چهارمی والیبال ایران در جام قاره‌ها

تیم ملی والیبال ایران در آخرین روز رقابت‌های قهرمان قاره‌های جهان به راحتی و با نتیجه 3 بر صفر ژاپن را از پیش رو برداشت تا در پایان این مسابقات در میان تیم‌های برزیل، روسیه، ایتالیا، آمریکا و ژاپن در جایگاه چهارم قرار گیرد.

چهارمی والیبال ایران در جام قاره‌ها

تیم ملی والیبال ایران در آخرین گام از رقابت‌های قهرمان قاره‌های جهان به مصاف ژاپن رفت. ملی‌پوشان ایران پیش از این دو پیروزی مقابل تیم‌های ایتالیا و آمریکا و همچنین دو شکست مقابل برزیل و روسیه را در کارنامه داشتند. در مقابل ژاپنی‌ها که در سال‌های اخیر توفیق چندانی در والیبال نداشتند همه بازی‌های خود را با باخت پشت سر گذاشته بودند.

 

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب سعید معروف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، آرمین تشکری، حمزه زرینی، عادل غلامی و ناصر رحیمی‌پناه در این میدان بازی کرد.

 

 

*ست نخست: 25 – 17 ایران

 

تیم ملی والیبال ایران شروع طوفانی را مقابل ژاپن به نمایش گذاشت. در حالی که هواداران پرتعداد ژاپنی حاضر در سالن یکصدا تیم ملی کشورشان را تشویق می کردند این ملی‌پوشان ایران بودند که با ارائه یک بازی تماشایی و هماهنگ خیلی زود از حریف جلو افتادند. سرویس‌های زیبا و هدف‌دار سعید معروف و بازی خوب و سرعتی آرمین تشکری اجازه کار را به بازیکنان حریف نمی‌داد.

تیم ایران با تمرکز روی حمله از منطقه دو زمین به راحتی امتیاز می‌گرفت. شهرام محمودی مثل همیشه با هوشمندی و استفاده از پنجه خود آبشارهای فنی و تماشایی را به نمایش می‌گذاشت. خیلی زود ایران 8 امتیاز از میزبان خود جلو افتاد. حتی آبشارهای قدرتمند کوشیکاوا هم دردی را از تیم میزبان دوا نمی‌کرد. تیم ایران با ارسال سرویس‌های هدف‌دار، دریافت اول ژاپن را تحت تاثیر قرار داده بود. آن‌ها در حمله حرفی برای گفتن نداشتند. وقتی اختلاف امتیازها زیاد شد، چشم بادامی‌ها تمرکز خود را از دست دادند و با اشتباه‌های ساده، شکست را پذیرفتند. ایران در ست نخست با امتیاز 25 بر 17 پیروز شد.

 

 

*ست دوم: 25 – 18 ایران

 

خولیو ولاسکو آرام از کنار زمین همه چیز را زیر نظر داشت. در حالی که بازی کم اشتباه و خوب بچه‌های ایران همچنان بازی را به ضرر تیم میزبان پیش می‌برد فوکوزاما و شیمیزو سعی می‌کردند به کمک تجربه بالای خود روند بازی را تغییر دهند اما حالا آرمین تشکری جوان و باانگیزه این ستاره کهنه‌کار ژاپنی‌ها را به راحتی دفاع می‌کرد. اقتدار والیبال شرق آسیا رو به افول بود. دست تیم حریف کاملا برای ولاسکو رو شده بود. حمزه زرینی از همه پاس‌های سعید معروف امتیاز می‌ساخت. شهرام محمودی هم خیال کادر فنی را از پشت خط راحت کرده بود. همه چیز به نفع ایران پیش می‌رفت. ایران مثل آب خوردن ست دوم مسابقه را هم با نتیجه 25 بر 18 به پایان برد.

 

 

*ست سوم: 25 – 14 ایران

 

در ست سوم همه چیز برای برد ایران آماده بود. ژاپنی‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند انتحاری بازی می‌کردند. همین موضوع باعث شده بود که ریسک کار آن‌ها بالا برود و بازی پراشتباهی را به نمایش بگذارند. از سوی دیگر سرویس‌های تماشایی ملی‌پوشان ایران کار را برای آن‌ها سخت‌تر می‌کرد و آن‌ها نمی‌توانستند در حمله موثر کار کنند. سعید معروف و مهدی مهدوی هر دو یک سر و گردن بالاتر از همتای ژاپنی خود کار می‌کردند. عادل غلامی مثل همیشه مفید و موثر بازی می‌کرد. ایران باز هم روی آبشارهای تماشایی حمزه زرینی و شهرام محمودی به امتیاز می‌رسید. سرمربی تیم ژاپن سعی داشت با گرفتن وقت استراحت فنی روند امتیاز گیری ایران را متوقف کند. ولاسکو در این دقایق بازهم دو تعویضه کرد. مهدوی و داودی جای معروف و محمودی را گرفتند. خیال ایران در امتیاز 16 بر 10 راحت‌تر شده بود و بازیکنان با اطمینیان بیشتری بازی می‌کردند. دفاع خوب روی تیم ایران اجازه امتیاز گیری به ژاپنی‌ها را نمی‌داد. ژاپن حرفی برای گفتن نداشت و بلاخره آنها یک بار دیگر در خانه خود مقابل شیرمردان والیبال ایران تسلیم شدند. این هفتمین پیروزی تیم ملی والیبال ایران بود.

 

در نهایت بازی تماشایی ملی‌پوشان ایران ست سوم این مسابقه را هم به سود آن‌ها به پایان برد. ایران در نهایت با امتیاز 25- 14پیروز شد. تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی از رقابت‌های قهرمان قاره‌های جهان با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای 25 – 17 ، 25 – 18 و 25 – 14پیروز شد. در پایان این مسابقات تیم ایران با کسب 7 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت. در این مسابقات برزیل با 12 امتیاز، روسیه با 11 امتیاز، ایتالیا با 9 امتیاز، ایران با 7 امتیاز، آمریکا با 6 امتیاز جایگاه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند. ژاپن میزبان نیز بدون برد؛ بدون کسب امتیاز آخر شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه