چند راه ساده برای جلوگیری و درمان خشکی لب

تاريخ : 18 بهمن

⚡⚡⚡

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

چند راه ساده برای جلوگیری و درمان خشکی لب

چند راه ساده برای جلوگیری و درمان خشکی لب, پورتال خبری فرهنگی گهر

درمان و جلوگیری از خشکی لب با چند راه ساده

خشکی لب یکی از مشکلات پوستی است که شما را کلافه می کند. در این مقاله به شما می گوییم برای جلوگیری از خشک شدن لب های تان چه راه هایی دارید.

 

روشهای مقابله با خشکی لب

برخی ممکن است فکر کنند خشک شدن و ترک خوردن پوست لب تنها در زمستان رخ می‌دهد. اما به‌طور کلی اگر از پوست لب مراقبت نکنید در هر زمانی خطر دچار شدن به این عارضه وجود دارد. لب‌ها غدد تولید چربی ندارند و همواره در معرض هوا و مواد شیمیایی قرار دارند.

 

_ برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست لب لازم است از چرب‌کننده و مرطوب‌کننده‌های مخصوص لب استفاده کنید. این محصولات را به طور منظم و مداوم استفاده کنید.

 

_ چرب‌کننده لب را باید پیش از زدن رژ بر لب‌ها مالید نه بعد از آن.

 

_ سعی کنید هر دو ساعت یکبار لب‌های خود را چرب کنید و هـمـواره یک مرطوب‌کننده لب همراه داشته باشید.

 

_ همه هنگام سرما اغلب دست‌های خود را گرم نگه می‌داریم تا ترک نخورند. برای لب‌ها نیز دقیقاً باید همین کار را کرد. دهان و لب‌های خود را در فصل سرما بپوشانید.

 

_ از سایر عوامل مؤثر در خشکی لب‌ها، کمبود آب است. کمبود آب بدن نیز منجر به خشک شدن و ترک خوردن لب‌ها می‌شود بنابراین در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.

 

_ همچنین در محیط منزل از دستگاه بخور استفاده کنید. مخصوصاً در طول شب زمان مناسبی است برای احیای پوست لب که در طول روز در معرض سرما قرار می‌گیرد.

 

_ علاوه بر این لب‌ها را با زبان خیس نکنید. بزاق دهان خشکی لب را بدتر می‌کند.

 

_ اگر لبتان پوسته پوسته شده است از کندن پوست لب خودداری کنید چرا که منجر به آسیـب دیـدگی بافت لب، خون آمدن و در نهایت تأخیر در بهبود خواهد شد.

 

_ ممکن است استفاده از محصولی خاص یا محیطی خاص به طور ویژه لب‌های شما را خشک کند. بنابراین به الگوی خشک شدن لب‌ها دقت کنید. برخی چرب‌کننده‌های لب ممکن است حاوی روغن‌های طبیعی باشند که برخی به آنها حساسیت نشان می‌دهند. وازلین می‌تواند جایگزین مناسبی برای این دسته از افراد باشد.

 

_ چنانچه با انجام درمان مدون و مداوم خشکی لب برطرف نشود لازم است به یک متخصص پوست رجوع کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي