پولدارترین افراد جهان چه کسانی هستند؟

تاريخ : 22 دی

شاید برای شما هم جالب باشد که ثروتمندترین افراد جهان چه کسانی هستند و در کجا زندگی می کنند و چقدر سرمایه دارند. گهر در این بخش به معرفی پولدارترین افراد جهان می پردازد.

پولدارترین افراد جهان چه کسانی هستند؟

پولدارترین افراد جهان چه کسانی هستند؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

مجله فوربز فهرست ثروتمند ترین افراد جهان را منتشر کرد. در این فهرست اسامی ۱۸۱۰ میلیاردر آورده شده که تعداد آنها ۱۶ نفر کمتر است.

جمع کل دارایی این افراد ۶.۴۸ تریلیون دلار برآورد شده است. بر اساس این فهرست، ۵۴۰ میلیاردر در آمریکا وجود دارد.

“بیل گیتس،” مدیر اسبق و مؤسس شرکت مایکروسافت برای سومین سال متوالی رتبه نخست فهرست را از آن خود کرد. ثروت وی ۷۵ میلیارد دلار برآورد شده است که در مقایسه با سال گذشته ۴.۲ میلیارد دلار کمتر است.

“آمانسیو اورتگا،” مؤسس شرکت ایندیتکس و مالک فروشگاه های زارا با   ۶۷ میلیارد دلار ثروت دومین فرد ثروتمند جهان و ثروتمندترین فرد در اسپانیا معرفی شده است.

“وارن بافت،” مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت “برکشایر هاتاوی” با ثروت ۶۰ میلیارد دلار در رتبه سوم جدول قرار دارد. “کارلوس اسلیم،” مالک شرکت های “آمریکا موویل” و “تلمکس” با ۵۰ میلیارد ثروت در رتبه چهارم قرار گرفت.

“جف بزوس،” مدیر عامل و مؤسس آمازون و “مارک زاکربرگ،” مؤسس شبکه اجتماعی فیسبوک برای نخستین بار در فهرست ۱۰ میلیاردر برتر جهان قرار گرفتند. جف بزوس با ۴۵.۲ میلیارد دلار ثروت در رتبه پنجم جدول قرار گرفت. زاکربرگ با کسب رتبه ۶ جدول، در سال جاری حدود ۱۱ میلیارد دلار دارایی کسب کرده است. وی در میان دیگر میلیاردرها، بهترین سال را سپری کرده است. از میان ۱۰ ثروتمند برتر جهان، زاکربرگ با ۳۱ سال، جوانترین فرد محسوب می شود.

“دونالد ترامپ،” ریاست جمهوری آمریکا با دارایی ۴.۵ میلیارد دلار نیز در این فهرست قرار دارد. وی در سال جاری رتبه صد و سیزدهم را در میان میلیاردرهای آمریکا از آن خود کرد؛ اما در سال گذشته در رتبه چهارصد و پنجم قرار داشت.

الکساندرا اندرسون ۱۹ ساله پس از به ارث بردن ۱.۲ میلیارد ثروت از پدر خود، در فهرست جوانترین میلیاردرهای این فهرست قرار گرفت.

در فهرست ثروتمندهای فوربز، ۱۹۰ زن وجود دارد که تعداد آنها ۷ نفر کمتر است. آمریکا با ۶۵ زن ثروتمند، بیشترین زنهای میلیاردر را در فهرست خود جای داده است.

خاورمیانه ۷۲ نفر از میلیاردرهای جهان را در خود جای داده است. ثروت این افراد ۱۷۴.۸ میلیارد دلار برآورد شده است؛ اما به دنبال کاهش بهای نفت ۷۰ درصد از میلیاردرهای خاورمیانه سرمایه های خود را از دست دادند. ۱۸ نفر از میلیاردرها در سال جاری از این فهرست حذف و به جای آن ۵ میلیاردر جدید به فهرست افزوده شد.

ثروتمندترین فرد خاورمیانه “ولید بن طلال،” سرمایه دار و مدیر ارشد اجرایی سعودی محسوب می شود. وی نوه عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار عربستان سعودی است. این درحالیست که ولید بن طلال در سال جاری بیش از همه میلیاردرهای منطقه دارایی خود را از دست داد.

دومین فرد ثروتمند خاورمیانه “ایال اوفر،” سرمایه دار صهیونیست و صاحب املاک و مستغلات با ثروت ۸.۴ میلیارد دلار است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي