کارت سوخت خودروهای فرسوده باطل شد

رئیس ستاد حمل‌و نقل گفت: کارت سوخت موتور سیکلت‌های با عمر بیش از ۱۵ سال و خودروهای بیش از ۲۵ سال سن باطل می‌شود.

کارت سوخت خودروهای فرسوده باطل شد

سید مجتبی شفیعی گفت : به منظور اجرای مصوبات قبلی دولت، ظرف چند روز آینده، کارت سوخت وسایل نقلیه فرسوده در شهر تهران ابطال خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته این طرح ابتدا در شهر تهران اجرا خواهد شد و پس از آن در سایر کلان شهر های کشور نیز اجرایی می شود.

سید مجتبی شفیعی افزود: همچنین فرصت یک ماهه برای تغییر پلاک موتور سیکلت های فاقد پلاک ملی در نظر گرفته شده است و مقرر گردید کارت سوخت موتور سکلیت های فاقد پلاک ملی نیز پس از این فرصت زمانی ابطال گردد.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم این طرح در آینده نزدیک گفت: با توجه به آلودگی هوای شهرها و به مخاطره افتادن جان هزاران شهروند، در مرحله دوم این طرح، موتور سیکلت‌های فرسوده با سن ۱۰ سال و خودرو‌های فرسوده با سن ۲۰ سال کارت سوختشان ابطال می گردد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تصریح کرد: بطور متوسط ۷۰ درصد آلودگی کلانشهر ها را وسایل نقلیه ایجاد می‌کنند که سهم عمده ای از آن را خودرو های فرسوده نقش دارند. وی با اشاره به میزان آلودگی هوای شهر ها و مصرف سوخت بالای این خودرو ها گفت: یک خودرو ی فرسوده می تواند تا ۲۰ برابر یک خودروی استاندارد آلودگی ایجاد کرده و معمولا در حدود ۳ برابر خودروی استاندارد سوخت مصرف کند.

شفیعی اظهار داشت: اجرای این طرح می تواند حدود ۱۲درصد مصرف بنزین را در تهران کاهش دهد. وی همچنین میزان مصرف سوخت موتور سیکلت های فرسوده در کشور را حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر اعلام کرد و افزود: مالکین خودرو‌ها و یا موتور سیکلت‌های فرسوده لازم است با توجه به کمک های بلا عوض دولت جهت تامین خودرو های جایگزین، به مراکز اسقاط خودرو مراجعه و وسایل نقلیه خود را اسقاط کنند و یا پیش بینی لازم در خصوص تامین سوخت آزاد را انجام دهند.

منبع:افکارنیوز

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه