پرسش و پاسخ های فناوری ضمیمه کلیک (1)

پرسش و پاسخ های فناوری ضمیمه کلیک (1)

پرسش و پاسخ های فناوری ضمیمه کلیک (1)

مهدی از تبریز: آیا لپ‌تاپی وجود دارد که دارای کارت دی‌وی‌بی باشد؟

در بازار ایران چنین لپ‌تاپی وجود ندارد، اما برخی لپ‌تاپ‌های توشیبا، دل و لنوو به گیرنده دیجیتال (TV Tuner) داخلی مجهز هستند و برخی مدل‌ها نیز قابلیت اتصال گیرنده دیجیتال داخلی (Internal) را دارند.

هادی از قم: آیا می‌توان در لینوکس که متن باز است، یک برنامه یا سیستم‌عامل به‌صورت متن بسته ارائه کرد؟

بله، شما می‌توانید در یک سیستم‌عامل متن بسته، نرم‌افزاری را به‌صورت متن‌باز منتشر کنید و برعکس در یک سیستم‌عامل متن‌باز، نرم‌افزاری را به‌صورت متن بسته طراحی و منتشر کنید. تنها نکته‌ای که ‌باید به آن توجه داشته باشید مجوزها و لیسانس‌های مورد استفاده در نرم‌افزار طراحی شده است. به‌عبارتی چنانچه از لیسانس‌های متن‌باز استفاده می‌کنید، قانونا نباید آن بخش‌ها را به‌صورت بسته ارائه کنید.

فرشته اشتری از اسلامشهر: لطفا مطلبی درباره با روش‌های افزایش سئو برای سایت‌های تبلیغاتی ارائه کنید. با الگوریتم‌هایی که توسعه‌دهندگان گوگل ارائه کرده‌اند، بسیاری از سایت‌های تبلیغاتی از نتایج جستجو حذف می‌شوند.

همان‌طور که خودتان نیز اشاره کردید بسیاری از سایت‌های تبلیغاتی از نتایج جستجو حذف می‌شوند. خوشبختانه این حذف شدن به نفع کاربران است، زیرا گوگل سعی ندارد کاربرانی را که از موتور جستجوگر گوگل کمک می‌گیرند به سمت سایت‌های تبلیغاتی هدایت کند. در بحث‌های سئو نیز افزایش اعتبار و امتیاز سایت‌ها مورد بررسی بوده و به‌هیچ‌وجه گمراه‌کردن کاربران مدنظر نیست. امروزه بسیاری از کاربران هنگام جستجوهای خود به سایت‌های بی‌محتوا که فاقد نتایج درخواستی ایشان است، برخورد می‌کنند و موجبات نارضایتی ایشان را به همراه دارد. به شما توصیه می‌کنیم یک سایت با محتوا یا خدمات مناسب را در اختیار کاربران قرار داده و در کنار خدمات ارائه شده از فضاهای تبلیغاتی نیز برای نمایش تبلیغات موردنظر استفاده کنید.

مهدی سعادتی از آستارا: در مورد نرم‌افزار Teamviewer چند سوال دارم:

ـ آیا با این نرم‌افزار که کارش انتقال اطلاعات است، ویروس هم منتقل می‌شود؟

ـ آیا باتوجه به حجم اطلاعات، از ترافیک اینترنت کم می‌شود؟

ـ می‌شود اطلاعات خیلی مهم و محرمانه را با این نرم‌افزار ارسال کرد؟

پیش از هر چیز بهتر است بیان کنیم نرم‌افزار Teamviewer ابزاری برای دسترسی به رایانه از راه دور است. این دسترسی می‌تواند شامل فعالیت انتقال اطلاعات نیز باشد. در این انتقال چنانچه یکی از رایانه‌ها آلوده به ویروس بوده و ابزارهای امنیتی و حفاظتی مناسبی روی رایانه‌ دیگر وجود نداشته باشد، احتمال انتقال ویروس نیز وجود دارد. همچنین نرم‌افزار Teamviewer حفره‌های امنیتی دارد که در صورت به‌روز نبودن می‌تواند رایانه شما را در معرض خطرات مختلفی قرار دهد.

در مورد سوال دوم نیز هر فعالیتی که شما در شبکه اینترنت انجام می‌دهید موجب مصرف ترافیک اینترنت شما می‌شود. حال این مصرف یا مربوط به دریافت از اینترنت است یا ارسال. هم‌اکنون بسیاری از سرویس‌دهندگان اینترنتی مجموع ارسال و دریافت را به‌عنوان ترافیک مصرفی کاربران محاسبه می‌کنند.

برای پرسش سوم شما نمی‌توان پاسخ مشخصی ارائه کرد، زیرا با توجه به محرمانه بودن اطلاعات خود باید در مورد استفاده از چنین سرویس‌هایی بویژه سرویس‌هایی که سرور در خارج از کشور قرار دارد، تصمیم‌گیری کنید. مطمئنا این نرم‌افزارها برای انتقال اطلاعات محرمانه نظامی و مشابه به‌هیچ وجه مناسب نیست. اما چنانچه اطلاعات شما تصاویر خانوادگی یا از این قبیل است، با رعایت موارد امنیتی می‌توانید از این برنامه کمک بگیرید.

سینا رادفر از بابل: لطفا راهنمایی کنید چطور باید یک کلمه یا عبارت خاص را در صفحه‌ سایت پیدا کرد؟

انجام این کار براحتی و با استفاده از قابلیت جستجو در مرورگرهای وب امکان‌پذیر است. در بیشتر مرورگرها شما می‌توانید کلیدهای CTRL+F را فشار دهید و پس از وارد کردن کلمه یا عبارت موردنظر در کادر جستجو، نتایج یافت شده در صفحه‌ سایت را مشاهده کنید.

ابراهیم الهامی از شهر جدید سهند: دو سوال داشتم؛ بنده یک کارت TV یو. ‌اس. ‌بی برای لپ‌تاپ دارم که در حالت تله‌تکست و راهنمای برنامه‌ها (EPG) فونت‌ها با زبان ماشین نوشته می‌شود. راهی برای تبدیل آنها به فونت فارسی وجود دارد؟

سوال دوم نیز مربوط به ویندوز 1‌/‌8 و قابلیت مشاهده آفلاین صفحات در اینترنت‌اکسپلورر 11 است. گزینه‌ Work Offline در منوی فایل وجود ندارد. آیا راهی برای مشاهده‌ آفلاین صفحات است؟

در مورد سوال اول پاسخ شما کمی طولانی است، اما می‌توانید با جستجو در گوگل روش استفاده از نرم‌افزار DVB Viewer همراه با پلاگین‌های Softcsa و GoldenTTX را جستجو کرده و مشکل نمایش تله‌تکست و راهنمای برنامه‌ها به زبان‌فارسی را رفع کنید.

در مورد پرسش دوم شما متاسفانه این قابلیت از اینترنت‌اکسپلورر11 حذف شده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از قابلیت Save as، صفحات موردنظر را روی رایانه ذخیره کرده سپس به مشاهده آنها بپردازید. در صورتی‌که قصد دارید قابلیت Work Offline را روی این نسخه از مرورگر فعال کنید، می‌توانید با جستجو در گوگل، از هک رجیستری که به این منظور طراحی شده است کمک بگیرید.

مهدی نادری از تهران: بنده ویندوز لپ‌تاپ خود را تعویض و دوباره ویندوز 7 را نصب کرده‌ام. اما وقتی در کنترل‌پنل در قسمت ماوس، تنظیمات ماوس همچون vertical scrolling را تغییر می‌دهم، با اولین ری‌استارت رایانه، تنظیمات به حالت قبل باز‌می‌گردد. بنده از ماوس اکسترنال استفاده می‌کنم و این مشکل در ویندوز قبلی نبود. نسخه‌ ویندوز نصب شده تغییری نکرده و همه درایورها در Device Manager بدون مشکل و پیغامی نصب شده‌ است. لطفا راهنمایی کنید.

این مشکل برای بسیاری از کاربران پیش آمده است، اما هنوز هم راه‌حل مشخصی برای آن ارائه نشده است. شما ‌باید موارد زیر را بررسی کنید، زیرا اغلب کاربران با بررسی یکی از این موارد توانسته‌اند مشکل را رفع کنند:

1 ـ درایور ماوس را تغییر داده و آن را به جدیدترین نسخه به‌روز کنید.

2 ـ با مراجعه به بخش Programs & Features در کنترل‌پانل، نرم‌افزارهای نصب شده روی رایانه را بررسی کرده و نرم‌افزارهایی را که به ماوس ربط داشته، اما با مدل ماوس شما تناسبی ندارند، حذف کنید.

3 ـ روی گوی استارت کلیک کرده و در کادر جستجو عبارت msconfig را بنویسید و کلید اینتر را فشار دهید. در پنجره‌ تنظیمات سیستم به تب Startup بروید و بررسی کنید آیا اجرای خودکار نرم‌افزار مرتبط با ماوس غیرفعال شده است؟ در صورت غیرفعال بودن دوباره آن را فعال کنید.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه