کارهای جالبی که مردان و زنان متفاوت از هم انجام می دهند

زنان و مردان تفاوت های بسیاری با هم دارند. در ادامه کارهای جالبی که مردان و زنان متفاوت از هم انجام می دهند را می خوانید

photo_2016-10-06_13-57-47

می‌گویند مردها مریخی‌اند و زنان ونوسی. این گفته واقعا درست است. زنان و مردان تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

حتی رفتار آنها در جزئی‌ترین مسایل یکسان نیست. ۱۰ مورد را برایتان مثال می‌زنیم که در آن مردها و زن‌ها متفاوت از هم عمل می‌کنند و شاید واقعا به این موضوع دقت نکرده باشید.

لباس پوشیدن
آیا می‌دانستید شکل لباس درآوردن زنان و مردان یکسان نیست؟ مردها دستان‌شان را از بالای سر پشت کمر می‌برند تا لباس را درآوردند اما خانم‌ها دستان‌شان را به پهلو ضربدر می‌کنند تا لباس درآید. شاید دلیل این تفاوت تنگ‌تر بودن لباس خانم‌ها باشد.

نشان دادن دست‌ها
زمانی که از یک مرد بخواهید دستش را نشان دهد ناخود آگاه کف دستش را نشان می‌دهد در حالی که خانم‌ها پشت دستشان را جلو می‌آوردند.

خمیازه کشیدن
مردها دستشان را مشت کرده جلوی دهان می‌گیرند در حالی که خانم‌ها با کف دست دهان‌شان را هنگام خمیازه کشیدن می‌‌پوشانند.

شنیدن اصوات
زنان گوش‌های تیزتری در مقایسه با مردان دارند و صداها با فرکانس بالا را راحت‌تر متوجه می‌شوند. مغز زنان برای این منظور برنامه‌ریزی شده است. زمانی که نوزادی گریه می‌کند زنان با شروع گریه متوجه خواهند شد در حالی که شاید مردان اصلا متوجه این مسئله نباشند و به خواب خود ادامه دهند. زنان نسبت به صدای گربه هم حساس‌ترند.

نشستن
زنان معمولا در حالت نشسته پاهایشان را جمع می‌کنند و روی هم می‌‌اندازند اما معمولا مردها دوست دارند پاها را باز کنند و زانوها را از هم فاصله دهند.

تشخیص راست و چپ
مردها معمولا در تشخیص راست و چپ دچار مشکل نمی‌شوند اما زنان نمی‌توانند فوری به این سئوال که دست راستشان کدام است پاسخ دهند و ابتدا باید فکر کنند که مثلا با کدام دست می‌ نویسند تا بتوانند به این سئوال پاسخ دهند.

دیدن
دامنه دید زنان بسیار وسیع‌تر از مردان است. در حالی که مردها تنها نقطه مقابل‌شان را می‌بینند و به اطراف تسلط کامل ندارند زن‌ها می‌توانند هر آنچه در اطراف‌شان می‌گذرد را ببینند و بر آن متمرکز شوند. شاید به همین دلیل است که معمولا خانم‌ها کمتر تصادف می‌کنند اما نمی‌توانند پارک خوبی داشته باشند چون هوش فضایی آنها و موقعیت سنجی‌شان ضعیف است.

انجام کارهای متعدد همزمان
مردها تنها می‌توانند روی یک کار تمرکز کنند. اگر هنگامی که صورت‌شان را می‌تراشند با آنها صحبت کنید شاید پوست‌شان را ببرند. زنان برعکس می‌توانند چندین کار را همزمان انجام دهند.

حل مشکلات
زنان اگر با مشکلی روبرو شوند معمولا با اطرافیان‌شان صحبت می‌کنند و مشاوره می‌گیرند. هر چه بیشتر صحبت کنند معمولا رفع مشکل برایشان ساده‌تر است و از نظر روحی بهتر می‌شوند اما مردها ترجیح می‌دهند جلوی تلویزیون لم دهند و با خود خلوت کنند. صحبت کردن در مورد مشکلات تنها بیشتر آنها را عصبی می‌کند.

دسته بندی اطلاعات
مغز زنان مثل یک کمد پر از کشوهای مختلف است و زنان اطلاعات را در آن دسته‌بندی می‌کنند. آنها می‌داند که چه کسی از کدام غذا خوشش می‌آید یا روز تولد چه کسی در کدام تاریخ است اما مردها تنها اطلاعاتی را که به نظرشان مهم برسد ذخیره می‌کنند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه