چگونه از هر وبسایتی اکانت خود را پاک کنیم

از بین بردن اکانتهایی که در گوگل، فیسبوک یا هر جای دیگری که ایجاد کرده اید همیشه آسان نیست.
حرف ” ای کاش می توانستم از شرت رها شوم” معنی دیگری می گیرد زمانی که می خواهید از یک سرویس آنلاین دل بکنید. مطمئنا زمانی ، فکر می کردید که شما تا ابد با هم خواهید ماند، اما عاقبت تغییر شرایط سرویس دهی و توافق استفاده کاربر نهایی و تغییر روحیات و شرایط خودتان باعث می شود که تصمیم به از بین بردن یک اکانت یا همان حساب کاربری بگیرید.

چگونه از هر وبسایتی اکانت خود را پاک کنیم
بدبختانه، تمامی وبسایتها و شبکه های اجتماعی هنگام جدایی از آنها یک شکل ساخته شده اند. در تعدادی از آنها چند کلیک ساده و خداحافظ، در تعداد معدودی نیز به محض قطع شارژ ماهانه سرویس و حساب از بین می روند. مابقی شما را همچون یک ببر در سیرک از حلقه های متمادی می پرانند. حتی پس از طی تمامی مراحل درخواستی، برخی از این سایتها کاملا از شما جدا نمی شوند، بلکه تا ابد اثر از شما در خود نگه می دارند.
مهم نیست شما آنرا چه می نامید. ترک،Delete، کنسل کردن ، از بین بردن . زمانی که به راحت شدن از شر یک حساب آنلاین می رسیم، اکثر سایتها  این سرویس را به راحتی ارائه نمی دهند.
پس از تمامی این حرفها، اگر آماده اید ما تا حد امکان میان برها و نکاتی را برای شما آورده ایم.
این لیست شامل سایتهای با نامهای بزرگ است که فکر می کردیم اکثر افراد از آنها  استفاده می کنند. اگر به دنبال از بین بردن حساب کاربریتان در سایتی هستید که در این لیست موجود نیست سری به وبسایت www.Accountkiller.com‌ بزنید.

Facebook
چندین راه برای از بین بردن اکانت در فیسبوک وجود دارد. اولی ساده است deactivation . بر روی Account‌در نوار بالا سمت راست صفحه فیسبوک کلیک کنید. و به صفحه ی Facebook Account Settings page‌ بروید. بر روی deactivate‌ در پایین کلیک کنید. باید به یکسری سوال پاسخ بدهید و یک دلیل برای غیر فعال کردن حسابتان بیاورید، همچون اینکه آیا به فیسبوک باز می گردید یا نه و اینکه آیا می خواهید پس از غیر فعال شدن ایمیل از فیسبوک دریافت کنید. این نکته را به یاد داشته باشید Deactivation همچون پاک کردن نیست. فقط حساب شما نا مرئی می شود. تمامی دوستانتان فکر خواهند کرد که شما رفته اید. اگرچه در آینده می توانید دوباره حسابتان را بدون از دست دادن عکسها،نوشته ها Poke‌ها دوباره فعال کنید.
پاک کردن واقعی به معنی از دست دادن تمامی آن چیزهاست، پس مطمئن شوید که یک کپی از تمامی عکسها،متنها و … تهیه کنید. چون دیگر قابلیت بازیابی نیست. برای پاک کردن همیشگی حساب به  Delete My Account page بروید.
Twitter
شکی نیست زمانی که حساب توییترتان را ازبین می برید تمامی توییت ها و پیام هایتان نیز از بین می روند. بعلاوه دیگر نمی توانید با آن ایمیلی که قبلا اکانت داشته اید اکانت جدید باز کنید. می توانید این مشکل را با تغییر آدرس ایمیل اکانتی که می خواهید پاکش کنید حل کنید.
توییتر می خواهد پیش از پاک کردن حساب بدانید که : نیازی نیست که برای تغییر نام کاربری یک اکانت را از بین ببرید. توییتر جزو معدود وبسایتهایی هست که نام کاربری به اندازه ی پسوورد قابل انعطاف و تغییر است. اگر می خواهید دسترسی به توییت هایتان را محدود کنید به سادگی از پروفایلتان محافظت کنید تا تنها Follower هایتان بتوانند پیامهایتان را ببینند. برای اینکار به Setting page‌رفته و تیک Protect my Updates‌ را بزنید.
پاک کردن نیز ساده است، به این صورت که :
بر روی Setting‌ کلیک کرده، بر روی Delete My Account‌در پایین صفحه کلیک کرده و در پایان تایید می کنید و تمام.

Wikipedia
اگر به هر دلیلی با Wikipedia ارتباط پیدا کرده اید، خب شما با آن حساب کاربری تا آخذ عمرتان گیر افتاده اید. مرکز آنلاین über-encyclopedia نمی خواهد که نامهای کاربری زمانی با طالاعاتی بر روی سایت مرتبط هستند، از بین بروند. شما می توانید نام کاربریتان را تغییر داده، برخی اطلاعات اکانتتان پاک کرده، اما هرگز نمی توانید حسابتان را از بین ببرید.

Google
اکثر خدمات گوگل  ارتباط تگاتنگی با یک اکانت گوگل دارند. اگر یکی از این اکانتها دارید، و آنرا از بین ببرید، دسترسی به تمامی آن خدمات را از دست می دهید. برخی از سرویسها و خدمات گوگل می توانند به صورت جداگانه غیر فعال شوند. (به عنوان مثال بلاگر و یوتیوب)
برای از بین بردن اکانت اصلی، از طریق صفحه اصلی گوگل Sign-In‌ کنید و نام خود را در بالای صفحه ببینید. از منوی پایینی صفحه Account Setting  را انتخاب کنید. بر روی Edit کنار My Products کلیک کنید.
حالا در صفحه ی Delete a Product page هستید. از این مکان می توانید حسابتان را در Gmail ، Google Browser Sync‌، Google Health ، Google Web History‌، Google Book Search ، و Google Video پاک کنید.
یا می توانید بر روی لینک Close account and delete all services and info associated with it در پایین صفحه ی Delete a Product page‌ کلیک کنید. این صفحه چه کاری می کند؟ شما از این صفحه می توانید تمامی اطلاعت مرتبط با حساب گوگلتان را Google Dashboard‌مشاهده کنید.
گوگل هیچ تلفن پشتیبانی ندارد اما اگر واقعا به مشکل اساسی برخوردید می توانید با این شماره تماس بگیرید. ۰۰۰۰-۲۵۳-۶۵۰
YouTube
یوتیوب متعلق به گوگل است و اکانتهای شما می توانند به هم مرتبط شوند. ولی شما می توانید حساب یوتیوبتان را از طریق قطع ارتباط یا Unlink ببنیدید در حالی که حساب گوگلتان سر جای خودش باشد. برای قطع ارتباط ابتدا باید به یوتیوب Sign-In کنید و بر روی نام کاربریتان کلیک کرده تا به منوی My Account دسترسی پیدا کنید و سپس بر روی Setting  کلیک کنید. بر روی Manage Account در سمت چپ کلیک کرده و Change which Google Account is linked to this account را انتخاب کنید. اگر این Option‌را نمی بینید، پس مطمئنا اکانتهای شما مرتبط نیستند یا شما اکانت توتیوبتان را از اکانت گوگلتان ساخته اید، بهمین دلیل نمی توانید جدایشان کنید. از بین بردن حساب گوگل به معنی پاک کردن تمامی ویدئو های یوتیوبتان است.
به هر روی، شما همیشه می توانید اکانت/پروفایا یوتیوبتان را پاک کنید. در همان صفحه ی Account Settings بر روی  Close Account کلیک کنید. یک دلیل برای ترک یوتیوب بیاورید و پسووردتان را وارد کنید و سپس بر روی Close Account کلیک کنید. مطمئن شوید که پس از این کار log out کنید. ممکنست پاک کردن thumbnail ویدئوهایتان توسط یوتیوب کمی طول بکشد.
Skype
رها شدن از اکانت اسکایپ به صورت کامل امکان پذیر نمی باشد. این امکان پس از این که اسکایپ زیر چتر مایکروسافت رفت امکان پذیر شد. اما در حال حاضر تنها کاری که می توانید انجام دهید اینست که تمامی اطلاعات کاربریتان را پاک کنید تا هیچ کس شما را پیدا نکند. اما این کار نام شما را از دیگر لیست دوستانتان که قبلا شما را add کرده اند پاک نخواهد کرد. اما پاک کردن پروفایل در نسخه یویندوز اسکایپ ۵٫۰ ساده است. در منوی اسکایپ، پروفایل را نتخاب کرده و سپس بر روی Edit Your Profile کلیک کنید.
Yahoo
یاهو یاهو نیز مانند گوگول تمامی خدماتش را به یک اکانت مرتبط کرده است. از بین بردن Yahoo ID به معنی قطع دسترسی به Yahoo Mail Yahoo Messenger ، My Yahoo home page ، Yahoo Groups یا تمامی دیگر سرویسهایی است که Yahoo ID‌ به شما می دهد.
اما اگر واقعا می خواهید از شر یاهو راحت شوید به این صورت عمل کنید.
ابتدا کلیه خدمات پریمیموم که با یاهو دارید همچون Web hosting یا فروش، (در ایران بی معنی است چون ما تنها از امکانات رایگان یاهو استفاده می کنیم) را کنسل کنید. این امکان در صفحه ی Yahoo Wallet page است. سپس به Terminating your Yahoo! Account page‌ بروید. در این صفحه یاهو به شما اعلام می کند که پاک کردن و غیرفعال کردن ۹۰ روز کاری طول می کشد. که یاهو این زمان را به خاطر چک کردن پیشینه و عئم استفاده از امکاناتش در جهت کارهای خلاف قانون الزامی می داند. با کنسل کردن یک شخص دیگر می تواند با Sign-Up از ID قدیمی شما استفاده کند، البته مطمئنا به اطلاعات گذشته ی شما دسترسی نخواهد داشت.
اگر تنها می خواهید از Yahoo’s Flicekr و سرویس اشتراک گذاری تصاویر راحت شوید به http://www.flickr.com/profile_delete.gne بروید و تمامی تصاویر شما فورا پاک خواهند شد.
سرویس خدمات مشتری یاهو با شماره ۷۲۱۹-۵۶۲-۸۶۶ از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر PT پلسخگوی سوالات شماست.
منبع: gigapars.com

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه