پیروزی ترامپ باعث آشفتگی قیمت سکه ، طلا و ارز در تهران شد

تاريخ : 19 آبان

با پیروزی ترامپ قیمت سکه ، طلا و  ارز در بازار تهران صعودی شبیه پرواز داشت

پیروزی ترامپ باعث آشفتگی قیمت سکه ، طلا و ارز در تهران شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

پس از اعلام نتیجه انتخابات آمریکا، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در بازار تهران ۲۳ هزار تومان گران شد. نیم‌سکه نیز ۸ هزار تومان، ربع سکه ۴ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۴ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

در حال حاضر در بازار هر قطعه سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۰۰ هزار تومان، سکه یک‌گرمی ۱۹۰ هزار تومان قیمت دارد.

در بازار ارز اما قیمت دلار ۱۷ تومان، یورو ۵۷ تومان و پوند ۴۰تومان بالا رفت. به این ترتیب، قیمت هر دلار آمریکا ۳۶۵۳ تومان، یورو ۴۰۹۶ تومان، پوند ۴۵۷۶ تومان، درهم امارات ۱۰۰۵ تومان، لیر ترکیه ۱۱۷۶ تومان و یوان چین ۵۵۱ تومان است.

بورس تهران نیز تکان خورده است. افت امروز شاخص بورس تهران در حالی است که دیروز در مرز ۸۰ هزار واحد قرار گرفته بود.

شاخص کل بورس امروز ۱۴۲۰ تومان سقوط کرده و هم‌اکنون در رقم ۷۸ هزار و ۴۵۰ واحد ایستاده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر اکثر نمادها با صف فروش مواجه شده‌اند. البته کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که رفتار امروز بورس هیجانی و کوتاه‌مدت است و سهامداران و به‌ویژه کسانی که تجربه کمتری در بازار دارند، باید به این نکته توجه کنند.

این در حالی است که رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: انتخابات آمریکا تاثیر طولانی بر بازار سهام ایران ندارد و سهامداران در بلند مدت به باور بی تاثیری انتخابات آمریکا بر بازار ایران می رسند.

شاپور محمدی ریسک های سیاسی بین المللی را در وضعیت فعلی بر بازار سرمایه ایران بی تاثیر دانست و گفت: سرمایه گذاران در بازار سهام باید بر اساس تحلیل سهام و با نگاه بلندمدت سرمایه گذاری کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي