طرز تهیه پنير خانگی آسان + فیلم

معمولا پنیر در وعده صبحانه به همراه گردو ، خیار و گوجه ، سبزی و … سرو می شود . اما شاید علاقه داشته باشید خودتان پنیر را در منزل تهیه کنید . در ادامه طرز تهیه پنیر خانگی آسان به همراه فیلم آموزشی آن برای شما کاربران گرامی منتشر کرده ایم.

طرز تهیه پنير خانگی آسان + فیلم

طرز تهیه پنير خانگی آسان + فیلم

مواد لازم

  • شیر پر چرب : ۳ لیتر
  • سرکه ی سفید : ۹ قاشق سوپخوری (به جای سرکه می توانید از ماست به اندازه 12 قاسق سوپخوری استفاده کنید)
  • نمک : حدود ۳ تا ۷ قاشق غذاخوری نمک (اختیاری است)

نکته : به ازای هر یک لیتر شیر ۳ تا ۴ قاشق سوپ خوری سرکه اضافه کنید.

****با این مقدار شیر ۵۲۰ گرم پنیر بدست می آید.

طرز تهیه پنیر خانگی

1 – اول شیر را روی شعله بگذارید تا جوش آید به محضِ اینکه شیر شروع به جوشیدن کرد سرکه را اضافه کنید (زمانیکه سرکه را اضافه کردید شعله رو خاموش کنید)

2 – بلافاصله سرکه را اضافه کنید شیر بریده بریده می شود به محض اینکه سرکه را اضافه کردید شیر را مخلوط کنید تا پنیر از آبِ پنیر جدا شود.

3 – در این مرحله یک پارچه ی تمیز را طبقِ ویدئو داخل آبکش بگذارید و زیر آن یک ظرف بزرگ قرار دهید تا آب پنیر داخل آن ریخته شود ، سپس پنیر را از صافی یا پارچه رد کنید .

طرز تهیه پنير خانگی آسان + فیلم

4 – آب جدا شده از پنیر را کنار بگذارید و  ظرف دیگر زیر آبکش بگذارید و حالا پارچه ای که حاویِ پنیر و داخل آبکش قرار دارد را خوب فشار و شکل دهید و پارچه را فشرده کنید و یک جسمِ سنگین یا (قابلمه را پر از آب کنید) و روی پنیر بگزارید به مدت نیم تا یک ساعت تا کاملا آبِ پنیر گرفته شود.

طرز تهیه پنير خانگی آسان + فیلم

5 – سپس پنیر را از داخل پارچه خارج کنید و به قطعاتِ کوچکتر بُرِش دهید و چند ملاقه از آبِ پنیر را که به همراه چند قاشق نمک اضافه شده درونِ یک ظرفِ تمیزِ درب دار قرار دهید و حدود 6 الی 7 ساعت درون یخچال بگذارید.

سایر نکات :

پنیر خانگی روز اول یه مقدار ته مزه ی شیر دارد و تا کاملا شور شود کمی زمان میبرد ، پس اگر این طعم را دوست ندارید اجازه دهید پنیر حدودا 1 تا 1 روز و نیم داخل آب نمک داخل یخچال بماند بعد استفاده کنید .

طرز تهیه پنير خانگی آسان + فیلم

مدت نگهداری پنیر خانگی

پنیر خانگی نهایتا تا یک هفته داخل یخچال قابل نگهداری است .

نکته : 

به جای سرکه ی سفید میتوانید از ماست استفاده کنید. اگر خواستید با ماست درست کنید به ازای هر یک لیتر شیر ۴ قاشق سوپخوری ماست استفاده کنید و شعله را خاموش نکنید حدود ۵ تا ۷ دقیقه هم بزنید تا شیر بریده بریده شود بعد از صافی رد کنید.

 

فیلم آموزش درست کردن پنیر خانگی

منبع
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه