پیروزی پرگل تیم ملی ایران برابر تایلند

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 24 آبان
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و تایلند در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا با برتری ایران به پایان رسید تا تیم ملی کشورمان یک گام دیگر به جام ملت‌ها نزدیک شود. شاگردان کارلوس کی روش در حالی یازدهمین پیروزی تاریخ فوتبال ایران برابر تایلند را رقم زدند که در این بازی سه بازیکن شاغل در لیگ های اروپایی برای تیم ملی گلزنی کردند.
 پیروزی پرگل تیم ملی ایران برابر تایلند, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و تایلند در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۵:۳۰ (به وقت تهران) امروز جمعه در ورزشگاه راجامانگالای بانکوک به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر به سود ایران به پایان رسید. اشکان دژآگه در دقیقه ۲۸، رضا قوچان نژاد در دقیقه ۴۲ و علیرضا جهانبخش در دقیقه ۹۴ برای ایران گلزنی کردند.

این مسابقه همانند بازی رفت دو تیم، سرد و کسل کننده شروع شد. خطرناک‌ترین صحنه دقایق ابتدایی ضربه پژمان منتظری در داخل محوطه جریمه تایلند بود که دروازه‌بان این تیم مانع گلزنی مدافع ایران شد.

تیم تایلند هم که از امتیاز میزبانی این مسابقه برخوردار بود نتوانست به جز در دقیقه ۱۹، کار خاصی انجام بدهد تا دانیل داوری در اولین حضورش در دروازه تیم ملی ایران مشکل زیادی نداشته باشد.

در ادامه و از دقیقه ۲۰ به بعد، بازیکنان ایران بازی منطقی و روان‌تری را انجام دادند و به تدریج فشار حملات خود را بیشتر کردند. ابتدا مجتبی جباری در دقیقه ۲۷ با یک شوت زیبا دروازه تایلند را تهدید کرد ولی شوت هافبک ایران به گل تبدیل نشد. با این حال بازیکنان ایران یک دقیقه بعد روی حمله دیگری صاحب موقعیت شدند تا پاس نصفه و نیمه مسعود شجاعی به اشکان دژآگه برسد. دژآگه هم با یک شوت زیبا از پشت محوطه جریمه اولین گل بازی را به ثمر رساند.

تلاش بازیکنان تیم تایلند برای بازکردن دروازه ایران و جبران نتیجه فقط در یک ضربه ایستگاهی خودش را نشان داد ولی این موقعیت هم توسط دانیل داوری دفع شد.

در دقایق پایانی نیمه نخست و در حالی که شاگردان کی‌روش قصد داشتند تعداد گل‌های خود را افزایش بدهند، اینبار نوبت به رضا قوچان نژاد رسید تا همانند مسابقه رفت، برای ایران گلزنی کند. مهاجم ایران با یک ضربه فنی موفق شد دومین گل ایران را در نیمه نخست به ثمر برساند تا ایران در این نیمه نفس راحتی بکشد.

دو تیم در نیمه دوم مسابقه به مراتب بازی زیبا و روانتری را انجام دادند. بازیکنان تایلند که در آستانه شکست قرار داشتند، از همان ابتدا حملاتی را روی دروازه ایران تدارک دیدند. برنامه تایلندی‌ها در نیمه دوم روی شوت از راه دور متمرکز شده بود. آنها ابتدا در دقیقه ۵۳ و سپس در دقیقه ۶۰ با ضربه شوت صاحب موقعیت شدند ولی بازیکنان ایران مانع رسیدن این شوت‌ها به دروازه شدند.

شاگردان کی‌روش با استرس کمتری نسبت به تایلند در نیمه دوم به بازی ادامه دادند. البته آنها اواسط نیمه دوم کمی عقب کشیدند تا با احتیاط بازی را به دقایق پایانی برسانند و از گل‌های خود محافظت کنند. با وجود این، ایران در دقایق پایانی صاحب چند موقعیت شد که مهمترین آن روی حرکات انفرادی اشکان دژآگه در محوطه جریمه تایلند به دست آمد. این موقعیت البته راه به جایی نبرد و مدافعان حریف آنرا دفع کردند.

در نهایت و در حالی که تصور می‌شد بازی با نتیجه دو بر صفر به پایان می‌رسد، علیرضا جهانبخش موفق شد سومین گل ایران را به ثمر برساند تا این بازی با سه گل به سود شاگردان کی روش به پایان برسد.

محمدرضا خلعتبری، کریم انصاریفرد و علیرضا جهانبخش در نیمه دوم به ترتیب به جای مجتبی جباری، رضا قوچان نژاد و مسعود شجاعی وارد زمین شدند.

مجتبی جباری، اشکان دژآگه و احسان حاجی صفی از ایران در این مسابقه از بنجامین ویلیامز استرالیایی کارت زرد دریافت کردند. سوان ناچارت بازیکن تایلند هم در دقایق پایانی از داور کارت قرمز گرفت و از زمین مسابقه اخراج شد. دانیل داوری و مهرداد بیت آشور برای اولین بار در ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفتند.

تیم های ملی فوتبال ایران و تایلند تاکنون ۱۴ بار در رقابت های مختلف به مصاف هم رفته اند که طی آن ایران ۱۱ بازی را با پیروزی پشت سرگذاشته و در سه دیدار نیز برابر حریف به تساوی رسیده است. تایلند تاکنون نتوانسته برابر ایران به پیروزی برسد.

تیم ملی فوتبال ایران در بازی بعدی خود روز سه شنبه این هفته در بیروت میهمان تیم لبنان خواهد بود. دیگر دیدار این گروه بین تیم‌های کویت و لبنان برگزار خواهد شد.

جدول گروه دوم مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

۱- ایران ۱۰ امتیاز – چهار بازی
۲- کویت ۵ امتیاز – سه بازی
۳- لبنان ۴ امتیاز – سه بازی
۴- تایلند صفر امتیاز – چهار بازی

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي