پیشگویی های عجیب،ایران در آخر الزمان

دسته بندي : مذهبی
تاريخ : 18 اردیبهشت

پیشگویی های عجیب،ایران در آخر الزمان, پورتال خبری فرهنگی گهر

اى كسانى كه ایمان آورده‏اید، هر كس از شما از دین خود برگردد، به زودى خدا گروهى [دیگر] را می آورد كه آنان را دوست مى‏دارد و آنان [نیز] او را دوست دارند. [اینان‏] با مؤمنان، فروتن، [و] بر كافران سرفرازند. در راه خدا جهاد مى‏كنند و از سرزنش هیچ ملامتگرى نمى‏ترسند. این فضل خداست. آن را به هر كه بخواهد مى‏دهد، و خدا گشایشگر داناست.

در این باره از امام صادق  (علیه السلام) پرسیدند، که قوم جانشین برگزیده چه کسانی هستند و امام فرمودند:«به خدا سوگند خداوند بهتر از آنان را جایگزین کرد، یعنی عجم را.»

درباره اینكه آیه فوق اشاره به چه اشخاصى مى كند و منظور از این یاوران اسلام كیانند كه خدا آنها را به این صفات ستوده است! در روایات اسلامى و سخنان مفسران بحث بسیار دیده مى شود. مهمترین روایات به ایرانیان اشاره میکند:

به عبارت ساده تر، خداوند برای ایرانی ها نقشه ای کشیده تا در ظهور حضرت بقیة الله (علیه السلام) نقش ویژه ای را ایفا کنند.

در اینجا برای اینکه بیشتر متوجه این گردونه و تقدیر بشوید چند گروه موثر ایرانی را برمی شمرم:

۱-نخستین گروه، موالیان هستند، که پس از ورود اسلام به ایران، با رهبر خود دیلم با قبیله ی بنی تمیم پیمان بستند و در کوفه در منطقه ای ساکن شدند و با تأسیس مسجدالحمراء پایه گذار حضور جدی ایرانیان در سرزمین تازه تأسیس اسلامی شدند.

موالیان با بنی تمیم در آمیختند و تیره غالب آن را تشکیل دادند. در تاریخ آمده است که در سپاه مختار ثقفی، با مختار برای انتقام خون امام حسین (علیه السلام) همراه شدند و حتی مورخین می گویند در سپاه او، افراد با هم فارسی حرف می زدند!

اما این موالیان در آخرالزمان نقش ویژه ای دارند. در آخرالزمان فرمانده ی سپاه سید خراسانی (که از ایران ظهور می کند و طرفدار حق است) فردی است به نام شعیب ابن صالح تمیمی! این شعیب از بنی تمیم است! شعیب تمیمی پس از پیوستن به امام زمان (علیه السلام) فرمانده ی کل قوای او می شود.

۲-دومین ارتباط ایرانیان با حضرت حجت (ع) درباره ی شهربانو، دختر یزدگرد سوم است که باعث شده ایرانیان رابطه ی خویشاوندی با ائمه ی دین بیابند.

شهربانو داستانی بسیار مشابه با داستان نرجس خاتون، مادر امام زمان (علیه السلام) دارد و در اثر خوابی که می بیند خودش امام حسین (علیه السلام) را به همسری انتخاب می کند و باعث پیوند خونی میان ایرانیان و ائمه می شود. چرا که او مادر امام سجاد (علیه السلام) است!

۳-سومین گروه ایرانیان ابناء و احرار هستند. ماجرای این گروه برمی گردد به نامه ی پیامبر اکرم (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) که در اثر آن حاکم یمن که در آن زمان جزئی از ایران بود و ایرانیان در آن سکونت داشتند مسلمان می شود. نام او باذان بن ساسان بود و پس از اسلام آوردن او گروه ابنا و احرار در یمن ایجاد شد.

از همین یمن، در آخر الزمان فرد مهمی به نام یمانی ظهور خواهد کرد که ظهور او از علائم قطعی ظهور است.

«در ضمن پسر باذان بن ساسان، شهر بن باذان نخستین شهید  ایرانی مسلمان است.»

در روایت دیگرى مى خوانیم هنگامى كه از پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) درباره این آیه سؤ ال كردند دست خود را بر شانه سلمان زد و فرمود: این و یاران او و هموطنان او هستند. و به این ترتیب از اسلام آوردن ایرانیان و كوششها و تلاشهاى پرثمر آنان براى پیشرفت اسلام در زمینه هاى مختلف ، پیشگوئى كرد. سپس فرمود: لو كان الدین معلقا بالثریا لتناوله رجال من ابناء الفارس : اگر دین (و در روایت دیگرى اگر علم ) به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمانها قرار گیرد، مردانى از فارس آن را در اختیار خواهند گرفت .  و در روایات دیگرى مى خوانیم این آیه درباره یاران مهدى (علیه السلام ) نازل شده است كه با تمام قدرت در برابر آنها كه از آئین حق و عدالت مرتد شده اند مى ایستند و جهان را پر از ایمان و عدل و داد مى كنند.

 این آیه درباره یاران مهدى (عجل الله تعالی فرجه) نازل شده است كه با تمام قدرت در برابر آنها كه از آئین حق  مرتد شده اند مى ایستند و جهان را پر از ایمان و عدل مى كنند.

  متاسفانه تعصبهاى قومى در مورد این آیه به كار افتاده و افرادى را كه هیچگونه شایستگى ندارند و هیچیك از صفات فوق در آنها وجود نداشته به عنوان مصداق و شان نزول آیه شمرده اند، تا آنجا كه ابو موسى اشعرى كه با حماقت كم نظیر و تاریخى خود، اسلام را به سوى پرتگاه كشانید، و پرچمدار اسلام ، على (علیه السلام ) را در تنگناى سختى قرار داد از مصادیق این آیه شمرده اند!

حال برادرم و خواهرم تو که از ایرانیان علم جو و یاوران مهدی موعود هستی را از این سخنان چه باک!این عزت و افتخار بر شما مبارک.

گردآوری: گروه خبر گــهــر

منبع: جوان امروز

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. هادی

    باافتخارایرانی ام

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي