مطالب پيشنهادي

چطوری در طول شب نخوابیم

دسته بندي : اخبار پزشکی,سلامت
تاريخ : 25 بهمن
بازديد : 1020

بعضی مواقع کار ساده ای مثل بیدار ماندن می تواند به بزرگترین چالش تبدیل شود، مخصوصا اگر تحت استرس آماده شدن برای امتحان فردا یا قرار ملاقات بزرگی که فردا دارید باشید، مبارزه با خواب، می تواند استرس آن کارهایی که باید انجام دهید را بیشتر کند. اینجا چند روش ساده و ایمن وجود دارد که با آن ها می توانید بیدار بمانید و کارهایی را که باید انجام دهید به پایان برسانید.

 چطوری در طول شب نخوابیم, جدید 1400 -گهر

۱-کافئین
نوشیدن کافئین یکی از روش های مبارزه با خواب است، در حالیکه قهوه یک نوشیدنی خوب و کارآمد برای بالا بردن مقدار کافئین در بدن است، نوشیدنی های گازدار حاوی کافئین زیادی مثل نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا وجود دارند که می توانید از آنها هم استفاده کنید.
این نوشیدنی ها در طعم های مختلفی قابل تهیه هستند ولی می توانند مشکلاتی را برای کسانی که معده حساسی دارند به وجود بیاورند، برای اینگونه افراد یک فنجان چای کافئین دار بهتر است چون چای ملایم تر از نوشابه است.

۲-فعالیت بدنی
فعالیت بدنی زیاد و مفرط می تواند شما را ضعیف کند ولی مقدار کمی ورزش می تواند بدن شما را شاداب کند و خون را در بدنتان به گردش در بیاورد و کمک کند که مدت بیشتری بیدار بمانید.
این کار را با انجام حرکات شدید مضر برای قلب و وزنه برداری کردن به حد افراط نرسانید بلکه برای مدت کوتاه ۱۰ دقیقه ای قدم بزنید یا آرام درجا بزنید.
از ورزش هایی مثل یوگا یا پیلاتس که تمرینی هستند ولی به شما آرامش می دهند اجتناب کنید.

۳-سرما
پایین آوردن دمای بدن می تواند حال خوب و سر حال ماندن کافی برای بیدار ماندن در شب را به شما بدهد، پاشیدن آب سرد روی صورت یا گرفتن یک دوش سرد می تواند هوشیاری لازم را به شما بدهد.
پنجره اتاق را کمی باز بزارید تا در اتاق سرمایی خفیف و محیطی شاداب تر داشته باشید.
از گرما جلوگیری کنید، این مورد شامل دوش یا حمام داغ که باعث آرام کردن و تسکین دادن ماهیچه ها می شوند نیز هست.

۴-کمک خواستن از دیگران
از دوست یا والدین یا هر کسی که در کنار شما است بخواهید تا مراقب بیدار ماندن شما باشند. مثلا هر چند وقت یکبار شما را کنترل کنند یا با شما تماس بگیرند. این حس که کسی مراقب شماست شما را بیدار نگه میدارد.

۵-خوردن
غذاهایی که انرژی زا هستند بخورید، میوه های تازه حاوی کربوهیدرات و قند طبیعی هستند که در بدن شما تبدیل به انرژی می شوند و شما را سرپا نگه می دارند.
برای این منظور می توانید از خرما به مقدار مناسب یا انواع آجیل و میوه های خشک استفده کنید.

منبع-http://phow.ir

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي