نکات مهمی برای پیدا کردن کار در تهران

تاريخ : 19 دی

پیدا کردن کار در تهران و کشورهای دیگر مستلزم دانستن نکاتی است. گهر در این بخش نکات مهمی برای پیدا کردن کار در تهران را برای شما عزیزان شرح می دهد.

نکات مهمی برای پیدا کردن کار در تهران

نکات مهمی برای پیدا کردن کار در تهران, پورتال خبری فرهنگی گهر

گام های اساسی برای پیدا کردن کار :

فرز باشید

برای پیدا کردن کار مناسب چقدر جست و جو میکنید؟ پیدا کردن کار ساده نیست. البته راه های زیادی برای کار پیدا کردن وجود دارد. برای پیدا کردن کار به زمان نیاز است اما مهمتر از آن این است که خودتان را بشناسید. تمرکز داشته باشید و پس آن خواهید دید که چقدر زود تواسته اید کار مورد نظرتان را بیابید.

جست و جوی آنلاین

از اینترنت برای پیدا کردن کار مورد نظرتان استفاده کنید مثلا سایت های کاریابی، ارسال رزومه به سایت هایی که برای جویندگان کار مشاغل مورد نظرشان را پیدا میکنند.

لیست مشاغل

لیست مشاغل، بانک مشاغل و سایت های کاریابی فرصت های شغلی را با توجه به مدرک تحصیلی و نوع کار دسته بندی کرده و در اختیار شما قرار میدهند.

وب سایت های کاریابی

این سایت ها تمامی مشاغلی را که در آگهی روزنامه ها، سایت های کاریابی و مجلات درج شده اند را جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار میدهند. وب سایت های کاریابی فراوانی وجود دارند که میتوانند کار مورد نظرتان را پیدا کنند.

خودتان درخواست کار بدهید

میتوانید برای شرکت هایی که در نزدیکی منطقه زندگی تان هستند رزومه بفرستید. گاهی اوقات برخی شرکت ها برای دریافت نیروی کار مورد نظرشان لزوما آگهی سراسری نمیدهند بلکه در خبرنامه های محلی آگهی می دهند زیرا برخی از شرکت ها ترجیح میدهند که محل زندگی کارمندشان نزدیک به محل کارشان باشد تا رفت و آمد آنها آسانتر صورت بگیرد.

نمایشگاه های کاریابی

گاهی اوقات نمایشگاه های کاریابی برپا میشوند که شما میتوانید در این نمایشگاه ها هم شرکت کنید.

مشاور کاریاب جستجو در شرکت ها و آژانس های کاریابی

مشاوران کاریاب به راحتی میتوانند برای پیدا کردن شغل مورد نظرتان به شما کمک کنند.

بانک های کاریابی

در بانک های کاریابی با درج کلمات کلیدی مثل محل زندگی و شغل مورد نظرتان میتوانید آگهی های بسیاری را در ارتباط با شغل مورد نظرتان بیابید.

در این بانک های کاریابی مشاغل بر اساس موارد زیر دسته بندی می شوند:

۱-مشاغل بر اساس زمینه های کاری

یک لیستی از مشاغل مختلف همراه با زمینه های کاری شان وجود دارد که شامل مشاغل هنری، ارتباطات، آموزش و پرورش، تجارت، حقوقی، علم و فناوری و .. است.

۲-مشاغل بر اساس محل کاری

مشاغل براساس موقعیت محلی دسته بندی میشنود تا افراد ترجیحا کارشان را نزدیک به منزلشان انتخاب کنند.

برای پیدا کردن یک کار خوب چه نیاز دارید؟

رزومه کاری

اولین کاری که برای پیدا کردن یک کار خوب نیاز دارید یک رزومه کاری خوب و با کیفیت است. برای این منظور باید با افراد با تجربه در زمینه کاری خود مشورت کنید و از آنها راهنمایی بخواهید. در رزومه خود به سمینارهایی که در آنها شرکت داشته اید اشاره کنید. حتما به دوره های آموزشی خود اشاره کنید و کپی مدارک آموزشی خود را ضمیمه آن کنید. اگر در زمان تحصیل به صورت پاره وقت کار می کرده اید حتما آنرا با جزییات کامل بنویسید فکر نکنید تجربیات شما بی ارزش است به یاد داشته باشید کارفرما در رزومه شما بدنبال اطلاعاتی در مورد شما می گردد تا در مورد صلاحیتتان تصمیم بگیرد چرا نباید اطلاعات بیشتری به او بدهید؟! بعد از نوشتن یک رزومه کامل خوانا و با کیفیت آنرا در وب سایت های کاریابی ثبت کنید برای این منظور باید در این وب سایت ها عضو شوید حتی در این وب سایت ها راهنمایی هایی هم برای نوشتن یک رزومه خوب پیدا خواهید کرد.

 افزایش مهارت برای مصاحبه استخدامی

مصاحبه استخدامی درست جایی است که می توانید بیشترین تاثیر را بر کارفرمای خود بگذارید. با افرادی که تجربه بالایی دارند برای نوشتن رزومه مشورت کنید. به خصوص کسانی که خود کار مصاحبه را انجام می دهند می توانند اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار دهند. اگر به چنین افرادی دسترسی دارید حتما از این فرصت استفاده کنید. با اعتماد به نفس بالا صحبت کنید به خصوص درباره پایان نامه و پروژه هایی که انجام داده اید قبل از مصاحبه مطالعه کنید تا اگر چیزی را فراموش کرده اید به خاطر بیاورید و بتوانید با جزییات بیشتر در مورد آنها صحبت کنید. چون اینها دریچه هایی هستند که افراد مصاحبه کننده برای ورود به حوزه اطلاعات شما از آنها استفاده می کنند آنها انتظار دارند در این مورد اطلاعات بالایی داشته باشید و اگر در مورد زمینه ای که اظهار فضل می کنید لنگ بزنید بی شک تاثیر منفی در نتیجه مصاحبه خواهد داشت. معمولا هنگام مصاحبه استخدامی به شما فرصت می دهند تا خود را معرفی کنید و درباره مهارت ها، توانایی ها و تجارب خود صحبت کنید این یک فرصت طلایی هنگام مصاحبه است باید بحث را به سمت نقطه قوت خود بکشانید و بر آنها تاکید کنید و کاری کنید که آنها تحریک شوند در این زمینه از شما سوالاتی بپرسند. به عنوان مثال شما برای کارآموزی در کارخانه ای کار کرده اید که کار آن تولید سیمان بوده است می توانید درباره تعمیراتی که روی دیزل ژنراتور اضطراری انجام داده اید صحبت کنید در این هنگام ممکن است از شما درباره مشخصات دقیق آن دیزل ژنراتور بپرسند یا درباره قطعه ای که روی آن کار کرده اید بسیار خوب است که اطلاعات دقیقی درباره آن ارائه دهید که البته نیاز به مطالعه در این زمینه وجود دارد.

 برای افزایش مهارت و تجربه بدون توجه به دستمزد کار کنید

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد می توانید با کار داوطلبانه مهارت های خود را افزایش دهید و تجربه بیشتری بدست آورید. می توانید یک کار نیمه وقت داشته باشید معمولاً پیدا کردن این گونه مشاغل خیلی سخت نیست و چون حقوق کمی به شما پرداخت می کنند در استخدام خیلی سخت گیری نمی کنند اما سعی کنید کار نیمه وقتی که با رشته تحصیلی شما مرتبط باشد پیدا کنید. حتی اگر کار مرتبطی نیافتید با کار نیمه وقت می توانید مهارت های روابط عمومی و بازاریابی و رفتار با همکاران و مدیران را بیاموزید حتی می توانید به این ترتیب روابطی با افراد جدید ایجاد کنید و به این ترتیب شغل مناسب تری برای خود دست و پا کنید. کارآموزی کنید در بسیاری از کارخانه ها می توانید دوره های کارآموزی را یا به صورت رایگان و یا با هزینه ای کم بگذرانید و به این ترتیب تجربه ارزشمندی کسب کنید. همچنین برای کارآموزی در دوران دانشجویی هم سعی کنید محلی معتبر را انتخاب کنید و از این فرصت برای کسب اطلاعات و تجربه بهره ببرید. با دوستان خود به صورت تیمی برای کار کردن و کسب تجربه فعالیت کنید و در نهایت تجربیاتی را که کسب می کنید با هم در میان بگذارید.

 زبان انگلیسی و شانس استخدام

امروزه در بیشتر زمینه های حرفه ای آخرین دستاورد ها به زبان انگلیسی منتشر می شوند بنابراین اگر در این زمینه مهارت بالایی داشته باشید به راحتی از همقطاران خود چند پله بالاتر هستید. این یکی از مواردی است که باید در رزومه خود درباره آن بنویسید. همچنین ممکن است در مصاحبه استخدامی شما سوالاتی به زبان انگلیسی پرسیده شود یا حتی بعضی شرکت ها مصاحبه استخدامی را به زبان انگلیسی انجام می دهند! با توجه به اینکه در کشور ما سطح عمومی زبان انگلیسی خیلی بالا نیست با داشتن مهارت بالا در این رشته می توانید بسیار موفق باشید. برای زبان آموزی هم که خود بهتر می دانید دوره های متعددی وجود دارد اما به شما توصیه می کنم علاوه برا اینکه به دنبال مدارک زبان هستید روی زبان تخصصی خود هم به صورت همزمان کار کنید چون کمی خجالت آور است اگر مدرک بالایی در زبان انگلیسی داشته باشید اما اصطلاحات تخصصی رشته خود را ندانید. توانایی های مکالمه ای خود را تقویت کنید برای این منظور با دوستان خود تمرین کنید به اخبار انگلیسی گوش فرا دهید با یکدیگر با تلفن به انگلیسی صحبت کنید اگر کسی را می شناسید که زبان مادری او انگلیسی است از او کمک بگیرید تا مهارت های خود را در این زمینه افزایش دهید. یکی از راههای تقویت مهارت زبان انگلیسی چت کردن به انگلیسی است به این ترتیب علاوه بر مهارت برقراری ارتباط و به خاطر آوردن کلمات به زبان انگلیسی در نوشتن به این زبان هم مهارت بیشتری پیدا می کنید.

 از همه امکانات موجود برای ایجاد ارتباط استفاده کنید

کار مناسب پیدا کردن در این روزگار واقعا کار ساده ای نیست بنابراین باید از همه امکانات موجود برای کار پیدا کردن استفاده کنید. در اولین قدم غرور را کنار بگذارید و از هر کسی که در اطراف شماست برای پیدا کردن کار جدید کمک بگیرید هم کلاسی های قدیمی دانشگاه، اساتید شما، گروه های علمی دانشجویی، دوستان و فامیل هر کدام می توانند در پیدا کردن کار جدید به شما کمک کنند. از طریق کار نیمه وقت یا کاری که به صورت داوطلبانه انجام می دهید می توانید روابط جدید ایجاد کنید و به موقعیت های بهتری دست یابید.

 آشنایی با فرهنگ کار برای استخدام بسیار مهم است

درباره فرهنگ کار در مورد رشته و منطقه ای که قرار است کار کنید اطلاعات کسب کنید باز هم کار نیمه وقت یا کار داوطلبانه آموزشگاه خوبی برای شما خواهد بود تا با فرهنگ حاکم بر محیط کار به خصوص در زمینه رشته خود آشنا شوید. از وب سایت های اینترنتی غافل نشوید در مورد رشته خود جستجو کنید درباره محیط کار خود و افراد مقبول و موفق در رشته خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي