پنتاگون درباره ایران گزارش داد

دسته بندي : بین الملل,⭐ اخبار
تاريخ : 20 بهمن

در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای برای رسیدن به توافقی جامع، پنتاگون گزارشی را منتشر کرده و مدعی شده است که سرویس های جاسوسی آمریکا توانایی کسب اطلاعات درباره اتمی شدن ایران را ندارند.

پنتاگون درباره ایران گزارش داد, پورتال خبری فرهنگی گهر

پایگاه اینترنتی ایزریل نشنال نیوز (israelnationalnews) نوشت: پنتاگون گزارش جدیدی درباره ایران منتشر کرده است که  اگر ایران  بتواند بمب اتم بسازد، آمریکا هیچ سر نخی از آن پیدا نخواهد کرد. این گزارش بیان می دارد که سرویس های جاسوسی آمریکا توانایی کسب اطلاعات درباره اتمی شدن ایران را ندارند و اگر ایران به بمب اتم مسلح شود ما مطلع نخواهیم شد.

در ادامه این گراش آمده است: ما فقط می توانیم هشدار دهیم و خبر دهیم از این که آیا ایران این توانایی ها را دارد و آیا قادر است به این تکنولوژی دست پیدا کند یا نه. اما نمی توانیم از اینکه آیا بمب هسته ای می سازد یا نه اطلاعاتی بدست آوریم. مانند مسئله هند و پاکستان که آنها بدون اطلاع پیدا کردن آمریکا توانستند بمب اتم بسازند.

در پایان این گزراش آمده است: مخصوصا اینکه توافق جدید شش ماهه، ایران را از ادامه تحقیقات هسته ای منع نکرده و ایران می تواند در بعضی از پادگان های نظامی به آزمایش بمب هسته ای بپردازد.

پیشتر، نهادهای اطلاعاتی آمریکا  گزارش داده بودند که ایران به دنبال ساخت بمب اتم نیست و شواهدی مبنی بر اینکه این کشور در حال ساخت تسلیحات هسته‌ای است، وجود ندارد.

 

منبع: جام نیوز

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي