X بستن تبلیغات
مرکز ترجمه گهر
مطالب پيشنهادي

کالری هندوانه چقدر است؟

تاريخ : ۲۰ خرداد
بازديد : 234

هندوانه یک میوه تابستانی خوشمزه است، اینکه کالری هندوانه چقدر است؟ و دارای چه خواصی هست؟! در ادامه به مهم ترین خواص هندوانه اشاره می کنیم. با مطلب شیرین و تابستونی ما همراه باشید…

کالری هندوانه چقدر است؟

239957 Gahar ir کالری هندوانه چقدر است؟

هندوانه، طالبی، خربزه :

این صیفی جات خنک و آبدار و شیرین، برخلاف چیزی که مردم تصور می کنند، جزو میوه های کم کالری به حساب می آیند. بنابراین می توانید با خیال راحت تابستان تان را با خوردن این صیفی جات بگذرانید و دلهره چاق شدن نداشته باشید.

هر ۱۰۰ گرم از هندوانه ۲۵ کیلوکالری انرژی دارد و این رقم در خربزه و طالبی برای همین وزن، به ۲۳ کیلوکالری می رسد.

قند این میوه ها از نوع فروکتوز است که زود هضم می شود و حتی برای افراد دیابتی هم خطرناک نیست.

هندوانه رسیده ویتامین های B، B2، PP و C هم دارد و در آن مقادیر کمی بتاکاروتن، پکتین، اسید فولیک، ناتوریم، فریوم، فسفر و کلسیم موجود است.

فواید دیگر هندوانه کم کالری

هندوانه سرشار از آمینو اسیدی است به نام سیترولین citrulline که به حرکت خون در بدن کمک می کند و فشار خون را کاهش می دهد.

به علاوه قلب از همه ذرات لیکوپن موجود در هندوانه لذت می برد. بررسی ها نشان داده اند هندوانه می تواند خطر بروز حمله قلبی را کاهش دهد.

بخوانید :   کالری چیست و کیلو کالری چیست ؟

البته سبک زندگی بر روی سلامت قلب تاثیر می گذارد. بنابراین حتما ورزش کنید، سیگار را ترک کنید، مصرف چربی های اشباع را کاهش دهید و به توصیه های پزشک عمل کنید.

291381 Gahar ir کالری هندوانه چقدر است؟

کالری هندوانه

آبرسانی مناسب بدن 

۹۲ درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد، بنابراین یک راه ساده برای آبرسانی به بدن مصرف این میوه است. هر سلولی در بدن به آب نیاز دارد.

حتی یک کمبود کوچک در میزان آبرسانی به بدن منجر به بروز تغییراتی در شما خواهد شد.
اگر کم آبی بدن جدی باشد، خطرناک خواهد بود و آبرسانی به صورت درون وریدی انجام می شود.

هضم هندوانه ساده است 

اگر دچار یک مشکل گوارشی مانند  کرون  Crohn’s disease یا کولیت Ulcerative colitis باشید، لیست مواد غذایی که نمی توانید در زمان بروز بخورید زیاد است.

اما هندوانه در این لیست قرار نمی گیرد. این میوه نرم است و هضم آن حتی برای یک روده ملتهب هم آسان است. فقط به یاد داشته باشید اگر از آن دسته افرادی هستید که باید فیبر کمی مصرف کنید، دانه های هندوانه را نخورید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي