کاهش وزن و لاغری با زیره سیاه

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 3 مرداد

زیره سیاه یکی از دانه هایی است که برای سلامتی بردن خواص شگفت انگیزی دارد. از این رو این مطلب از سایت گهر را اختصاص داده ایم به: کاهش وزن و لاغری با زیره سیاه .از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان ما را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

کاهش وزن و لاغری با زیره سیاه, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند برای لاغری و کاهش وزن از گیاهان دارویی استفاده کنند که یکی از این گیاهان دارویی زیره سیاه است.

دکتر محمدحسین صالحی‌سورمقی، استاد دانشکده داروسازی تهران با اشاره به اثرات مهم این گیاه دارویی گفت: «زیره سیاه، ضدنفخ، ضداسپاسم، معرق و ضدقارچ و همچنین مقوی معده، محرک اشتها، محرک ترشح غدد معده است و ترکیبات اسانس‌دار موجود در آن می‌تواند به سوخت و ساز بدن کمک کند.»

وی همچنین گفت: یکی از مصارف مهم زیره، به عنوان چاشنی و ادویه در صنایع غذایی است و استفاده از آن با ممنوعیت همراه نیست. این متخصص فارماکوگنوزی با تاکید بر این مساله که مصرف زیره سیاه در برخی از افراد ممکن است تا حدودی باعث لاغری شود، گفت: برحسب شرایط بدنی افراد، اثردهی این گیاه متفاوت است. اگرچه استفاده از زیره سیاه در برخی از افراد تا حدودی باعث لاغری می‌شود ولی این مساله برای همه عمومیت ندارد و ممکن است در برخی افراد جواب بدهد و برخی دیگر نه. البته این مساله درخصوص دیگر گیاهان اسانس‌دار مثل رازیانه، زیره سبز و… هم صدق می‌کند.

صالحی‌سورمقی همچنین به افرادی هم که تمایل به مصرف عرق زیره سبز دارند، توصیه کرد: توصیه می‌شود عرق زیره سبز را از محل‌های معتبری که عرقیات گیاهی با بسته‌بندی‌های مناسب و نام و نشان استاندارد عرضه می‌شود، تهیه کنید.

این استاد دانشگاه داروسازی تهران درنهایت در پاسخ به این سوال که بین عرقیات گیاهی مصرف کدام‌یک برای کاهش اشتها مناسب است، گفت: مصرف عرقیات تاثیری در کاهش اشتها ندارد چون عرقیات گیاهی مخلوط اسانس با آب هستند که اسانس‌ موجود در آن به دلیل اینکه باعث تحریک معده و به دنبال آن ترشح بیشتر آنزیم‌ها می‌شوند، اشتهاآور هستند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي