خوانندگان کتاب نشان می دهد که چگونه این قواعد را در زندگی و حرفه خود به کار گیرند.

مطالبی که به واسطه ی  انجام گفتگو هایی که با افراد کلیدی شرکت کامپیوتری اپل انجام گرفته و در این کتاب گنجانده شده است، نگاهی بسیار صمیمی به زندگی و شیوه های رفتاری استیو جابز داشته که به ندرت توسط استیو جابزی که بر روی صحنه ظاهر می شده دیده شده است و بطور دقیق اصول رهبری و مدیریت او را در بر می گیرد.

چه در زمینه جلسات توسعه محصول و لابراتور های طراحی، چه در مورد مراحل نهایی گفتگو های انجام شده در اتاق هیات مدیره و حتی دنیای بیرون از سیلیکون ولی، خوانندگان این کتاب با استیو جابز واقعی، «پسر نابغه» ای که دنیای تکنولوژی و شیوه ی کار کردن، بازی ، مصرف و برقراری ارتباط ما را برای همیشه دچار تحول کرد، از نگاه کسی که شانه به شانه ی جابز کار می کرد می توانند آشنا شوند.

جی الیوت با همکاری ویلیام ال سیمون، یکی از نویسندگان پرفروشترین کتابِ بیوگرافی استیو جابز با نام iCon، کتاب شیوه های رهبری استیو جابز برای نسل جدید را منتشر کرد که به گفته وی کتابی است که چگونه مانند استیو جابز بودن را توضیح می دهد. او در ابتدای کتاب می نویسد: “من روسای شرکت های IBM و Intel را به خوبی می شناسم و با آنها نیز کار کرده ام. رهبران و متفکران بزرگ دیگری مانند جک ولچ، باک مینستر فولر و جوزف کمپبل را ملاقات کرده ام و با جان دراکر بر سر تغییرات آینده در الگو های سازمان ها به بحث و گفتگو های گاهاً طولانی پرداخته ام. اما استیو جابز در نوع خود بی نظیر است.”

الیوت معتقد است جابز که رهبر برجسته ترین شرکت در تاریخ دنیای تجارت بود، هر روز دست به کارهای غیرممکن می زد. و در کتاب شیوه های رهبری استیو جابز برای نسل جدید سعیش بر آن است که به این پرسش که چه چیز منجر به ظهور و بروز شیوه ی منحصر بفرد استیو در مدیریت سازمانش شده بود پاسخ بگوید، شیوه ای که دستاوردش آسایش، صرفه جویی در وقت و لذت عمیق برای بسیاری از مردم جهان است. البته آنچه در کتاب شیوه های رهبری استیو جابز برای نسل جدید بررسی می شود تنها به تغییر الگوی استیو جابز منحصر نمی شود، بلکه چگونگی همراه کردن سازمان با تغییرات ایجاد شده در رابطه با محصول و خدمات، افراد سازمانی، ابزار و تکنولوژی های نوآوری و نحوه ی پیوند آنها با یکدیگر و شفاف سازی آن برای مشتریان سازمان مورد بحث قرار می گیرد.

از خود بپرسید تا چه حد استیو جابز و روش رهبری او را می شناسید. می توانید پاسخ خود را با دانسته هایی که بعد از پایان مطالعه معرفی کتاب شیوه های رهبری استیو جابز برای نسل جدید نوشته جی الیوت به دست آورده اید مقایسه کنید. به این ترتیب پی به چگونگی موفقیت این نابغه نوآوری خواهید برد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه