چکار کنیم که جوش نزنیم ؟

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 9 دی

جوش در آوردن، بین مردم و با گروه‌های سنی مختلف مشکلی متداول است. اگرچه غالبا جوش‌ها در اشخاصی که هورمون‌هایشان نامتعادل است یا اینکه در سنین نوجوانی و بلوغ به سر می‌برند ظاهر می‌شود، ولی باز هم دامن گیر خیلی‌ها می‌شود.
متاسفانه خیلی اوقات، جوش‌ها اجتناب ناپذیرند، اما با رعایت برخی کارهای ساده، می‌توانید تا حد زیادی از جوش در آوردن جلوگیری کنید. سبز شدن یکی دو تا جوش ممکن است برای خیلی از ما کابوس بزرگی باشد، چرا که امروزه، جوش نه تنها یک مشکل فیزیکی، بلکه مشکلی روحی نیز به حساب خواهد آمد.
احتمالا بارها شنیده‌اید که برای جلوگیری از بوجود آمدن جوش‌ها، باید تمیز باشید و بهداشت را رعایت کنید. اما کارهای دیگری هم وجود دارد که برای اطمینان از اینکه هیچ جوشی بر پوست شما شکل نخواهد گرفت، آنها را انجام دهید.

چکار کنیم که جوش نزنیم ؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

این موارد به شما کمک می‌کنند تا آنجایی که ممکن است از شر جوش‌ها در امان بمانید.

بهداشت را رعایت کنید

تمیز بودن، بعنوان یک نیاز اولیه باید بصورت همیشگی ادامه پیدا کند. خیلی مهم است که هر روز استحمام کنید و صورتتان را با آب خالی و تمیز بشویید. استفاده‌ی بیش از اندازه از صابون‌ها چربی طبیعی پوست شما را از بین می‌برند و باعث خواهند شد پوستتان خشک و زبر جلوه کند.

زیاد صورت تان را لمس نکنید

دست شما، یا لوازمی که به صورتتان می‌مالید لزوما تمیز نیستند، پس با اینکار مستقیما میکرب‌ها را پوست صورتتان که خیلی هم حساس است، منتقل خواهید کرد. جالب است بدانید که انواع آلودگی‌های پوستی می‌توانند فقط از همین راه ایجاد شوند.

فکری به حال استرس‌تان کنید

یکی از آخرین عوامل شناخته شده‌ی بوجود آورنده‌ی جوش، استرس است. استرس می‌تواند ناشی از مشکلات کار یا زندگی یا حتی یک برایند کاملا داخلی باشد. استرس، از هر نوعی که باشد، باعث آشفتگی‌های زیادی در بدن انسان شده و تاثیر منفی زیادی بر پوست می‌گذارد. این تغییر و تحولات باعث خواهد شد پوست شما مستعد بیماری‌های پوستی همچون جوش یا کورک شود.

متعادل و عاقلانه غذا بخورید

درست است که امروزه، دنیا بر مدار فست فودها و غذاهای چرب می‌چرخد، اما مطمئن باشید اگر خودتان را از رفتارهای غذایی این چنینی دور نگاه دارید، از بوجود آمدن جوش‌ها در امان خواهید بود. در غیر این صورت با مصرف غذاهای چرب خود را آماده‌ی پذیرایی از جوش‌ها کرده‌اید.
سعی کنید به اندازه‌ی کافی آب بنوشید. آب نه تنها پوستتان را هیدراته می‌کند، بلکه آنرا از سمومی که نادانسته به بدنتان وارد کرده‌اید، پاکسازی می‌کند.

پیش از خواب آرایشتان را پاک کنید

یکی دیگر از عوامل مشهوری که باعث بوجود آمدن جوش می‌شود محصولات آرایشی است. هنگامی که محصولات آرایشی که استفاده می‌کنید استاندارد نبوده یا از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشند، به سادگی و به سرعت، پوستتان جوش می‌زند!
به همین ترتیب، پاک نکردن آرایش از روی پوست در پایان روز هم، پتانسیل بوجود آمدن جوش را افزایش می‌دهد. همیشه این را بخاطر داشته باشید که خیلی مهم است پوستتان نفس بکشد، آرایش باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شود و اجازه‌ی تنفس آزادانه را از آن می‌گیرد.

در کنار این موارد، حواستان باشد که پوستتان را در معرض عواملی که به پوست صدمه می‌زنند، همچون نور خورشید و باد، قرار ندهید. برای پاکسازی پوستتان با استفاده از محصولات با کیفیت هم یک روتین آماده کنید و به آن بچسبید تا پوستی زیبا و سالم بدست بیاورید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. سعید

    خوب بوذ مطلب های جالبی داشت.
    من از قسمت )پوست( خیلی خوشم اومد.

  2. عسل

    نکات خوب وجالبی بود امابه دردم نخورد

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي