پراید 12 میلیون شد،کاهش قیمت انواع خودرو

دسته بندي : اقتصاد,⭐ اخبار
تاريخ : 27 اسفند

واحد مرکزی خبر: عضو شورای رقابت درباره دستورالعمل این شورا برای تعیین قیمت خودرو که امروز منتشر شد توضیح داد .

عیسی امامی  با اشاره به تعیین دستورالعمل موقت برای قیمت خودروها گفت: این ضوابط بر اساس شاخص هایی مثل گزارش سازمان حسابرسی ، گمرگ ، وزارت صنعت و قطعه سازان استخراج شده و ۵ درصد نیز به عنوان تشویقی برای افزایش بهره وری  در نظر گرفته شده است .

وی افزود: برای تعیین قیمت جدید خودروها قیمت شهریور ملاک است و درصدی به عنوان تورم بخشی به آن اضافه می شود .

امامی گفت :این درصدها بر اساس دو نرخ ارز مبادله ای و آزاد استخراج شده که میزان آنها برای ۵ خودرو که تولید بیشتری دارند روی سایت شورای رقابت قرار گرفته است .

وی افزود: به عنوان مثال برای پراید با احتساب ارز مبادله ای اگر قیمت آن در شهریور حدود ۱۰ میلیون تومان بوده با ۲۱ درصد  افزایش ۱۲ میلیون تومان خواهد بود .

عضو شورای رقابت گفت :  تصمیم نهایی در این خصوص در جلسه فردا شورای رقابت گرفته خواهد شد و در مسیر اجرا قرار می گیرد.

وی افزود  : طبق ماده ۵ قانون اصل ۴۴ این تعیین قیمت با شورای رقابت است .

امامی  با بیان اینکه مصوبه شورا را به دولت ابلاغ کرده ایم گفت: از طرفی مجلس از شورا انتظار داشت که مصوبه قبلی دولت را لغو کند .

وی گفت : ۲۱ روز کاری بعد از این اعلام موقت ضوابط قیمت گذاری قیمت نهایی اعلام می شود .

 افزایش قیمت خودرو ها ۲۰ تا ۴۱ درصد نسبت به قیمت شهریور
عضو شورای رقابت گفت : بر اساس دستورالعمل موقت قیمت گذاری خودرو ، خودروسازانی که از ارز آزاد استفاده کرده اند  باید ۳۵ تا ۴۱ درصد و آنهایی که از ارز مبادله ای استفاده کردند ۲۰ تا ۲۵ درصد قیمت های   خود را نسبت به شهریور افزایش دهند .

مددی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت : قیمت انواع خودرو تا شهریور برای مردم و خودرو سازان ثابت بود و از شهریور تا کنون افزایش های بخشی داشتیم که بهانه ای برای سوء استفاده ها شده بود .

وی افزود : در شورای رقابت تصمیم بر این شد که آخرین قیمت شهریور به علاوه تورم بخشی به عنوان قیمت های موقت تعیین شود .

مددی  گفت : دولت اعلام خواهد کرد که کدام خودروسازها از ارز مبادله ای استفاده کرده اند .

وی تاکید کرد : این مصوبه لازم الاجراست و در صورتی که خودرو ساز از آن امتناع کند برای هر خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است .
دستورالعمل تعیین قیمت خودرو اعلام شد

شورای رقابت براساس شاخص تورم بخشی نیمه دوم سال ضوابط تعیین قیمت های جدید خودرو را اعلام کرد .
‌ شورای رقابت با اعلام وصول تورم بخشی مورد نظر از بانک مرکزی برای محاسبه قیمت جدید خودروها ،  میانگین درصد تغییر قیمت بهمن نسبت به شهریور امسال را برای خودروهای مختلف بر اساس نرخ دلار ازاد اعلام کرده است  .

بر این اساس تورم بخشی بهمن نسبت به اول شهریور برای پراید ۱۳۱ با فرمان هیدرولیک ۳۷٫۶ درصد تیبا با فرمان هیدرولیک ۳۷٫۹ درصد پژو ۴۰۵ slx  ۴۱٫۹ درصد ،‌ سمند lx – ef7  ۳۹٫۵ درصد  و رانا ۳۹ درصداست .

همچنین تورم بخشی بهمن نسبت به اول شهریور بر اساس ارز مبادله ای برای پراید ۱۳۱ با فرمان هیدرولیک ۲۱٫۳  درصد تیبا با فرمان هیدرولیک ۲۰٫۸ درصد پژو ۴۰۵ slx  ۱۷٫۹  درصد ،‌ سمند lx – ef7  ۲۰٫۸  درصد  و رانا ۲۲٫۹ درصد گزارش شده است .

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي